Wij staan voor een raadsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:21

Liezel1 schreef:
Ik zou die Bonzo in de container gooien en op zoek gaan naar ander voer.

Idd Bonzo is erg slecht werd mij toen verteld door DA, zit veel zout in.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:22

Dat denk ik nu ook wel.

Ik geef mijn hond en kat ook hills, vele zullen dat geen goed eten vinden, maar ze doen het daar goed op, waarom dan veranderen.

Het kan wel zijn dat hij iets aan zijn darmen heeft of iets met de controle van de sluitspier ofzo.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:26

Anoniem schreef:
Nee dat is niet normaal. Maar als het beestje al zo lang dat voer krijgt komt het ook niet zomaar ineens daardoor hé?
Lijkt mij dat de oorzaak dan toch iets anders is en voor het antwoord daarop is toch een bezoek aan de DA nodig.

Een lichaam verandert wel degelijk met de jaren. Als de hond minder gaat bewegen vanwege de leeftijd en/of door een flink veranderende situatie kan er een hoop veranderen in een lichaam/ minder goed opgenomen worden. Ook als de hoeveelheid voeding die gegeven word niet wordt aangepast.

Besides ... hoe 'goed' doet het diertje het al die jaren al op de voeding? Wat is 'goed' in de mensen hun ogen? Poept ie al 12 jaar meer dan vijf keer op een dag .. wat je maar goed wilt/kunt noemen.

Je hoeft niet gelijk het slechtste te denken en op het deurmatje van de Dierenarts te staan. Je kan ook eerst zelf een uitsluiting maken door langzaam over te gaan op een andere kwaliteit voeding. Als het probleem dan nog steeds aan houd kan je altijd nog naar de dierenarts huppelen.
Dan kunnen ze iig nu het '' probleem '' aanpakken met minder hoge kosten dan gelijk de DA kosten.
Je kan het ook op meerdere manieren bekijken ipv roepen dat de voerpolitie op bokt rondloopt. Want dat voegt ook zoveel toe natuurlijk.

En daarnaast ... als een lichaam al twaalf jaar lang verkeerde voeding krijgt kan het een keer klaar zijn natuurlijk ;)

Dus ja .. het kan wel '''ineens''' van voeding komen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:30

Er worden hier een hoop ware dingen geschreven, maar ik gooi het even over een andere boeg. Als ik het goed begrijp poept de hond regelmatig in huis tussen 5 en 8 uur 's ochtends, klopt dat TS? Kan het dan misschien zo zijn dat de vriend van je oma de hond eerst naar buiten laat en daarna eten geeft? Voor onze (stokoude) hond werkt dat namelijk ook niet. Die heeft als we niet opletten ook wel eens een ongelukje en dat komt puur doordat hij het gewoon niet meer zo goed kan ophouden als vroeger. Als hij moet dan moet hij. Toen we hem een jaar geleden uit het asiel haalden waarschuwden ze daar al voor. Vooral voor hemzelf is dat heel vervelend, want hij doet het niet om ons te pesten. :(:) Juist als hij net gegeten heeft moet hij gelijk weer iets kwijt. Daarom laten we hem zowel voor als na het eten even naar buiten. Dan kan hij eerst even plassen, daarna rustig eten zonder dat hij zijn plas moet zien op te houden en daarna kwijt wat hij dan nog kwijt moet. :+ Mocht de vriend van je oma de hond eten geven 's ochtends dan is het dus misschien een idee als hij de hond alleen even naar buiten doet, maar het voeren aan je oma overlaat. Voor haar is het neem ik aan gemakkelijker om de hond na het eten even uit te laten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:25

Anoniem schreef:
Als het beestje het al zijn hele leven prima doet op de bonzo zou ik dat nu niet veranderen. Dat veel te dwingende "advies" van de voerpolitie is behoorlijk irritant.
Niet elk probleem bij hond / kat / paard / cavia komt door voer en niet elk topic over een probleem bij een dier moet een discussie over het voer worden.

Dat valt behoorlijk mee hoor. Ik heb hier 1 kat die niets anders eet dan eigen merk AH kattenvoer. Van vers vlees en brokken met een hoog vlees gehalte gaat ze braken.... prima, die eet dus AH brokken.
Je moet voeren waar het dier zich goed bij voelt en dit dier heeft duidelijk een probleem... 5x per dag poepen klinkt toch echt als een voer dingetje

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:26

De hond zit niet alleen beneden en ook niet in de bench.
Ik weet niet of t puur eigenwijzigheid is of medisch
De hond doet het verder goed op bonzo dus dat laten we zo. En zoals k al zei hij krijgt alleen om.5 uur brokken

Kuggur

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:30

Vraag me dan af wat je wil, geen dierenarts, geen dieetverandering?
Je kunt natuurlijk ook accepteren dat je voor de rest van dat hondenleven 's ochtends poep opruimt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:31

Ok, geen verandering van voer en niet naar de dierenarts willen...
Dan zijn we uitgepraat toch?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:34

Miranda95 schreef:
De hond doet het verder goed op bonzo

Waarom dan dit topic?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:34

Miranda95 schreef:

En je denkt nog steeds het antwoord op Bokt te krijgen? Ik mag hopen dat de hond naar de dierenarts gebracht wordt, dat men de verantwoordelijkheid neemt die men behoort te nemen! Niemand kan vanachter het beeldscherm en met jouw verhaal een zinnige uitspraak doen. Ondertussen lijdt de hond duidelijk wel en dat is niet netjes van degenen die een belofte hebben gedaan aan de overledene.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:34

Liezel1 schreef:

Als hij het prima doet op het voer dan ga ik niet veranderen en zoals ik al zei is DA gesloten hier

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:35

Hoe weet je dat hij het prima doet op dat voer dan? Zoals al gezegd, 5 keer poepen op een dag lijkt me inderdaad ook iets met het voer te maken te hebben.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:36

Nou, hij doet het prima hoor.... echt geweldig inderdaad. Jullie zouden je moeten schamen!

Maandag eerste werk naar de dierenarts en een fatsoenlijke diagnose laten stellen door een gediplomeerde dierenarts. Dan pas ben je goed bezig.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 25-06-16 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:38

Liezel1 schreef:

_/-\o_ zit het topic te lezen en dit is meer het niet willen zorgen voor, als het niet kunnen.

DA kan je regeling treffen met maandelijks betalen, dus geld kan geen excuus zijn.
Medische zorg ontnemen voor een dier is overigens tegen de wet, en kan oplopen tot hoge boetes als dit ontdekt word/gemeld word. Zeker als het al langer speelt.

Bonzo voer geven en niet willen veranderen is nog zo punt. Er lijkt niks gedaan te willen worden voor het dier, alleen maar doorgaan zoals het nu gaat. Oftewel je hebt een situatie met een hond, die mogelijk medisch wat heeft en is ook de jongste niet meer, maar er iets aan willen doen ho maar? Je kan een situatie niet verbeteren als je die niet veranderen wilt....

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:38

Esmee_98 schreef:
Hoe weet je dat hij het prima doet op dat voer dan? Zoals al gezegd, 5 keer poepen op een dag lijkt me inderdaad ook iets met het voer te maken te hebben.

Omdat hij er nooit eerder last van gehad heeft en dat gaat niet zomaar in een paar dagen hoor

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:39

Een hond kan ook een nier probleem hebben of medische andere kwalen, waaraan het vele zout in bonzo een aandeel kan hebben. Maar ja.... dat is al vaker genoemd.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:39

En zoals ik al zei de DA is gesloten op zaterdag hier !!! Dus dat gaat niet dus aub niet meer verder over zeuren want ze zijn niet eerdee open dan maandag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:40

Cayenne schreef:
Miranda95 schreef:
Heb even gekekem helaas zijn de dierenartsen dicht hier op zaterdag

Dat klopt niet. Er is altijd een noodarts bereikbaar. Ook in Zutphen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:40

Open nu dan ook geen topic!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:41

Miranda95 schreef:
De hond doet het verder goed op bonzo dus dat laten we zo. En zoals k al zei hij krijgt alleen om.5 uur brokken

Ok.
Dus je wilt niet naar de dierenarts. Je wilt niets aan het voerbeleid veranderen en eigenlijk denk je dat het eigenwijsheid is.
Wat wil je eigenlijk wel?
Ga je maandag naar de dierenarts? :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:41

Zaterdag is er altijd een dierenarts open, dus dat geloof ik niet ;) En ja ook ik ben zaterdagen langs dierenarts geweest toen het met 1 van mijn dieren niet goed ging. Overigens moest ik soms 15 min langer rijden maar je hebt dieren he dus dan moet je het er ook voor over hebben.

Of gaat het om de kosten wederom ? Want vind dat nogmaals geen excuus. Medische zorg ontnemen mag gewoonweg niet. En je kan in termijnen betalen. Dus het is een kwestie van rondbellen, riem om en gaan?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:43

Oh, gaat het arme dier dan maandag wél naar de dierenarts? Of is er dan weer een ander smoesje om niet te gaan? Jij opent een topic TS, als je nog steeds niet doorhebt dat elk advies gaat over naar de dierenarts te gaan dan kun je beter stoppen. Geef het dier dan aan iemand die er wel voor wil zorgen.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 14:43

Dat klopt niet. Er is altijd een noodarts bereikbaar. Ook in Zutphen.[/quote][/quote]
Die is er niet alleen in vorden en hebben geen auto zutphen en vorden werken samen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:43

Miranda95 schreef:

Een hond denkt echt niet, ik ga even lekker eigenwijs in huis poepen.
Het enige medische wat ik kan verklaren is de troep van Bonzo die jullie geven.
Een da is te duur......

Ik geef het op, arm dier

Anoniem schreef:
Als het beestje het al zijn hele leven prima doet op de bonzo zou ik dat nu niet veranderen. Dat veel te dwingende "advies" van de voerpolitie is behoorlijk irritant.
Niet elk probleem bij hond / kat / paard / cavia komt door voer en niet elk topic over een probleem bij een dier moet een discussie over het voer worden.

Geen dwingend advies en behoorlijk sneu dat je het op de voerpolitie gooit. Zegt meer over jouw dan degene die een beter voer adviseren.
Het is een algemeen bekend feit dat Bonzo geen goed voer is, veel te zout en de opneembaarheid ervan is slecht. Hierdoor moet je niet alleen heel veel voeren om de benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar er zitten ook heel veel ingrediënten in waar een hond niets mee kan. Ga maar eens een rondje lopen en hondenpoep bekijken. Je haalt ze er zo uit die goedkope slechte rommel krijgen.

Dat er wel honden zijn die het er (voor het oog) goed op doen, wil niets zeggen. Er zijn ook mensen die op junk food en vitamine pillen leven :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:44

Het is niet direct een noodgeval, dus ik zou geen weekendarts benaderen, dan betaal je al bijna het dubbele tarief. Als je van plan bent te bellen (wat ik niet denk na dit topic) kun je dat ook op maandagochtend doen.

TS, als je hond het pas een paar dagen doet kan het ook gewoon een virusje zijn, hond is niet lekker, kan het niet ophouden.
Als het langer duurt is het wijs om toch langs de DA te gaan voor een onderzoek of om toch over te stappen op ander voer. Dat hoeft niet perse heel duur te zijn, maar er is vast iets beters te vinden dan Bonzo. Mijn hond krijgt ook gewoon een goedkoop merk voer, maar wordt bijna 12 en is werkelijk topfit.
Als je beiden niet wil doen zou ik een flinke stapel keukenrol en schoonmaakdoekjes kopen, want dan blijft het opruimen geblazen tot hij dood is.