[VOLG] Zelf een konijnenverblijf maken, waarop letten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 10:57

Bay schreef:
__Sannne schreef:
Ik wilde zelf verschillende vierkantjes/rechthoeken van gaas en hout maken, zodat je die er makkelijk af kan tillen. :)

Klinkt handig! Mijn vriend kwam opeens gisteren met een soortgelijk idee en om het dan op scharnieren te zetten zodat je het makkelijk open en dicht kan doen. Maar die uitvoering laat ik aan hem over, ik ben niet zo handig :')

Haha ja ik hoop dat ik zelf een beetje handig ben, heb nog nooit zoiets zelf gedaan :')

Bay

Re: Zelf een konijnenverblijf maken, waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:32

Wel stoer dat je het gaat doen! Ik ben benieuwd naar je vorderingen. En het motiveert mij om binnenkort aan de slag te gaan :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:12

__Sannne schreef:
colunder schreef:
Ik heb 5 katten,maar nooit een probleem geweest met de konijnen.

veel werk he dat graven.
gaat vast een mooi paradijsje worden.

Heel erg veel graven ja!

Ik vertrouw mijn kat opzich wel een beetje, maar 1 van mijn honden (kruising Beagle) totaal niet! Haha!

1van mijn beagles is erg volhardend,maar in nog niet over mijn hekjes van 1 meter gekomen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:49

Ik ben bang dat mijn kruising bealge x friese stabij met gemak over 1m springt! :))

Vandaag weer een beetje verder kunnen werken. Er liggen nu zo'n 6 50x50cm tegels onder het zand. Aan de zijkanten liggen nu 4 50x50cm tegels. Er is nog heeeel veel graaf werk te doen, en ik sta er alleen voor dus dit duurt nog wel even haha!

Afbeelding
Afbeelding

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:52

Ik volg je even, ben benieuwd :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 23:04

Dankje!

Hier even fotootjes van de toekomstige bewoners, ze zitten nu nog lekker fijn op hun oude plekje nog!

Afbeelding
Binkie, het mannetje, nu een jaar of zes en heb ik onderhand nu 4 jaar.

Afbeelding
Kiwi, het nieuwe meisje, ze is een jaar of 4 en nu sinds 3 weekjes bij mij. Hiervoor had Binkie een ander vriendinnetje.

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:06

Leuk project zullen de konijnen heel blij mee zijn :)

Dit is onze ren:
Afbeelding
Dit is tevens ook een kattenren. Als de katten er in zitten kunnen de konijnen op het rechtse stukje toch rennen en als de katten er niet in zitten dan kunnen ze de hele ren gebruiken. In het hoekje rechts hebben we een hoop met modder gemaakt zodat ze daar lekker kunnen graven. We hebben nu een net over de ren maar dit werkt niet helemaal dit gaan we vervangen voor gaas maar dat is meer voor de katten.

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:10

Wat leuk jou vrouwtje lijkt op die van mij:
Afbeelding mist alleen het witte neusje ;)

Wij hebben trouwens ook gebruik gemaakt van gaas met kleine gaten. Heb al eerder mee gemaakt (vorige huis) dat er een marter het verblijf in is gekomen...

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:50

Is het niet handig om puinzakken bij de doe-het-zelf winkel te halen? Daar kan je dan tijdelijk het zand in doen, en heb je ook niet zo'n irritante berg naast je staan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 11:18

Ik werk stukje voor stukje, dus die bult ligt mij niet in de weg. Maar bedankt voor de tip!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:01

Ooh oke, dat scheelt!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 20:14

En weer een stukje verder! Het zijn steeds kleine stapjes maar dat is voornamelijk omdat ik het in mn eentje doe + eigenlijk alleen in de avonden bezig ben ivm de warmte :))

Toch nog 5 tegels erin kunnen leggen vandaag. Til me echt een breuk aan die dingen, merk dat mn lichaam (voornamelijk mijn rug) er toch wel klaar mee is. Pittige krachttraining dit.

Afbeelding
Afbeelding
Er liggen nu 3 rijen aan stenen met 3 stenen op de grond en 2 stenen aan de zijkant.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:54

Wat een werk,ben toch blij dat ik voor gaas heb gekozen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 20:59

Ik denk dat ik persoonlijk gaas veel vervelender had gevonden om te leggen, dit werkt makkelijk steen voor steen. + dat ik hiervan zeker weet dat het niet vervangen hoeft te worden. :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:32

Daar zit ook wat in,ik heb wel van dat hele dikke gaas met mazen van 2x2(denk ik)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 07:38

Tof!! Als hij helemaal klaar is mag je wel mooi trots op jezelf zijn dat je het helemaal zelf hebt gedaan! Nog even doorscheppen :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:46

Gaat goed ts! Het lijkt altijd een beetje een rommeltje met dat graven haha maar als het straks af is heb je vast een paleisje!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 20:44

Dankje allemaal!!

Weer even een update! Een redelijk grote!

Afbeelding
Afbeelding

Zoals je kunt zien zijn alle stenen nu ingegraven, er zullen nog wel enkele kleine steentjes komen om de gaten hier en daar wat op te vullen. Verder staat ook het grootste gedeelte van het "skelet" er. Voor de zijkanten zoeken we nog gaas, voor de deksels hebben we al gaas maar die gaten zijn te groot om als zijkant-gaas te gebruiken.

Ik heb ook besloten dat niet hun hele konijnenhok erin gaat, aangezien die echt abnormaal groot is wat maar lastig gaat passen. In plaats daarvan wil ik 1 (misschien 2) los nachthok erin op pootjes, zodat ze er ook onder kunnen. +ik wil hier en daar wat beschutting stukjes voor ze neerzetten, zodat ze genoeg plekjes hebben om droog te zitten mocht het regenen. (En uit de wind)

Ik ben er in ieder geval al super blij mee! Begint nu echt ergens op te lijken! :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:36

Wauw word echt al mooi! Nu gaat het steeds meer dagen dat ik mijn 2 kleine flaporen toch echt wel heeel erg mis.

Dit word zo te zien een echt konijnenpaleisje. Ik blijf je volgen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:40

maylotje schreef:
Wauw word echt al mooi! Nu gaat het steeds meer dagen dat ik mijn 2 kleine flaporen toch echt wel heeel erg mis.

Dit word zo te zien een echt konijnenpaleisje. Ik blijf je volgen.

Dankje!

Jaa over missen gesproken, ik ben hier nu wel heel leuk mee bezig, maar over 3 week zit ik gewoon weer in het vliegtuig naar Nieuw Zeeland voor onbepaalde tijd. Dit kan wel eens de laatste keer zijn dat ik mijn konijntjes uberhaupt zie. :(

Als ik ze toch eens mee kon nemen <3 Maar gelukkig zorgt mijn moeder met alle liefde voor ze.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:45

Wel stoer dat je naar Nieuw Zeeland vertrekt! Ja dan ga je ze nog erg missen inderdaad. Die van mij zijn helaas plotseling overleden vlak na elkaar. (Hartstilstand en overleden na een paar dagen omdat hij zijn vrouwke te erg miste denken wij en de da want ze mankeerde niks )

Ook een top moeder trouwens dat ze voor je nijnen wil zorgen ik zal al mn dieren mee moeten nemen als ik uit huis ga. Maar de hond zou ze wel houden denk ik als ook zulke plannen had in het buitenland.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:54

Ziet er goed uit al! Voor het gaas kan je vogelgaas gebruiken, te koop bij de bouwmarkt. Blijft hier goed en ze komen er niet doorheen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:57

maylotje schreef:
Wel stoer dat je naar Nieuw Zeeland vertrekt! Ja dan ga je ze nog erg missen inderdaad. Die van mij zijn helaas plotseling overleden vlak na elkaar. (Hartstilstand en overleden na een paar dagen omdat hij zijn vrouwke te erg miste denken wij en de da want ze mankeerde niks )

Ook een top moeder trouwens dat ze voor je nijnen wil zorgen ik zal al mn dieren mee moeten nemen als ik uit huis ga. Maar de hond zou ze wel houden denk ik als ook zulke plannen had in het buitenland.

Aahw wat zonde van je nijntjes. :(:)

Jaa mijn moeder is echt top! Haha, nou scheelt het dat ze zelf ook gek op dieren is. Mijn vader overigens ook. Mag ook wel met 2 honden, 1 kat en 2 konijnen haha. Ik had ze graag meegenomen maar dat is geen doen. De reis te lang + ik mag daar in het appartement toch geen huisdieren. Laat ze liever hier, stressvrij in hun nieuwe hokje. :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:58

Kirstenn schreef:
Ziet er goed uit al! Voor het gaas kan je vogelgaas gebruiken, te koop bij de bouwmarkt. Blijft hier goed en ze komen er niet doorheen.

Ik heb zelf ook gaas gezien bij de praxis. Zeskantgaas van 0.8mm dikte, denk dat ik dat wel vertrouw :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:00

Zeskantgaas schijnt minder stevig te zijn en schijnen ze toch door te kunnen bijten. Vogelgaas is 1,2mm volgens mij en prijs valt ook mee dus zou t overwegen