Allereerst mijn honden hebben echt niet te klagen voor er misschien op reageren.
Voor de paar minuten of uren dat ze per dag moeten luisteren.
Een hond straf je het meeste door de hond weg te halen van hetgeen dat ie graag wilt.
Tijdens wandelen ben ik heel simpel, dan moeten ze niet werken maar toch luisteren.
Trekken? 1x stemcommando, nog steeds trekken? Correctie van de lijn. 3e x nog geen oren er naar?
Dan draai ik terug naar huis en is het spel over.
Meeste honden gaan echt nadenken wat ie fout doet waardoor het plezier hem word afgenomen.
Na een paar x dit volhouden gedaan te hebben snappen die honden het heus wel.
Daarna neem ik wel balletje ofzo mee om ze te belonen wanneer ze wel goed rustig aan de lijn lopen.
Kwestie van jezelf toch ook interessant te houden voor de hond.
Hoe ik mijn honden train voor IPO is misschien ook streng maar werpt wel zijn vruchten af.
Blaffen niet goed tijdens pakwerk? Ook niet bijten.. dan terug de hondenaanhanger in...
Volgende x opnieuw en we zien wel of we vorderen...
Speuren niet goed? Jammer. Dan doen we het diezelfde dag of de dag erna opnieuw.
Eten enkel op het spoor, speuren zullen ze uiteindelijk als ze weten dat ze het zo niet krijgen.
Gehoorzaamheid niet goed, dan word er ook niet vrij gespeeld met het balletje.
Dat is ff heel consequent zijn in alles maar het werpt wel zijn vruchten af later!
En moest de hond hervallen dan doe je het opnieuw, kwestie van de hond er aan te laten herinneren.
En de honden houden er niets aan over en zijn nog altijd even vrolijk en werkwillig en zien me nog altijd graag komen