Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ginootje schreef:Hooi!
Aangezien ik in de zoekfunctie geen specifiek topic kon vinden over kattengrit open ik er 1.
Ik ben eigenaar van 2 britslanghaar dames.
Wij hebben dan ook 2 kattenbakken staan maar het grit wat ik nu heb van Zooplus stinkt enorm en klontert heel slecht.
Mijn vraag is dan ook: Welk kattengrit gebruiken jullie en houdt dit de geur goed weg?
Mijn hele huis is op dit moment vergeven van de kattenbak lucht.. Ik haal iedere dag de drollen en plasplekken eruit en maak hem 1x per week helemaal schoon.
Ik hoor het graag![]()
x.
EedihcrO schreef:Ik gebruik er gewoon 1 van de appie. Schep en schoon blue signal. Klontert fijn en stinkt niet. Niet de goedkoopste van de appie, maar wel erg fijn. En zonder babypoeder geur. Dat vind ik echt vreselijk. En gewoon in de supermarkt, dat vind ik dan wel weer erg fijn.
Froemel schreef:Ik verbaas me dat veel mensen de regel per kat een kattenbak + 1 niet hanteren.
Ik heb 2 katten en 3 kattenbakken en gebruik ook Biokat, werkt super!
Amanda schreef:Voor degenen die grit gebruiken dat ook door de wc kan. Geen last van verstoppingen of andere problemen met het toilet? Ik neem aan dat het korrels zijn die niet uitzetten, vergruizen of klonteren met vocht? Klinkt interessant
Rena100 schreef:Dus hevonen, jij haalt elke dag de hele bak leeg en maakt hem schoon en dan vul je weer bij, dan zul je wel veel kattengrit gebruiken denk ik.
Ik ben wel benieuwd naar de PeeWee, iemand daar specifieke ervaringen mee?
Ik gebruik nu zelf de grit van Happy Home Solutions Ultra Hygienic Pure. Linkje
Maar voor de kat van mijn vriend werkt dit niet goed, het klonter niet voldoende omdat zij heel vaak op de bak gaat, maar 9 vd 10 keer niets doet. Voor mijn eigen kat werkt het wel prima.