Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rebel_Jits schreef:Ik gebruik een slicker-borstel als ze ruien in hun ondervacht (dat is hier een ander moment dan de bovenvacht). Dat is een borstel met heel veel kleine metalen pinnetjes. Als je daarmee heel zachtjes door de vacht gaan en van achteren naar voren borstelt, haal je er zo emmers haar uit. Wel zachtjes zijn, de pinnetjes zijn scherp en kunnen pijn doen als je te hard duwt.
Van achter naar voren borstelen betekent eigenlijk dat je laagje per laagje werkt. In dit filmpje kan je het goed zien (alleen de eerste minuut). Als je begint bij de broek en zo richting de neus werkt, kan je rustig alle ondervacht doorwerken.
beatje schreef:Geweldig Kentaro! Ze of hij ligt er ook echt recht voor.
Mijn langharen hebben weinig tot geen last van de warmte liggen nu ook lekker buiten in de zon,eentje heeft de koelte van de marmeren vloer binnen gekozen.
Vachten laat ik dus gewoon lang ,ik ontwol wel en heb de uitvinding voor hondenmetlanghaarmensen. Een waterblazer http://www.snuffelspulshop.nl/c-2303433 ... AuEL8P8HAQ
Niet alleen blaas je je hond snel droog maar ook alle losse haren uit de hondevacht.
Kentaro schreef:Wij hebben voor de honden (alleen als ze in de rui zijn) een furminator (niets voor een keeshond!) en een harkje (met meedraaiende 'tandjes') Ideaal!