Dat had ik niet verwacht! Maar wat fijn Dan zal ie wel verkeerd in het ei gezeten hebben, net zoals veulens soms wat raar gelegen hebben en de koten in het begin niet strekken kunnen
Zijn er nog meer uitgekomen dan die 25? Ik zag dat je foto's maakte met de kap van de machine open en dat je de kuikens eruit haalde. Elke keer dat de machine open gaat, daalt de luchtvochtigheid. Daardoor komem de laatste eieren niet uit
boeflover
Geplaatst: 24-04-16 10:15
Schattig als die pluizenbollen! Wij hebben ook 2 loop eenden op het erf, gezellige dieren! Ze lopen bij ons gewoon los dus zwemmen in de vijver en grazen tussen de paarden. bij ons blijven ze gewoon in de buurt van de kippen en eenden ren (maar gezien ze steeds ruzie hadden met de grote eenden lopen ze dus niet in dezelfde ren maar ernaast) Ik heb nooit geweten dat wij hiermee dus leverbot voorkomen bij de paarden, eten ze nog meer wormen ed of alleen slakken?
Keeva
Geplaatst: 26-04-16 09:23
Leuk topic, ik denk er ook over om loopeendjes uit te gaan broeden (nouja, niet zelf dan hé ). Heb dezelfde machine als jij en broedt momenteel kippenkuikens uit. Ik denk inderdaad dat - zoals Rivendell al zegt - je resultaat nog beter was geweest als je de broedmachine minder vaak had opengemaakt. Deed ik de eerste keer ook ☺️. Hoeveel heb je er nu ?
Anoniem
Geplaatst: 26-04-16 09:25
Keeva schreef:
Leuk topic, ik denk er ook over om loopeendjes uit te gaan broeden (nouja, niet zelf dan hé )
We hebben inderdaad de kuikentjes er vrij snel uitgehaald als ze uitgekomen waren. Maar niet lang ofzo. Foto was maar heel snel even. Dus ik weet niet of het echt heel veel had uitgemaakt. Daarbij hebben we zo ook vaak besproeid met lauw/warm water. Luchtvochtigheid was erg hoog in de dagen dat het uitkwam. Mijn vriend heeft wel veel ervaring met uitbroeden van kippen en die zegt dat je altijd eieren zal hebben die niet uitkomen of wel zijn aangepikt maar niet doorbreken.
Gemiddeld 95%. Alles dat aanpikt komt uit. Soms één die gewoon dood in het ei zit. Ik fok zo'n 300 kuikens per jaar. Kippen, eenden, fazanten en kwartels
Roos_M
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-16 21:46
Oke dat is een hele boel. Hoe lang laat je de kuikens in de broedmachine? Wat is zeg maar je 'protocol'? En hoe ga je om met het schouwen? En wat heb je voor broedmachine?
We denken aan een 2e ronde dus we staan voor alle tips open!
We hebben ze uitgebroed tot dag 26 op 37,6 gr en luchtvochtigheid 45% en vanaf dag 26 de luchtvochtigheid op 65/70% en 37,3 gr en niet meer gedraaid vanaf dag 25.
Vandaag zijn de kwekjes voor het eerst naar buiten gegaan. Lekker gepoedeld in het water! Ze groeien heel hard! De oudste is nu 2 weken oud.
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 01-05-16 21:57, in het totaal 3 keer bewerkt
Ik heb drie puisor machines, een brinsea en een merkloze. Ik broed de eerste 18 dagen op 37,7 met 35-40% luchtvochtigheid. Vanaf dag 19 op 37,5 met 50-60% Eenden Uiteraard op latere dagen. Vanaf drie dagen voor uitkomst draai ik niet meer en de laatste twee dagen gaat de bak niet meer open. Kuikens laat ik 24 uur in de machine zitten tot het grootste deel is uitgekomen. Dan vis ik die er snel uit en gaat de bak weer dicht tot dag 23/24. (zeker bij grote rassen duurt het wel eens langer)