De mega-hagelbui: hoe is het eigenlijk met de diertjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: De mega-hagelbui: hoe is het eigenlijk met de diertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:48

Dat is triest, houd ze dan thuis.
Vind dat toch al zo'n wrede "sport", maar die dieren met zulke voorspellingen loslaten is gewoon dom :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:49

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:49

bigone schreef:
Tja, en Joolien was zo aardig om toch nog eens extra te waarschuwen hier op bokt en een commentaar dat ze kreeg!!!!!

Die waarschuwing is dan ook (deels) niet uitgekomen ook en het commentaar viel ook wel mee. Het knmi had voor donderdag gewoon netjes gewaarschuwd. Ruim van te voren. Dat was wel code oranje, maar ik meende dat het voor de noordelijke provincies opgeschaald was naar rood. Daar ben ik echter niet heel zeker van. Iig hier géén hagelbuien, wel veel regen en in de avond bliksem.

Wat betreft de hagelbuien op een paard, ze gaan met hun kont in de wind staan. De meeste butsen zouden dan op hun kont terecht komen, het hoofd is nog het meest beschermd. Al wens ik ze die bui ook niet echt op hun kont eerlijk gezegd :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:53

20 Jaar terug was het op een dag stralend mooi weer. In 20 minuten tijd sloeg het weer zo om dat het wel nacht leek, zo donker := . Het heeft toen ook enorm gehageld en die stenen waren ook wel wat groter dan een golfbal. Toen we 's middags van school naar huis reden zagen we 3 schapen dood in de wei liggen met grote wonden op het hoofd. We zijn toen maar de eigenaar van die schapen gaan waarschuwen, die bleek over al zijn schapen er die dag 8 te hebben verloren.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:53

Shirley schreef:
Dat is triest, houd ze dan thuis.
Vind dat toch al zo'n wrede "sport", maar die dieren met zulke voorspellingen loslaten is gewoon dom :n

Als hij dat van te voren geweten had, zou hij zijn duiven echt niet los gelaten hebben hoor... zijn goede duiven die veel opbrengen en waar hij zuinig op is. Niemand had zulke hagelstenen verwacht van te voren.

Niet dat het mijn sport is ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:55

Bij een gratis duif doet het even zeer ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:56

Shirley schreef:
Bij een gratis duif doet het even zeer ;)

Wat wil je daar mee zeggen dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:58

Denk eigenlijk dat het bij geen van beide zeer doet aan de snelheid dat die dingen naar beneden komen. Da's boem en weg.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:59

Dat ik vind dat men het niet van de waarde van het dier moet laten afhangen of je het bloot wilt stellen aan dergelijke situaties :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:03

Shirley schreef:
Dat ik vind dat men het niet van de waarde van het dier moet laten afhangen of je het bloot wilt stellen aan dergelijke situaties :j

Er wordt toch ook niet gezegd dat ze alleen omdat het waardevolle dieren zijn zo goed mogelijk verzorgd worden. Die duivenmelker zou ze nooit met opzet losgegooid hebben in de hagel :n Het zou ook goed kunnen dat het jonge duiven waren die slecht binnen wilden komen omdat er onweer aan zat te komen. Je kunt er niet over oordelen omdat je niet weet hoe de situatie was.

Mijn vader is ook duivenmelker en ook hij zorgt ontzettend goed voor zijn dieren. Niet alleen nu hij een internationaal bekende duivenmelker is, maar ook voor die tijd toen hij nog wat aan het hobbyen was met wat duifjes van mijn opa. Duivenmelkers geven om hun dieren en zullen ze ten aller tijde zo goed mogelijk verzorgen, net als veehouders en paardeneigenaren zullen doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:04

Joolien schreef:
bruintje123 schreef:
Er was code oranje uitgegeven.
Geen code rood. Dus geen weer alarm.
Niemand had deze grote hagelstenen voorspeld.

Daarnaast. Die codes kloppen ook vaak niet. Zoals nu.
Dit had dus een dikke code rood moeten zijn.

[ Afbeelding ]

Dit is dus een kaart van begin vorige week, die voorspelde dus wel die grote hagel. Veel stormchasers zagen dit al aankomen, ik vond het ook frappant dat er geen code rood uitgegeven was.

Die hagelbol is uit Amerika, niet uit NL :P

Op dat soort pagina's komt de gemiddelde persoon niet :D
Als het niet bij het KNMI of zo komt, niet op de omroep brabant of zoiets algemeen dan vind ik niet dat je kunt spreken over over een waarschuwing.

Ik begrijp dan ook niet dat dat niet is gedaan.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:05

Shirley schreef:

Maar daar gaat het toch helemaal niet over?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:06

Vanwege haar opmerking dat het goede duiven zijn, die veel opbrengen en dat hij er daarom zuinig op is ;)

Ik ken het wereldje ook van dichtbij en ken helaas ook de minder mooie kanten -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:08

Ingrid_92 schreef:
Shirley schreef:

Maar daar gaat het toch helemaal niet over?

Heb je gelijk in, zal er over ophouden :j

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:10

Shirley schreef:
Vanwege haar opmerking dat het goede duiven zijn, die veel opbrengen en dat hij er daarom zuinig op is ;)

Ik ken het wereldje ook van dichtbij en ken helaas ook de minder mooie kanten -O-

Er staat niet dat hij er zuinig op is OMDAT ze veel opbrengen. Ik schreef dat ze veel opbrengen EN dat hij er zuinig op is.
Niet vanwege het feit dat ze veel opbrengen, hij is gewoon gek op duiven. Dus als hij geweten had dat het zulk weer zou worden, had hij ze echt niet los gelaten. Je laat niet voor de lol je duiven zo slopen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:13

verootjoo schreef:
Dat noodweer met die grote keien was wel voor gewaarschuwd en een weeralarm voor uitgegeven. Dan lijkt het mij dat als je dieren hebt je goed het weer in de gaten houdt en ze laat schuilen als het daadwerkelijk zo slecht wordt :)

Er was code oranje in Brabant. Wij zijn er gelukkig langs gegaan, maar het zijn wel de momenten dat ik mij ook afvroeg wat doe ik met de pony's? Ik heb geen schuilstal die dicht kan en daarbij staan ze nooit samen in het hok te eten (voernijd). Dus tja ... enige wat ik heb gedaan was stroom eraf gelaten en hopen dat de bui mee zou vallen bij ons.

Vorig jaar hebben wel een enorme hagelbui gehad die gaten in het dak van mijn hooischuurtje had geslagen. Ik heb geen idee waar de pony's toen hebben gestaan. Kan me indenken dat ze ook niet in de stal stonden waar de hagel met grof geweld op het metalen dak neer kletterde. Ik denk dus dat ze onder de bomen stonden. Maar goed met onweer is dat ook weer eng natuurlijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:16

Ingrid, je bedoelde er toch maar mee te zeggen dat het dure duiven zijn en dat daardoor zeker weten heel goed op gelet is geworden? Dat betekend niet dat de gratis duiven dood mogen, het betekend alleen dat op DEZE duiven 2 keer zo goed worden gelet.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:19

xSlvna schreef:
Ingrid, je bedoelde er toch maar mee te zeggen dat het dure duiven zijn en dat daardoor zeker weten heel goed op gelet is geworden? Dat betekend niet dat de gratis duiven dood mogen, het betekend alleen dat op DEZE duiven 2 keer zo goed worden gelet.

Natuurlijk is hij er dan extra zuinig op en weet je dus zeker dat hij ze niet zomaar wil verspillen. Maar het verlies van een goedkope duif is voor hem óók een verlies. Dus wilde aanstippen dat hij geen enkele duif zomaar bewust de dood in jaagt als het niet nodig is, ongeacht de waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:21

bruintje123 schreef:
Joolien schreef:

[ Afbeelding ]

Dit is dus een kaart van begin vorige week, die voorspelde dus wel die grote hagel. Veel stormchasers zagen dit al aankomen, ik vond het ook frappant dat er geen code rood uitgegeven was.

Die hagelbol is uit Amerika, niet uit NL :P

Op dat soort pagina's komt de gemiddelde persoon niet :D
Als het niet bij het KNMI of zo komt, niet op de omroep brabant of zoiets algemeen dan vind ik niet dat je kunt spreken over over een waarschuwing.

Ik begrijp dan ook niet dat dat niet is gedaan.

Nja het verbaast mij dus ook dat dit soort kaarten bestaan, maar dat het K(N)MI daar 'niks' mee lijkt te doen. Dat was met Pinkpop 2014 ook zo, toen was de voorspelling zo sterk, dat het frappant was dat het KNMI pas laat op de dag code rood gaf.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:53

LZP > VSW aangezien het hier juist wel over de paarden gaat. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:04

Ohja? Er staat toch dieren? Waarvan ook schapen,koeien,vogels etc?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:18

Janee dit is 'verzorging stalling weide', daar valt ieder ander huisdier ook onder toch?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:22

8nnemiek schreef:
Zeker weten dat je neefje niet gewoon een plaatje van internet heeft laten zien? Kan me haast niet voorstellen dan zo'n grote hagelsteen hier in nl valt, die zijn zelfs in amerika al heel zeldzaam.

Maar stel je voor zeg, zo'n hagelsteen zou volgens mij zelfs binnenshuis levensgevaarlijk zijn :=

Ik woon helaas in dit gebied waar het allemaal gebeurd is,
Deze foto is hier echt gemaakt en helaas is ook alles hier kapot om compleet vernield......

Hier zijn 2 paarden dood gebleven in de weide, niet bij ons maar wel in het naastgelegen dorp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:26

Dit dus O:) Bron: Dumpert.nl

Foto kan beetje bah zijn
Spoiler:
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:30

ietjelover schreef:
8nnemiek schreef:
Zeker weten dat je neefje niet gewoon een plaatje van internet heeft laten zien? Kan me haast niet voorstellen dan zo'n grote hagelsteen hier in nl valt, die zijn zelfs in amerika al heel zeldzaam.

Maar stel je voor zeg, zo'n hagelsteen zou volgens mij zelfs binnenshuis levensgevaarlijk zijn :=

Ik woon helaas in dit gebied waar het allemaal gebeurd is,
Deze foto is hier echt gemaakt en helaas is ook alles hier kapot om compleet vernield......

De foto die hier in het topic werd geplaatst is vier jaar geleden al op internet geplaatst: https://www.reddit.com/r/pics/comments/ ... in_kansas/