Vastgebonden hond in wandelgebied, hoe lang verantwoord?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:46

Ik zou de hond losgemaakt hebben en de dierenambulance gebeld hebben. Als je zonder hond wil wandelen, moet je hem niet mee nemen. ;) Mijn hond laat ik nooit onbeheerd achter, maar ik zie vaak genoeg honden in het winkelcentrum zitten dus er zijn mensen die hier anders over denken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:57

In het bos aan het hek is wel apart ja, die zou je zeker niet verwachten, bij de supermarkt dan weer wel, uiteraard in de schaduw.
Mijn vorige zat ook vaak genoeg bij de supermarkt of aan de auto vast gebonden, aangezien hij mee gaan veel leuker vond dat alleen thuis blijven. Meestal met kleedje zodat hij er niet meteen gedumpt uit zag.
Maar in het bos is wel heel vreemd om hem aan het hek te binden, ik ga juist naar het bos voor de hond, niet voor mezelf.

(Ik stop dan wel weer doodleuk mijn hond in de paardentrailer met water etc. als ik met paard het bos in ben, om daarna paard in de trailer te zetten en met de hond nog het losloopgebied in te gaan, aangezien je hier in NL nergens hond los mag meenemen op buitenritten.)

Zou in dit geval de hond in de schaduw zetten en jullie hadden water en als je geen zin hebt om te wachten op die mensen, dierenpolitie bellen, aangezien je ook niet zeker weet dat ze de hond niet gedumpt hebben.... (Ga ik dan van uit, dat zou ook nog kunnen toch?).

Anoniem

Re: Vastgebonden hond in wandelgebied, hoe lang verantwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:09

sjolvir ben je nooit bang dat je paard of hond gejat word dan?
of dat er iets gebeurt met je paard als je weg bent? Ik zou het niet durven!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:20

Tot op heden niet gejat.. en als ze hem willen meenemen is hem uit de wei plukken nog veel makkelijker dan hem uit de trailer stelen. Hond weet gewoon niemand dat die er zat, die blafte niet of zo, die ging daar gewoon liggen slapen. (voor het vertrek met de paarden flink met bal en werpstok gegooid, dan paarden doen, dan bij terug komst nog lekker wandelen met de hond, trailer altijd wel op slot staan aan de auto vast.)
En mijn vrienden doen hetzelfde, al gaan die dan een hapje eten... en laten paard in de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:23

ah oke, ieder zn ding natuurlijk!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:28

Jette schreef:
Nemen jullie nooit je hond mee om even boodschappen oid te doen? Dat is toch eigenlijk hetzelfde.

Uhm nee,dat is een dikke vette no go.
Een verantwoordelijke baas doet dat niet PUNT.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:33

Jette schreef:
Nemen jullie nooit je hond mee om even boodschappen oid te doen? Dat is toch eigenlijk hetzelfde.

Ehm nee?
Ten eerste ben ik veel te bang dat ze gejat wordt. Zit best een mooie kop op en is een 'vechthond' (boxer).
En ten tweede krijst ze de hele boel bij elkaar als ik haar zomaar ergens vastbind en wegloop.

Als we al even snel een boodschapje moeten doen dan blijft ze bij normale temperaturen in de auto met het raam een stuk los. (en nee, daar steek je dan ook echt niet even je hand naar binnen. :P )
En anders is het pech en rijden we later wel terug naar de winkel zonder haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:36

Ik heb hier regelmatig de honden achterin liggen tijdens boodschappen doen.

Meestal doen wij boodschappen na de training. Ga dan niet eerst naar huis om ze weg te brengen.

Maar blijkbaar ben ik dus geen verantwoordelijke baas :+

Ze hebben alle 3 hun eigen bench. Staat altijd een deur los. Durft toch niemand in de buurt te komen. Want zodra er vreemde voor staat. Dan gaan ze behoorlijk tekeer.

En binnenkort komt er een ventilatiesysteem die word aangesloten op een 2de accu. Zodat er altijd frisse lucht is. En ik de ruimte ook kan koelen.

En ze zijn het gewend om erin te liggen. Want tussen de trainingen door op zaterdag liggen ze er ook continu in.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:36

Jette schreef:

Wel heel naar dat ze zo in de zon moet liggen zonder water! Maar ik zou het even aankijken, een half uurtje is niet dramatisch.

nee, als ik boodschappen moet doen, blijft de hond thuis. :o :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:37

love_western volgens mij ging dit over je hond buiten vastbinden, niet over een hond in de auto (dacht ik hoor)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:38

Carr_friesje schreef:
Jette schreef:

Ehm nee?
Ten eerste ben ik veel te bang dat ze gejat wordt. Zit best een mooie kop op en is een 'vechthond' (boxer).
En ten tweede krijst ze de hele boel bij elkaar als ik haar zomaar ergens vastbind en wegloop.

Als we al even snel een boodschapje moeten doen dan blijft ze bij normale temperaturen in de auto met het raam een stuk los. (en nee, daar steek je dan ook echt niet even je hand naar binnen. :P )
En anders is het pech en rijden we later wel terug naar de winkel zonder haar.

Zo had ik een keer een spoedboodschap. Erg rustig in de supermarkt, en ze kennen me daar. Het was erg warm, en ik was met de auto, dus hond in de auto laten kon niet, en buiten vastbinden doe ik niet. Heeft een vakkenvuller buiten gestaan met mijn hond terwijl ik even snel naar binnen rende, haha!
Ook direct een taartje afgerekend en aan het personeel gegeven. Dat is toch top service!!
Maar normaal gesproken lever ik de hond eerst thuis af. Alleen nu kon dat niet omdat ze bijna gingen sluiten, dus dat zou ik niet redden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:39

easygoing schreef:
Jette schreef:

Uhm nee,dat is een dikke vette no go.
Een verantwoordelijke baas doet dat niet PUNT.

Dat vind jij, het is geen feit, PUNT. Want ik ben het niet met je eens, en dat is mijn mening, ook geen feit. Ik doe vaak de wandeling met de hond en kleine boodschapjes in 1 doen. Zeker omdat ik niet de energielevel heb van een gezond iemand. Hond vind het geen probleem om even een kwartiertje buiten te wachten. Grote boodschappen doe ik dan niet, wil haar niet te lang buiten. Maar nog even melk halen, kan prima.

Bij een bos echter, zoals dit, vind ik wel heel vreemd en een halfuur vind ik ook te lang.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:40

Ik vind het ook niet kunnen. Buiten het feit om dat er nu veel honden gestolen worden, kan het ook problemen veroorzaken als iemand anders voorbij komt met een hond.

Zo heb ik laatst een Jack Russel van mijn hond af moeten trekken die ook "even" buiten de winkel vast is gezet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:43

Oh, met mijn vorige hond kon ik ook rustig alle ramen helemaal open zetten, kreeg echt niemand die auto mee (kruising staff x mechelaar). Huidige hond zit in een bench aangezien ik anders denk ik weinig auto meer over heb aan het eind, mevr. is namelijk nogal van de vulling uit dingen halen... Deze is overigens ook nog niet vast te binden, blaft, piept en raakt in paniek als er lijntje om poot of zo zit, vorige bleef bij commando af, keurig wachten (of zit) had niet eens vast hoeven liggen, dat was voor de zekerheid. (nieuwe hond is uiteraard wel in de leer)

Uiteraard werd de hond niet vastgebonden bij uitgebreid shoppen, maar wel voor een boodschapje en dan op strategische plek vast gelegd, dus schaduw en niet in de weg voor anderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:44

Ik zou het niet aankijken, maar 144 bellen of de dierenambulance. Ik snap mensen die hun hond voor een winkel vastbinden ook niet.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:52

Vraag me af of ts nog gaat reageren....

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 18:53

Sorry voor mijn wat latere reactie! Heb het hele topic even door zitten lezen.

Toen we daar zaten vanmiddag hebben we de hond contineu in de gaten gehouden. Had een limiet in mn hoofd van een uur en daarna wilde ik iemand inschakelen ( (dieren)politie of dierenambu). Of als de hond echt suf zou worden zouden we eerder actie ondernomen hebben.

Uiteindelijk kwamen de eigenaren na ongeveer 3 kwartier het park uit en zijn met de hond weg gegaan.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:54

Fijn dat ze de hond weer hebben mee genomen:) en goed van je dat je een tijdslimiet had! :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:02

Wat goed dat jullie hem in de gaten zijn blijven houden!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:03

Fijn dat hij weer is meegenomen en dat jullie hem in de gaten hebben gehouden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:16

@elines het is een feit dat er toch met regelmaat honden meegenomen worden om in het vecht circuit ingezet te worden dus ja mijn mening is een feit PUNT

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:24

Ik vind dat als je een hond meeneemt naar een gebied waar geen honden toegestaan zijn, je gewoon om hoort te keren en een plek te zoeken waar je met je viervoeter wel mag komen.
Dit is te achterlijk voor woorden dat mensen hun hond achterlaten omdat ze zo nodig door dat gebied willen lopen! Breng dan je hond thuis en ga dan terug maar laat je hond NOOIT om die reden achter!
Geen enkel excuus kan dit goed praten!
Aan mij hadden die baasjes een slechte gehad want ik had de politie gebeld!

Pff, hond achterlaten voor je eigen plezier... SCHANDE!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:25

easygoing schreef:
@elines het is een feit dat er toch met regelmaat honden meegenomen worden om in het vecht circuit ingezet te worden dus ja mijn mening is een feit PUNT

Heb je daar ook een bron van?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:27

Onze hond is aan zee een keer gaan lopen omdat mijn mama dacht dat hij naar haar wel ging luisteren :') was een erg vrolijke aardige hond. Hij sprong gezellig bij mensen een verhuisvrachtwagen in. Na lang lopen vond mijn mama de hond. En wouden die mensen hem niet teruggeven. Heel gedoe! Tot de hond toch maar naar mama liep :')

Maar sindsdien zou ik alleen daarom al zoiets niet doen. Vind het ook best zielig.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:32

Destination schreef:
easygoing schreef:

Heb je daar ook een bron van?

Onder welke steen heb jij geleefd de afgelopen maanden?
Eerste hit op Google: http://bernersennenhond.nl/wordpress/ho ... gevechten/. Er wordt al maanden gewaarschuwd hiervoor namelijk.