Katten aan het bloemschikken geslagen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:06

Hier 3, die allemaal buiten komen.. maar de planten in huis heb ik opgegeven :+
Ik ben ook regelmatig zo thuis gekomen, al had ik 2 grote planten die van de vensterbank gegooid werden zodat ik elke dag al de grond weer terug kon stoppen :Y) .

Tijdje een plantenspuit geprobeerd maar ook dat leek niet te werken.
Nu haal ik af en toe een tak uit het bos voor in een pot, staat leuk en als ze er te veel aangezeten hebben gooi ik hem gewoon weg :D

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:07

Ik sta eigenlijk bijna versteld van de verhalen hier om maar een bosje bloemen rechtop te kunnen houden. Mijn katten mogen niet op het aanrecht, niet op de eettafel, op de salontafel of op mijn buffetkast of televisiekast, klaar. Hebben ze nooit gemogen en dus doen ze het ook nooit. Plantenspuit bij een kitten, maar willen ze niet luisteren, dan moeten ze toch echt maar voelen. Een kat is over het algemeen best een heel slim beest en best op te voeden, tenminste, naar mijn ervaring en ik heb er toch al wel wat gehad.

Maar goed, die van mij mogen wel overdag naar buiten, mits ik thuis ben om de deur open en dicht voor ze te doen, wellicht scheelt dat een hoop.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:09

Kimmej schreef:
Mijn katten mogen niet op het aanrecht, niet op de eettafel, op de salontafel of op mijn buffetkast of televisiekast, klaar. Hebben ze nooit gemogen en dus doen ze het ook nooit.

hèhè idem hier. Maar grote planten die op de grond stonden, die moesten eraan geloven toen poezebeest jong was. :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:09

Kimmej schreef:
Ik sta eigenlijk bijna versteld van de verhalen hier om maar een bosje bloemen rechtop te kunnen houden. Mijn katten mogen niet op het aanrecht, niet op de eettafel, op de salontafel of op mijn buffetkast of televisiekast, klaar. Hebben ze nooit gemogen en dus doen ze het ook nooit. Plantenspuit bij een kitten, maar willen ze niet luisteren, dan moeten ze toch echt maar voelen. Een kat is over het algemeen best een heel slim beest en best op te voeden, tenminste, naar mijn ervaring en ik heb er toch al wel wat gehad.

Maar goed, die van mij mogen wel overdag naar buiten, mits ik thuis ben om de deur open en dicht voor ze te doen, wellicht scheelt dat een hoop.

Onze kat mag ook niet (nooit) op het aanrecht. Snapt ze perfect, dus nu komt ze ook vooral op het aanrecht wanneer wij net buiten beeld zitten (of weg zijn, of slapen).

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:10

Kimmej schreef:
Ik sta eigenlijk bijna versteld van de verhalen hier om maar een bosje bloemen rechtop te kunnen houden. Mijn katten mogen niet op het aanrecht, niet op de eettafel, op de salontafel of op mijn buffetkast of televisiekast, klaar. Hebben ze nooit gemogen en dus doen ze het ook nooit.

Die van mij mogen dat ook niet hoor (hebben ook heus wel eens vliegles gehad als ze het wel deden). En als we thuis zijn doen ze dat idd heel netjes niet, maarja als de baas van huis is dansen de katten op tafel _O-

Maanlicht

Re: Katten aan het bloemschikken geslagen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:14

Wij hadden ook problemen met de kat, hij vond het heerlijk om in de cactus te graven. Uiteindelijk heb ik er aluminiumfolie omheen gedaan (ziet er niet uit haha) en na twee weken weer eraf gehaald en hij heeft het niet meer gedaan.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:17

oomens schreef:
Onze kat mag ook niet (nooit) op het aanrecht. Snapt ze perfect, dus nu komt ze ook vooral op het aanrecht wanneer wij net buiten beeld zitten (of weg zijn, of slapen).

Als wij echt een hele dag weg zijn dan mogen ze de huiskamer niet in, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet wil dat ze per ongeluk toch eens gaan uittesten hoe nagels krabben aan meubels voelt. Als ze daar namelijk eenmaal mee zijn begonnen krijg je het er erg lastig uit (heeft natuurlijk te maken met de geur die ze er dan direct aan hangen door het krabben, dat trekt ze er keer op keer naar terug). Maar al ben ik de hele dag boven (in mijn kantoor) bezig en lopen ze vrij rond, ook in de huiskamer, ze komen dan alsnog niet op het aanrecht of op één van de andere genoemde meubels. Soms kiezen ze dan wel ervoor om prinsheerlijk de hele bank in beslag te nemen, maar heel vaak liggen ze ook gewoon op hun eigen plek.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:19

_Milo schreef:
Kimmej schreef:
Ik sta eigenlijk bijna versteld van de verhalen hier om maar een bosje bloemen rechtop te kunnen houden. Mijn katten mogen niet op het aanrecht, niet op de eettafel, op de salontafel of op mijn buffetkast of televisiekast, klaar. Hebben ze nooit gemogen en dus doen ze het ook nooit.

Die van mij mogen dat ook niet hoor (hebben ook heus wel eens vliegles gehad als ze het wel deden). En als we thuis zijn doen ze dat idd heel netjes niet, maarja als de baas van huis is dansen de katten op tafel _O-

Zelfs zo erg dat ik 's nachts wakker werd van een vallende voorraadpot met rijst uit een van de bovenste keukenkastjes. Die zitten nu dus dicht met tape, maar ik heb mevrouw inmiddels dus ook al betrapt nadat ze geheel onschuldig midden op haar neus was aangevallen door een heel gemeen stukje schilderstape. We blijven proberen.

Kimmej schreef:
Als wij echt een hele dag weg zijn dan mogen ze de huiskamer niet in,

Dat is hier helaas geen optie, want dat zou betekenen dat ze dan dus in de slaapkamer moet verblijven. Niet echt een goed alternatief.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:27

Haha Oomens, wat een terrorkatten! Ik snap dat het dan inderdaad geen optie is.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:28

Hier werken cocktailprikkertjes icm peper prima :')
Vooral de varen vond ie geweldig om vanaf de schouw in te duiken -O- Vol peper gestrooid en toen was het snel klaar.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:29

Mja, sommige katten zijn echt hardleerser dan andere.

Ze mogen niet op het aanrecht. Ze weten dat ze niet op het aanrecht mogen. Ze hebben daar al weldegelijk vliegles voor gehad.
Ze wachten tot ik weg ben of 's avonds neerplof in de zetel (rug naar keuken) om op het aanrecht te springen.
Als ze in de smiezen hebben dat ik het weet en er dus gevolgen gaan zijn, springen ze er binnen de halve seconde weer af.

En ja ze mogen buiten, en lopen vaak heel de dag buiten.

Ze zijn nu anderhalf jaar oud en ik hoop er dan ook maar op dat ze met de jaren braver zullen worden.
Mijn oude kat liet planten met rust en sprong nooit op het aanrecht.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:33

ik heb blijkbaar een lang jeugdig blijvend kattenbeest, hij is ruim 17 en ik heb al 16.5 jaar geen planten, bloemen en kerstboom in huis gehad. Als ik eens een bos bloemen krijg, probeer ik het, maar doorgaans sneuvelt ie als ik even niet oplet.

Bloemen verdwijnen dus naar de katloze buurvrouw :)

Mijn kat komt ook nooit op het aanrecht O:) tot ik een keer een camera op het aanrecht zette (omdat ik toch wel verdachte zaken zag) bleek hij dus zodra ik de deur achter me dichttrok een inspectietocht te gaan houden.

kat uit de kamer houden, is geen optie, dan moet ie de hele dag in een piepklein halletje zitten (en het behang van de muren trekken).

Als ik een keer een groot deel van de dag thuis ben, ligt meneer heel schijnheilig in coma....... :z

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:33

Mottenbollen!

Mijn gecastreerd kitten van vroeger ging ook tekeer in onze vrij grote plantenbak. Meneertje gebruikte hem zelfs als zijn toilet -O- . Met een paar mottenbollen erin was het zo opgelost!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:43

antje_vip schreef:
Ik moest wel lachen := Zet een cactus neer, daar blijven ze wel vanaf (grapje)

Dat dacht je >;) Ik heb hier een cactusmoller in huis. Al zijn de grote cactussen (40 tot 60 cm groot) met stevige stekels wel in staat hier in leven te blijven. Ze kosten ook wel wat.

TS ik heb grote plantenpotten op de vensterbank met 3 soorten planten per pot en daar tussen kleine keitjes. Geen grind, dat vloog door huis met een kat er achteraan _O- Leuk speelgoed dat grind ^) En ja het is even uittesten welke planten ze met rust laten.

Anders planten in mooie potjes voor het raam hangen waar ze niet bij kunnen :Y) Daar heb ik de "katgevoelige" planten. ~~}>

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:56

Oh ja heel herkenbaar. Ik heb een grote pot met dus veel potgrond en ja dat was natuurlijk ook heel erg fijn om als toilet te gebruiken. Dus van alles geprobeerd: aluminiumfolie over de pot, hielp aardig totdat ze doorkreeg hoe die eraf te halen was. Koffiedik op het potgrond, dat hielp wel,alleen ging erg schimmelen en daardoor gaat mijn plant dood, dus ook niet echt een optie. Toen de hele pot leeggehaald, schoongemaakt en opnieuw grond erin, steentjes erop en nu gebruikt ze hem niet meer als toilet, echter is mijn plant wel zodanig aangetast door alles dat er weinig van overblijft.

Mijn Yucca is ook al helemaal aangevroten door mijn poezebeest, ze vindt het blijkbaar heerlijk om op de blaadjes te knabbelen. Ik weet dat het niet goed is voor der, maar ja als ik er niet ben wie houdt haar dan tegen.

Echt....katten...je kan er niet mee leven maar ik zou ook absoluut niet zonder willen!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 16:01

Hier gelukkig geen last van omgevallen vazen of planten. Bij deze plantjes hadden ze dus echt de hele plantjes eruit gescheurd en verscheurd.
Ze doen tot nu toe wel rustig op de vensterbank, omdat we eigenlijk van begin af aan wel erbovenop hebben gezeten dat ze niet met z'n 2en gingen spelen op de vensterbank. Ook er snel overheen crossen heb ik nog niet meegemaakt, schijnbaar is het huis groot genoeg(gelukkig) :D

Nou onder het mom van de dood of de gladiolen... gister nieuwe bloemetjes gehaald, dezelfde weer.
Bewerkt met steentjes om de aarde te verstoppen. Flinke lading peper erop en erin gestrooid..
Ben vanmiddag naar mijn paard gegaan. Alle speeltjes van hun onder de bank en kasten weg gevist.

Kom thuis, alle speeltjes liggen nog on aangeraakt op de grond :Y) maar niks geen aarde naast de potten *\o/* kon wel zien dat ze een klein hapje geprobeerd hebben uit een blaadje. Maar was vast niet goed bevallen met al die peper :')

Kortom, so far so good +:)+

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:17

Haha! Die hebben wel ff geniest :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:51

Weet niet of het al gezegd is, maar cacaodoppen. Die dingen kosten bijna niks en mijn kat (die elke plantenbak in de tuin wel te pakken heeft gehad) zit er niet meer in. Ze sprong 1 keer in een bak, liep over de doppen heen en besloot dat het helemaal niks was. Ze vinden het niet stinken ofzo maar vinden het vervelend aan de poten denk ik. Je verjaagt de kat dus niet met stank of iets dergelijks.

Kan ook binnenshuis maar gooi het er niet te dik in, het heeft de neiging te gaan schimmelen als er een dikke laag op ligt.

Is gelijk goede voeding voor de planten Y)(^)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:06

Langleve dit topic. Lag het in bed te lezen en bedacht net dat ik de deksels niet terug had gedaan op mn kweekbakken (ben voor het 1st inmn leven enthousiast groene dingetjes aan het groeien) en dat mcfluffy nu vrij speel heeft. Toch mn bed maar even uitgegaan want vorige week keek ik 1x een seconde de andere kant op en toen zat ie er gelijk midden in.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:18

Ook ik heb mijn vazen voor boeketten, en de echte planten maar achterwege gelaten...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 13:45

Ze zijn nogsteeds heel *\o/* Denk dat ik nu voorzichtig aan wel kan concluderen dat de peper werkt :D
Dus alle bloemetjes in de toekomst maar van een laagje peper voorzien :')

En het kattengras is ook nog altijd erg in trek.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:54

Ik heb een speciale poezenplant. Zo'n groot ding met van die sprieten. Staat naast de katten krabtoren en ze eet daar alle blaadjes van kapot.
De andere planten komt ze niet aan. Dus af en toe koop ik zo'n nieuwe als ie er te treurig en aangevroten ( is dat een woord?) uit gaat zien.... mijn poes is 14 en ze eet al 14 jaar van dat ding.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:03

caktus :j :D

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:01

Is Peper wel goed voor de plant zelf? Neem aan dat het zich met de aarde gaat vermengen als je de plant water geeft?
Ik heb 2 htk zussen van dezelfde leeftijd, allebei bijna een jaar nu, en heb echt alles geprobeerd. Satéstokjes waren vooral erg leuk om op te bijten, bij kattenkorrels stonk heel het huis naar knoflook en de plantenspuit begon leuk te worden. Het uiteindelijke antwoord was kippengaas. Het is echt een flink werkje, maar het resultaat is enorm. De plant is niet meer interessant. En die engerd van mij ging echt graven tot de bodem. :Y)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:54

Van peper krijg je pittige plantjes _O- Misschien krijgen ze zoveel pit dat ze terug vechten. 8-)
(zie al een kat half verzwolgen door een plant O:) )