Hersenwerk voor honden. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMares

Re: Hersenwerk voor honden. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:36

@Jolien87 Danku voor de tip. Ga zeker eens rondkijken. Maar heb er niet meteen de tijd voor deze te maken, ben even te druk bezig met een website te maken voor een organisatie die honden red uit Spanje en het mee helpen organiseren van een wandeling daarvan.
Maar is zeker wel iets dat ik van plan ben te maken zodra ik terug wat tijd heb.
Zal Lilo super vinden, die is zot op fleece (mijn fleecedekens moeten er altijd aan geloven ;) )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:27

MMares schreef:
Zal Lilo super vinden, die is zot op fleece (mijn fleecedekens moeten er altijd aan geloven ;) )

En dat is juist wat mij tegen houd om een snuffeldeken te maken. Mevrouw vreet alle fleece op en dat heb ik toch liever niet :+

Vanochtend van vrienden een paar boeken gekregen met spelletjes met/voor honden. Straks eens kijken of daar iets voor ons in staat.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:47

Ik heb een border van 8 maanden en probeer daar soms ook hersenwerk mee te doen.
Hij lijkt het niet altijd even snel te snappen, maar na wat aanmoediging en hulp gaat het wel beter. Ik zou ook is moeten proberen om een snuffelmat te maken, want dat lijkt me heel leuk.
Betert dat nog, dat traag van begrip zijn? Hebben ze tijd nodig om eraan te denken dat ze echt hun hersens moeten gebruiken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 17:47

Ja, ze moeten bepaalde dingen aanleren. De ene pikt het sneller op dan de ander.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:42

Zag deze op Facebook voorbij komen! Die ga ik maken voor thuis!! Geweldig!

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 21:01

Wow, dat is gaaf :D.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:04

Yep! Mams alweer gestrikt met het naaimachine hahaha! Opzoek naar leuke kleuren fleece dekens :D

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:24

Leuk topic! Ik doe af en toe wat spelletjes met mijn kleine draak (kruising Jack Russell met Duitse Jachtterriër van twee jaar) O.a speuren, zowel in huis met snoepjes als een ding gevuld met shag. Eerder op cursus ook hasj (had een vrouw in de groep :+ ). Maar dat kun je natuurlijk met allerlei dingen aanleren. Mijn telefoon zoekt ie ook als ik het vraag. Leek me wel handig als ik dat ding weer een keer kwijt ben :+ . En inderdaad snoepjes onder bekers enz. En ben nu bezig met het aanleren van namen van speeltjes en dan wil ik hem aanleren dat hij het netjes in een bak gooit. En post uit de brievenbus pakken doet hij al alleen het bij mij brengen zit er nog niet in. Er komen hier leuke dingen voorbij zeg! Ik ga morgen eens bij de Action rondsnuffelen, eens kijken of ik daar iets leuks kan vinden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:38

Wat leuk, een hersenwerk topic :D Met mijn beagle van 12,5 hersenwerk ik dagelijks. Zo belangrijk om naast fysiek ook mentaal fit te blijven :) Ik ga later eens bijlezen en kijken.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:01

Leuke ideeën!
Wat leuk ook een Beagle, onze is bijna 1 nu :)

Helaas wilt die van ons alles stuk kauwen om bij de snoepjes te komen..
De ballenbak hadden we vorige week bij de hondenschool, dit vond ze wel erg leuk en alles bleef heel :Y) .
Ze is wel heel leergierig, de dingen die we bij de cursus leerden had ze echt zo door, dat maakt het wel een stuk leuker.

Ik ga zeker wat dingen proberen wat in dit topic staat. :)