Kat ontwormen en ontvlooien; wanneer nuttig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:39

Hier ook alleen enten door titeren, ontwormen door ontlasting onderzoek, en ontvlooien alleen als het nodig zou zijn.
Ik voer vers (KVV en barf) en mijn honden zijn 9, 6 en 3. (Grote honden) ik heb door gericht te behandelen al jaren niks hoeven doen ;) zo zie je maar, al dat klakkeloze gebeuren is gewoon echt echt niet nodig!

robert45

Re: Kat ontwormen en ontvlooien; wanneer nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:16

Omdat ook hier in het topic weer de gebruikelijke flauwekul neergezet wordt als de waarheid: Er is geen resistentie bekend tegen de huidige generatie vlooienmiddelen. Zowel Frontline,bolfo gold, etc werken allemaal. Wel is het zo dat het ene product een snellere werking heeft dan het andere product. En het bij een flinke vlooienbesmetting ongeacht wat je gebruikt maanden kan duren voordat het over is.

Wat betreft ontwormen. Mestonderzoek is heel mooi maar geeft regelmatig een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Verder helpt knoflook geen ruk tegen vlooien. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs van. Bedrijven zoals Biofood hebben dit dan ook van de verpakking afgehaald omdat ze niets kunnen bewijzen. En dan mag je ook niet claimen..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:22

Dan blijf jij maar lekker met je wetenschappelijke bewijs rommelen, gelukkig weten heel veel mensen met mij wel beter ;)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:11

essiesilly schreef:
Dan blijf jij maar lekker met je wetenschappelijke bewijs rommelen, gelukkig weten heel veel mensen met mij wel beter ;)

Dus dat...

Leffroi

Re: Kat ontwormen en ontvlooien; wanneer nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:18

'Weten wel beter'.. Waar is jouw goed onderbouwde mening gebleven dan?

'Gelukkig' laat ik mijn hond elk jaar gewoon enten. Hij heeft geen entreactie, dus ik blijf ook gewoon jaarlijks enten. Die 50 euro per jaar gaat hem echt geen verschil maken. Mocht mijn hond wél een entreactie geven, elk jaar weer, dán zou ik er wel voor kiezen om hem te titteren. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven, mocht hij wel ziek worden door niet te enten. En ja, natuurlijk wéet ik dat enten geen garantie geeft, maar het maakt het voor de hond wel een heel stuk makkelijker om tegen te vechten.

Nou ontvlooi ik ook alleen als het nodig is, maar ontwormen gebeurd zéker regelmatig. Al helemaal bij de katten. Geen flauw idee wat die buiten allemaal opeten en een mestonderzoek vind ik vrij onnozel (vind, dat is een mening). Het is fijn om te weten om wélke worm het gaat, maar niet als uitsluitsel om wel of niet te ontwormen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:20

Hier worden alle honden en katten elke maand tegen vlooien behandeld en elke 3 maand ontwormt. Hier ga ik geen risico's nemen voor de gezondheid van de dieren en zeker ook niet voor mezelf. Wormen richten veel meer schade aan dan preventief behandelen en mestonderzoeken zijn verre van veilig daar een wormcyclus niet constant eitjes uitscheid. Een onderzoek kan daarom vele malen negatief zijn terwijl het dier een fikse besmetting heeft.

Enten doen we hier ook. Titteren heeft mijn inziens niet zoveel nut daar er vaak toch een deel geënt moet worden en daar niet alles apart geënt kan worden zie je vaak dat het dier dan toch de gehele enting krijgt.

Door mijn werk als da assistente heb ik genoeg ellende gezien door wormen, niet enten en vlooien en teken dat ik dus gewoon kies voor behandelen en het gif voor lief neem daar dit minder schade aanricht.

Edit : de katten (zomers en in de winter) en de honden krijgen hier in de winter gewoon frontline. Waarom? omdat het nog steeds goed werkt en er is ook geen resistentie. Je moet het alleen correct gebruiken. Met een porsche kan ik ook geen 2 paards trailer trekken. Ook in onze praktijk zijn de fipronil producten de meest verkochte producten en geen klachten.