[VOLG] VollTrottel duif in trouble, gaat ie het redden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [VOLG] VollTrottel duif in trouble, gaat ie het redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:14

Gelukkig gaan die veren lekker snel!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:18

Fjieuwwww.........had hier duidelijk mijn bedenkingen over.
Maar duif lief kijkt inderdaad heel helder.

Vraag is alleen hoe duif straks in staat is om te vliegen/evenwicht te behouden.
Zijn staart is zijn roer......en hoe zit het met de stoelgang, wérkt alles nog??
Zal een hele revalidatie worden.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:21

RaafSmits schreef:
Fjieuwwww.........had hier duidelijk mijn bedenkingen over.
Maar duif lief kijkt inderdaad heel helder.

Vraag is alleen hoe duif straks in staat is om te vliegen/evenwicht te behouden.
Zijn staart is zijn roer......en hoe zit het met de stoelgang, wérkt alles nog??
Zal een hele revalidatie worden.

Ik dacht gelezen te hebben dat het hok vol met poep ligt :) de stoelgang doet het dus nog! En qua staart, ik denk dat Trottel zich moet aanpassen (en misschien in een gecontroleerde ruimte opnieuw moet leren vliegen, zodat er geen poezen bij komen, als TS dat kan/wil), maar dat het uiteindelijk wel weer gaat lukken. Het is een vechtertje, is gebleken :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 18:32

Stoelgang doet het prima, onderkant was min of meer heel, Kitty kat had voornamelijk de bovenkant gesloopt dus cloaca gebeuren is nog gewoon in tact en het woord schijt lijster is op Trottel qua ontlasting wel van toepassing, wat erin gaat komt er ook weer uit.
(als cloaca gesneuveld was, had ik Trottel al meteen laten hemelen, wat is overigens toen ik hem opraapte eigenlijk van plan was.)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 16:33

Hmmmmm, was het enigste wat ik dacht.. Zou dit dezelfde Tortel zijn als die eerder steeds in zijn eentje kwam?
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:47

Sjolvir schreef:
Check! just landed!! Tuintrottel!

Ach moeite valt wel mee, 1 x per dag eten geven en water en af en toe nieuw krantje erin.
Staat nu niet meer op de medicijnen dus hoef ik het ook niet 's morgens te doen en vogelvoer had ik nog, aangezien de hele winter de vogels mijn tuin strategisch omzeild hadden... Had een 5 kilo zak en een zak van 1 kilo en nog een blik van 1 kilo met zonnebloempitjes en 1 van 1 kilo met ook gemengde zaden, nu kom ik er eindelijk eens vanaf. En zakje eivoer van de dierenwinkel was ook zo gekocht.
En ach, dankbaar werk aangezien Trottel het prima doet! Is wel heel leuk vogeltje, naar mijn idee iets te tam... vind hond niet echt eng en mij ook niet, dat is eigenlijk gevaarlijk voor wild vogeltje.

Was wel heel blij dat er nog iemand hokje had staan, heb al op mp gekeken voor grotere waar eventueel later mijn kipjes (die ik ooit wil) ook in kunnen, maar zag niet iets vriendelijk geprijsd dat aan mijn eisen voldeed. Had bedacht hem dan nu vast te kopen en Trottel er in te zetten. Vind dit maar klein hokje.

Kan snel keren als ze eenmaal terug los zijn. Wij hebben ook weleens een jonge gewonde tortel opgevangen die erg tam werd. Toen hij terug de wijde wereld in mocht, kwam hij in het begin nog aanvliegen om bij mij op de schouder te zitten ('k voelde me net Pocahontas ofzo :') ) maar na een week in de natuur bleef hij al op een afstandje in een boom zitten en nog wat later terug helemaal verwilderd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 16:51

Hoop dat ie snel weer verwilderd, anders is ie hier best kansloos.
Eerst maar eens herstellen, veren groeien snel, zal er morgen wel weer foto van maken.

En gekeken voor hok waar ook kippen in kunnen, maar ik kan momenteel niet klussen en ding zou dan aan de zijkant moeten komen en daar moet dan eerst de tuin ontruimt worden, dus helaas pindakaas voor Trottel.
Had deze gezien, wou er dan nog wat aan wijzigen, grotere deur erin (handiger met schoonmaken) en boven stuk open maken voor vogels anders dan kip. (als er weer eens wat uit de lucht komt vallen)
En hier is ook makkelijk grotere ren aan te maken.

http://www.hornbach.nl/shop/OUTDOOR-LIF ... tikel.html

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:04

Hai TS, die nachthokjes van tuincentra zijn vrijwel altijd kiponwaardig klein, tenzij je kwarteltjes wil gaan houden (minikips met mini-eitjes). Maar op Marktplaats vind je vaak wel leuke tweedehandsjes met aardig wat kipruimte :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 17:10

Is alleen als nachthok bedoeld, wil ze in de tuin hebben scharrellen en hier kan je makkelijk aan zijkant nog stuk gaas stuk ren bij aan maken, vandaar dat dan de zijkant van de tuin ook ontruimt moet zijn.
En dat gaat hem voorlopig niet worden, zit alleen met Trottel in mijn maag, maar als tuintottel nou een relatie heeft met andere tortel (of al had), kan ik Trottel wel naar de vogelopvang brengen, heb ik nog alle tijd (meer jaren plan) om de zijkant kipklaar te maken. (heb daar 4.5 meter voor de ren)
En handige is buurman kan er niet over klagen, die heeft postduiven, dus als ik paar dotten heb lopen moet ie maar tegen kunnen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:21

Sjolvir schreef:
Hmmmmm, was het enigste wat ik dacht.. Zou dit dezelfde Tortel zijn als die eerder steeds in zijn eentje kwam?
[ [url=m/UyyEuO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou zeg, dat zou wel heel sneu zijn voor Trottel als partner lief nu al een ander heeft -O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:15

Geweldig topic! Petje af voor je inzet. Hoop dat trottel snel beter is en weer kan rond vliegen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:54

TS ik heb echt veel respect voor je dat je je er zo voor inzet een meeleeft met Trottel !

mocht je op zoek zijn naar een grote kooi, wij hebben een papegaaienkooi die je eventueel wel volledig gratis mag hebben. Is wel in België. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 14:18

België is wat uit de richting, als ik geen tortel meer alleen zie gaat Trottel naar vrienden met hele grote volières die ook nog al eens vogels opvangen of naar de vogelopvang hier in de buurt.

Trottel vandaag, veertjes gaan hard.
Afbeelding

Afbeelding

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:44

Tjonge jonge, wat gaan die veren hard zeg.
Wat fijn.
Is ze al wat meer aan je hand gewend ?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:51

Jeetje, wat gaan die veren hard! En wat ziet die korst er goed uit zeg! Denk dat deze duif heel erg blij mag zijn met jou :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 17:59

Je kan Tro ttel heel makkelijk pakken, kost geen enkele moeite, je plukt hem gewoon van zijn stokje, nou heeft hij ook weinig uitwijk mogelijkheden in dat hokje natuurlijk.
(geef wel toe dat ik redelijk handig ben in vogeltjes graaien, of kippen vangen :+ kwestie van kijken... niet te veel bewegen en ineens toeslaan :Y) )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 17:50

Helaas, Trottel is niet meer...
Gisteren avond zat ie bol en onder in de kooi, toen nog getwijfeld hem zelf naar de eeuwige wolken velden te helpen, maar hem voordeel van de twijfel gegeven, vanochtend vroeg was hij dood.
Had gisteren nog gegeten en gepoept, maar helaas.
Huid was netjes genezen, mooi roze en allemaal nieuwe veren, maar van binnen zat blijkbaar iets dwars.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:57

O nee, arme Trottel.. |(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:59

Ah nee, ik hoopte op een hereniging met partnerlief :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:08

Ach nee -O-

Legnood? of is dat te ver gezocht?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:13

Ahhh jammer van Trottel!!!! ;(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 18:13

Hij was gisteren aan het bolzitten en wat benauwd, vandaar dat ik toen al dacht zal ik hem laten hemelen.... Heb niet gekeken wat er mee was vanochtend (snel in zakje gestopt, ik moest weg), had de pest in, baalde dat ik hem gisteren niet handje geholpen had.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:12

Joh, wat een onverwacht verdrietig nieuws. Vind het fantastisch hoe je je hebt ingezet om de tortel te helpen. Jammer dat het niet is gelukt. De natuur is soms wreed in meerdere opzichten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:17

Ach...wat een verdrietig nieuws ;( Toch heel fijn dat je 'm deze kans nog gegeven hebt :j

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:19

Jammer dat de duif het niet heeft gered, maar TS jij hebt je best gedaan hoor daar is geen twijfel over mogelijk! :(:)