Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Heb gegoogeld. De Bordeaux Dog is gefokt in het verleden als "vermaak om met andere honden en dieren te vechten"! daar is het dus er in gefokt. Bij je andere kruising die je noemde heb ik niets bijzonders kunnen vinden dat het vechten/ agressie zou kunnen verklaren.
Ik vind het heel erg sneu om te schrijven, maar ik denk dat jullie deze hond zullen moeten laten inslapen. Ik geloof nooit dat dit goed kan komen en gezien het feit dat hij afkomstig is van de mastiffachtige honden die in Bretagne werden gebruikt om het paard van de tegenstanders neer te halen!! geeft wel zijn enorme kracht aan.
Ik geloof niet dat je jezelf ook maar iets kwalijks kunt nemen. Is allemaal koffie dik kijken. Alleen is dit ras zo sterk en kan dus echt doden als hij vol gaat, dat jullie verstandig moeten zijn en aan jouw veiligheid moeten denken.
Sorry TS voor dit nare bericht, maar dit vind ik te gevaarlijke situatie voor jou en andere mensen.
sasja0705 schreef:Mijn stiefdochter had een schat van een Amerikaanse buldog. Geweldig beest. Toen ze ca 7 was begon ze uit het niets het baasje (man) aan te vallen. En hun hadden net een klein Kind. De aanvallen waren gericht op het baasje.... Verder voor iederen lief. Maar zekerheid gaat gewoon voor alles en nadat door de med molen gehaald,was het dus wel een tumor en dus pijn... dus ik ga met de anderen hierin mee. Zo een gedrag komt niet vanuit niets en vooral als het zo blijft. Imo heeft de hond nu pijn met jou in verbinding gebracht (en daarmee bedoel ik dus niet de correctie ),dus DA is voor mij dan ook de eerste optie
Riel schreef:Hoe spijtig ook, ik denk dat je voor je eigen veiligheid het beste afscheid neemt van dit dier en hem laat inslapen. Ik zou het niet aandurven om een dergelijk dier bij mij in huis te hebben.
Sterkte met de beslissing
princequillo schreef:Riel schreef:Hoe spijtig ook, ik denk dat je voor je eigen veiligheid het beste afscheid neemt van dit dier en hem laat inslapen. Ik zou het niet aandurven om een dergelijk dier bij mij in huis te hebben.
Sterkte met de beslissing
Nou zeg, zonder enig onderzoek een dier in laten slapen... Ik zou als eigenaar eerst alles willen uitsluiten voor ik een besluit kon nemen over een diers leven..
Ann99 schreef:Hey je heb echt goed gereageerd hoor! had je hem niet in zijn nek geslagen dan had hij je waarschijnlijk gewoon doorgebeten. Nu is hij bang, maar dan moest hij niet bijten.
Ik zou ook voor je eigen veiligheid en die voor andere mensen hem laten inslapen. (maar ik weet niet hoe dat zit op medisch gebied, vind het zelf nogal apart dat een hond zo zou reageren omdat hij een tumor in zijn kop heeft?)
Bokt niet ontploffen, dat laatste is gewoon een vraag