Vind dat toch al zo'n wrede "sport", maar die dieren met zulke voorspellingen loslaten is gewoon dom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Tja, en Joolien was zo aardig om toch nog eens extra te waarschuwen hier op bokt en een commentaar dat ze kreeg!!!!!
Shirley schreef:Dat is triest, houd ze dan thuis.
Vind dat toch al zo'n wrede "sport", maar die dieren met zulke voorspellingen loslaten is gewoon dom
Shirley schreef:Dat ik vind dat men het niet van de waarde van het dier moet laten afhangen of je het bloot wilt stellen aan dergelijke situaties
Joolien schreef:bruintje123 schreef:Er was code oranje uitgegeven.
Geen code rood. Dus geen weer alarm.
Niemand had deze grote hagelstenen voorspeld.
Daarnaast. Die codes kloppen ook vaak niet. Zoals nu.
Dit had dus een dikke code rood moeten zijn.
[ Afbeelding ]
Dit is dus een kaart van begin vorige week, die voorspelde dus wel die grote hagel. Veel stormchasers zagen dit al aankomen, ik vond het ook frappant dat er geen code rood uitgegeven was.
Die hagelbol is uit Amerika, niet uit NL
Shirley schreef:Vanwege haar opmerking dat het goede duiven zijn, die veel opbrengen en dat hij er daarom zuinig op is
Ik ken het wereldje ook van dichtbij en ken helaas ook de minder mooie kanten
verootjoo schreef:Dat noodweer met die grote keien was wel voor gewaarschuwd en een weeralarm voor uitgegeven. Dan lijkt het mij dat als je dieren hebt je goed het weer in de gaten houdt en ze laat schuilen als het daadwerkelijk zo slecht wordt
xSlvna schreef:Ingrid, je bedoelde er toch maar mee te zeggen dat het dure duiven zijn en dat daardoor zeker weten heel goed op gelet is geworden? Dat betekend niet dat de gratis duiven dood mogen, het betekend alleen dat op DEZE duiven 2 keer zo goed worden gelet.
bruintje123 schreef:Joolien schreef:
[ Afbeelding ]
Dit is dus een kaart van begin vorige week, die voorspelde dus wel die grote hagel. Veel stormchasers zagen dit al aankomen, ik vond het ook frappant dat er geen code rood uitgegeven was.
Die hagelbol is uit Amerika, niet uit NL
Op dat soort pagina's komt de gemiddelde persoon niet
Als het niet bij het KNMI of zo komt, niet op de omroep brabant of zoiets algemeen dan vind ik niet dat je kunt spreken over over een waarschuwing.
Ik begrijp dan ook niet dat dat niet is gedaan.
8nnemiek schreef:Zeker weten dat je neefje niet gewoon een plaatje van internet heeft laten zien? Kan me haast niet voorstellen dan zo'n grote hagelsteen hier in nl valt, die zijn zelfs in amerika al heel zeldzaam.
Maar stel je voor zeg, zo'n hagelsteen zou volgens mij zelfs binnenshuis levensgevaarlijk zijn
ietjelover schreef:8nnemiek schreef:Zeker weten dat je neefje niet gewoon een plaatje van internet heeft laten zien? Kan me haast niet voorstellen dan zo'n grote hagelsteen hier in nl valt, die zijn zelfs in amerika al heel zeldzaam.
Maar stel je voor zeg, zo'n hagelsteen zou volgens mij zelfs binnenshuis levensgevaarlijk zijn
Ik woon helaas in dit gebied waar het allemaal gebeurd is,
Deze foto is hier echt gemaakt en helaas is ook alles hier kapot om compleet vernield......