Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Barbet schreef:De kittens uit een nest, daar kunnen meerdere vaders zijn.
Weet je zeker dat de moederpoes door één kater is bevrucht of misschien als ze buiten de hort op is geweest, er andere katers zijn geweest?
Koper schreef:Barbet schreef:De kittens uit een nest, daar kunnen meerdere vaders zijn.
Weet je zeker dat de moederpoes door één kater is bevrucht of misschien als ze buiten de hort op is geweest, er andere katers zijn geweest?
Dat maakt toch voor het bepalen van het geslacht niet uit?
Cissy hoe zit dat dan met zwarte neusleertjes bij effen katten? Ik heb een effen kat met roze neusleertje? En een effen kat (met zwart neusleertje, snorharen, oogslijmvliezen enz) met streepjes-spooktekening op staart en pootjes? Waar komt dan het streepjespatroon vandaan als effen katten geen tabby dragen?
mcfly schreef:Dus gigixponys, elke kat draagt tabby, maar tabby toont alleen bij een agouti gen? Dus bij het effen gen zit de tabby er wel, alleen toont deze niet of alleen als ghostmarkings?
Gigixponys schreef:mcfly schreef:Dus gigixponys, elke kat draagt tabby, maar tabby toont alleen bij een agouti gen? Dus bij het effen gen zit de tabby er wel, alleen toont deze niet of alleen als ghostmarkings?
Of een kat het altijd draagt ben ik nog niet over uit. Ik denk dat het ook kan dat ze het niet dragen, maar dat zou ik moeten nakijken in mijn cursus.
Sowieso zijn er altijd ghostmarkings bij een tabby zonder agouti, je ziet deze alleen niet altijd. Dat hangt af van het licht.
En er zijn verschillende soorten tabby, ze overerven niet allemaal hetzelfde..
mcfly schreef:Naar mijn idee zei je precies hetzelfde als Van, maar dan anders verwoord.