Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:Belachelijke reacties als "mensen met aids ook maar een spuitje geven" of 'alle 10+ katten ook maar laten inslapen'. Jullie vergeten een belangrijk detail, ook al is die kat op dit moment alleen drager, ze kunnen ook van het ene op het andere moment hartstikke ziek worden. Waarom zou je dat moment afwachten? 1 van mijn katten had het ook, op een gegeven moment was hij 2 dagen foetsie, 3de dag zat hij in de tuin, doodziek. Schrok me helemaal de pleuris want zijn oogwit was groen!!! Ja, echt groen. Arme dier direct naar de dierenarts gebracht, nog wat bloedtesten etc gedaan maar de volgende dag in laten slapen. Ik vind dat wij mensen moeten stoppen met alles maar te willen redden omdat ze anders zo zielig zijn. Er zijn genoeg gezonde dieren die ook hulp nodig hebben.
antje_vip schreef:Maar weet je wat het is met die lieve zieltjes: ze reageren niet meer op antibiotica dus behandelen bij ziekte wordt al lastig; daarnaast zijn ze besmettelijk en kunnen dus ook van gezonde katten "kneusjes" maken.
Ragdollcat schreef:antje_vip schreef:Maar weet je wat het is met die lieve zieltjes: ze reageren niet meer op antibiotica dus behandelen bij ziekte wordt al lastig; daarnaast zijn ze besmettelijk en kunnen dus ook van gezonde katten "kneusjes" maken.
Dat dus, dat is waarom het beter is om aidskatten in te laten slapen, ontsnappingskans is te groot.
En verder mijn verhaal eerder in de bokt, maakt dat ik niet vind dat aidskatten meegegeven mogen worden als huisdieren aan de mensen.
Zo wordt het alleen maar erger en raken er veel te veel katten besmet.
Ragdollcat schreef:Het gaat er niet om wat er kan gebeuren met gezonde katten of met de oudjes en kneusjes, niks mis mee en ze verdienen ook een liefdevolle huisje en baasjes.
Het gaat er juist hier om dat de kattenaids zo wel steeds meer wordt doordat het de gezonde katten besmet, dat het besmettelijk is.
Zoe_97 schreef:Hier in het asiel waar ik vrijwilliger ben zitten ook 5 fiv katten. 1fiv en leucose kat en 1 nierpatiënt met fiv. Stuk voor stuk schatten van katten! Erg jammer dat niemand ze een kans wil geven. (Of toch heel weinig mensen)
Cayenne schreef:Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd en schop hem nu toch even omhoog.
Ik kwam namelijk deze oproep tegen: https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... en-utrecht