Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rizette schreef:Weet je dat je verlpicht een ubn nummer aan moet vragen als je schapen hebt?
Ik vind het geen goed teken dat het schaap zoveel teken heeft. Vaak zitten de meeste teken op een zwakker dier. En een schaap met een lam heeft echt ruim voldoende water nodig. Zeker met warm weer. Dan moet je in speciekuipen vol denken niet in emmers. Veel plezier met je schapen!
Freya6 schreef:Nog een vraagje, ik heb oormerken nodig voor mijn lammetjes, en een nieuwe set voor een van de ooien.
Heeft iemand nog over? Ik zie dat ik ze alleen per 10 kan bestellen, is toch jammer als ze overal in de kast liggen.
Of werkt dit niet zo? Moet het perse via zo'n bedrijf?
Iemand een idee wat castreren ongeveer kost? Een van de lammetjes is een ram, die zou ik wel willen laten castreren na de zomer. Of weggeven als ram, maar niet voor de slacht.
ps. ik heb nagebeld en in principe mogen oornummers overgenomen worden.
Freya6 schreef:De zgn. ' teken' zijn schapenluis, iemand ervaring ermee? Hoe het beste te behandelen?
Deze week wordt er geschoren, bekapt, ontwormt en ontluist. Weet iemand een goed ontworm middel?
Ik ga sowieso de DA even bellen voor een recept.
Luizen las ik over zonnebloemolie, maar lijkt me met de zon erop niet zo'n geweldig idee.
ps. iemand ervaring met mestonderzoek voor ontwormen?
Ik ga deze week de wei even opdelen zodat ik 2 delen heb en ze dus kan omweiden. Dacht nu eerst mestonderzoek te doen of ze uberhaupt wormen hebben, dan goed ontwormen en dan omweiden. Is dat wat?
Sassy schreef:Freya6 schreef:Ik ben vanmorgen met een stalletje aan de gang gegaan. Lijkt me idd goed.
En, ik kwam erachter dat een lammetje helemaal onder de teken zat. Vreselijk, die kropen overal. Is dat erg? Wat kun je eraan doen?
Zijn het wel teken?
Of misschien wolluis? Ziet er haast hetzelfde uit.
Ik zou ze in ieder geval behandelen met Butox, helpt ook tegen de muggen die BT overbrengen.
Veel plezier met je kleintjes