Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:11

Ben jij misschien zwanger? (Zonder dat jij het misschien wel weet?)

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:18

Leffroy...ik ben echt geen hondendeskundige, maar dat was het eerste waar ik ook aan moest denken!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:21

Jeetje dan schrik je je ook een ongeluk. En je reactie nou niks zieligs aan. Ik had hem ook flink op zijn lazer gegeven, zeker omdat hij door bleef gaan.
Hopelijk is er niks medisch aan de hand. Dan zou ik nl denken aan dominantie. Een cursus bij een goede hondentrainingsschool zou dan ideaal zijn, meestal zit daar ook een gedragstherapeut aan verbonden.
Succes!

Palmera

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:24

:(:) Wat een schrik, wat een ellende en wat een beeldschone hond.
Ik val maar in de herhaling hier: laat medische oorzaken uitsluiten en zoek een goede therapeut erbij.
Ik hoop voor jullie dat jullie elkaar weer kunnen vertrouwen in de toekomst. :(:)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:26

Leffroi schreef:

Hoe zou dat er mee te maken kunnen hebben? Oprechte vraag hoor :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:27

Leffroi schreef:

Ik ook idd :o

Vervelende situatie ts, ik kan je verder geen advies geven.

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:28

Ergens lijkt het mij onwaarschijnlijk dat, moest er iets medisch aan de hand zijn met hem, hij enkel jou aanvalt en je vriend niet.
Het enige wat ik verder nog uit je verhaal kan afleiden, is dat hij iets aan jou als bedreigend moet hebben ervaren, gezien hij wel normaal doet tegen je vriend. Heb je misschien onbewust iets gedaan of vastgehad o.i.d. dat je normaal niet doet?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:28

Mijn stiefdochter had een schat van een Amerikaanse buldog. Geweldig beest. Toen ze ca 7 was begon ze uit het niets het baasje (man) aan te vallen. En hun hadden net een klein Kind. De aanvallen waren gericht op het baasje.... Verder voor iederen lief. Maar zekerheid gaat gewoon voor alles en nadat door de med molen gehaald,was het dus wel een tumor en dus pijn... dus ik ga met de anderen hierin mee. Zo een gedrag komt niet vanuit niets en vooral als het zo blijft. Imo heeft de hond nu pijn met jou in verbinding gebracht (en daarmee bedoel ik dus niet de correctie ),dus DA is voor mij dan ook de eerste optie

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:29

Het komt vaker voor dat het gedrag van een hond veranderd wanneer er een zwangerschap in het spel is :j

Heel veel sterkte TS! Lastig lastig...en ook zo onverwacht! Wat een schrik zeg :(:)

Pearlx

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:32

Jeetje wat een ellende TS! Sta je open voor een gedragstherapeut?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:34

Het gedrag nu kan een soort zelfbescherming zijn.
als het gedrag uitgelokt is door een tumor bv. zal hij de aanval niet beseft hebben, maar zoals ik zel door de correctie uit de waas gekomen zijn.
voor die hond is het onbegrijpelijk dat hij "plots"in een gevecht zit...
Volgens mij is hij nu gewoon aan het overleven.
Eventueel kun je wel al aan rescue remedy raken van bachbloesem. dat kan mss net de randjes erafhalen.
laat een dierenarts of GT in eerste instantie naar jullie komen. gedrag in vertrouwde omgeving zegt meer.
de komende 2 weken idd de muilkorf omhouden, alles goed analyseren (hou een dagboek bij) en niet teveel aandacht geven aan de hond. laat hem maar eerst tot rust komen.

bij zwanger zijn zou je toch eerder denken dat hij eerder zal beschermen?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:35

Ik geloof best dat een dier kan aanvoelen wanneer hun baasje zwanger is en hun gedrag veranderd, echter lijkt mij dit geen gepaste gedragsverandering die goed te koppelen is aan zwangerschap... Lijkt mij dat als een hond normaliter trouw is aan zijn baasjes en deze zwanger is en ze dat aanvoelen, ze eerder overbeschermend worden dan dat ze deze aanvallen en enigszins doorbijten.

Overigens ben ik geen deskundige oid en zelf nog niet heel erg ervaren met honden maar dit lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk. Gezien alle verhalen die je hoort over hersentumoren en gedragsveranderingen zou dat in mijn ogen ook één van de eerste dingen zijn waar ik naar zou laten kijken... En een cursus/gedragstherapeut lijkt mij ook niet mis. Het kan nooit kwaad om er deskundigen bij te halen!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:37

Ik kan er weinig aan toevoegen, ben geen expert. Wel kan ik me voorstellen, dat je je rot geschrokken bent en nu echt niet meer weet, wat er aan de hand is en hoe je t op gaat lossen.
Zoals je al zei: eerst medische problemen uitsluiten en daarna langs een gedragstherapeut gaan.

Moeilijk hoor :(:)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:57

pien_2010 schreef:
Heb gegoogeld. De Bordeaux Dog is gefokt in het verleden als "vermaak om met andere honden en dieren te vechten"! daar is het dus er in gefokt. Bij je andere kruising die je noemde heb ik niets bijzonders kunnen vinden dat het vechten/ agressie zou kunnen verklaren.

Ik vind het heel erg sneu om te schrijven, maar ik denk dat jullie deze hond zullen moeten laten inslapen. Ik geloof nooit dat dit goed kan komen en gezien het feit dat hij afkomstig is van de mastiffachtige honden die in Bretagne werden gebruikt om het paard van de tegenstanders neer te halen!! geeft wel zijn enorme kracht aan.

Ik geloof niet dat je jezelf ook maar iets kwalijks kunt nemen. Is allemaal koffie dik kijken. Alleen is dit ras zo sterk en kan dus echt doden als hij vol gaat, dat jullie verstandig moeten zijn en aan jouw veiligheid moeten denken.

Sorry TS voor dit nare bericht :(:) , maar dit vind ik te gevaarlijke situatie voor jou en andere mensen.

oh god, daar hebben we de mestvorken en brandende fakkels alweer.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:59

Ik zou toch een foto of scan laten maken van zijn hoofd, je weet maar nooit... in ieder geval veel sterkte met deze nare situatie.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:02

sasja0705 schreef:
Mijn stiefdochter had een schat van een Amerikaanse buldog. Geweldig beest. Toen ze ca 7 was begon ze uit het niets het baasje (man) aan te vallen. En hun hadden net een klein Kind. De aanvallen waren gericht op het baasje.... Verder voor iederen lief. Maar zekerheid gaat gewoon voor alles en nadat door de med molen gehaald,was het dus wel een tumor en dus pijn... dus ik ga met de anderen hierin mee. Zo een gedrag komt niet vanuit niets en vooral als het zo blijft. Imo heeft de hond nu pijn met jou in verbinding gebracht (en daarmee bedoel ik dus niet de correctie ),dus DA is voor mij dan ook de eerste optie

En ik had een amerikaanse bulldog met zo'n enorme tumor in zijn hoofd dat de dierenarts oprecht verbaasd was dat hij ondanks de pijn altijd lief en betrouwbaar is gebleven.....hij is vorige maand ingeslapen omdat hij niet meer kon opstaan...

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:03

Mijn eerste gedachte is dat er iets medisch aan de hand moet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n hond je plots aanvalt zonder reden. Angst oid lijkt mij niet het geval of dat je misschien bedreigend overkomt, want de hond kent je en weet wat hij aan je heeft.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:04

Hoe spijtig ook, ik denk dat je voor je eigen veiligheid het beste afscheid neemt van dit dier en hem laat inslapen. Ik zou het niet aandurven om een dergelijk dier bij mij in huis te hebben.

Sterkte met de beslissing :(:)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:06

Riel schreef:
Hoe spijtig ook, ik denk dat je voor je eigen veiligheid het beste afscheid neemt van dit dier en hem laat inslapen. Ik zou het niet aandurven om een dergelijk dier bij mij in huis te hebben.

Nou zeg, zonder enig onderzoek een dier in laten slapen... Ik zou als eigenaar eerst alles willen uitsluiten voor ik een besluit kon nemen over een diers leven..

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:11

Hey je heb echt goed gereageerd hoor! had je hem niet in zijn nek geslagen dan had hij je waarschijnlijk gewoon doorgebeten. Nu is hij bang, maar dan moest hij niet bijten.
Ik zou ook voor je eigen veiligheid en die voor andere mensen hem laten inslapen. (maar ik weet niet hoe dat zit op medisch gebied, vind het zelf nogal apart dat een hond zo zou reageren omdat hij een tumor in zijn kop heeft?)
Bokt niet ontploffen, dat laatste is gewoon een vraag

Sommige honden vallen wel zonder reden mensen aan
Laatst bijgewerkt door Ann99 op 28-05-16 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:12

princequillo schreef:
Riel schreef:

Nou zeg, zonder enig onderzoek een dier in laten slapen... Ik zou als eigenaar eerst alles willen uitsluiten voor ik een besluit kon nemen over een diers leven..

Ik ken nochtans honden, die op aanraden van de dierenarts, om die reden ingeslapen zijn. Een collega had een golden retriever die plots agressie begon te vertonen naar de kinderen en mijn collega zwaar heeft gebeten (moest gehecht worden) en een familielid van me belande in het ziekenhuis nadat ze door een chowchow werd aangevallen. Beide honden vertoonden vanuit het niets plots agressie tegenover hun eigen gezin of mensen die ze dagelijks zagen.
TS moet zelf beslissen wat voor haar en haar hond het beste is. Zelf zou ik niet weten wat ik zou doen, maar mensen die hun hond hierdoor laten inslapen kan ik best begrijpen.

dromertje2

Een vriendin van mij had een stafford die ook normaal altijd heel vriendelijk was. Op een avond in het park heeft de hond zich tegen haar gekeerd, zonder reden, en vol in haar gezicht gebeten. De hond is diezelfde avond nog ingeslapen. Nu, zat het ineens doorflippen wel in de bloedlijn.
Achteraf was de hond weer in zijn gewone doen, maar het risico voor haar en andere mensen wou ze niet meer nemen.

Veel sterkte ts. Ik zou misschien wel een foto van zijn hoofd laten nemen, maar als dat niets oplevert zou mijn keuze inslapen zijn.

Anoniem

Of je hebt tig signalen van hem gemist (wat me sterk lijkt omdat je hem vanaf pup hebt en dus heel goed kent) of er is iets medisch niet goed..

Wijs dat je hem laat onderzoeken :j en sterkte, je moet nu sowieso al je maatje missen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:13

Ann99 schreef:
Hey je heb echt goed gereageerd hoor! had je hem niet in zijn nek geslagen dan had hij je waarschijnlijk gewoon doorgebeten. Nu is hij bang, maar dan moest hij niet bijten.
Ik zou ook voor je eigen veiligheid en die voor andere mensen hem laten inslapen. (maar ik weet niet hoe dat zit op medisch gebied, vind het zelf nogal apart dat een hond zo zou reageren omdat hij een tumor in zijn kop heeft?)
Bokt niet ontploffen, dat laatste is gewoon een vraag

Een tumor drukt op bepaalde gebieden in de hersenen waardoor jij, of een huisdier, compleet anders kan reageren. Daarom zou je om die reden nooit zomaar moeten laten inslapen maar eerst moeten kijken wat het is, wellicht is het te behandelen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:14

Als deze hond medisch in orde zou zijn,dan is het wel een geval voor Cesar Milan. Laat je het ons weten hoe het verder gaat?