[WIP] (Natuurlijk) Hamster Terrarium

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:44

Glossi schreef:
Voor een goudhamster moet je idd die grote nemen. Wel zo fijn voor het beestje :)

Bedoel je zoiets?
http://m.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kl ... arm/462218
Volgens mij kan dit ook. Ik ben het vergeten erbij te bestellen maar ga het de volgende keer er ook bij doen. Eerst maar ff afwachten tot alle bestellingen van mij aan komen.

Nee ik bedoelde wel echt wat meer mosachtig. Komt ook in het filmpje voor dat hier in het topic is geplaatst. Maar als dat niet te vinden is vind ik dit ook leuk! Misschien in een potje zetten ofzo.

Aan de slag met de plateaus! Op de bovenste komt nog een soort hekje zodat ze niet naar beneden kan vallen
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:48

Een hele domme, domme vraag misschien, maar kan je geen spullen uit het bos halen? Nachtje in de vriezer of met heet water afspoelen en dan is het toch ook geschikt?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:55

eclair98 schreef:
Een hele domme, domme vraag misschien, maar kan je geen spullen uit het bos halen? Nachtje in de vriezer of met heet water afspoelen en dan is het toch ook geschikt?

Wat takjes betreft wel, maar dan moet ik daar alsnog een trappetje van zien te maken, met alleen een stokje red ze het niet. De stokjes die ik nu heb zijn daarna vooral voor de sier, dus zeker mogelijk. Maar iets als mos uit het bos halen lijkt mij weer niet verstandig, mocht ze het gaan eten bijvoorbeeld.

eclair98

Re: [WIP] (Natuurlijk) Hamster Terrarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:57

Takken kan je aan elkaar maken met sisal touw, heb ik ook gedaan en als je een beetje kan knopen, blijft het goed zitten (ik heb dat allemaal bij de scouting moeten leren :P ). De ratten knagen bij mij niet aan de laddertjes, die zijn niet lekker genoeg, en dan kan het ook met een lijmpistool. Mos zou ik niet weten, maar wat zou er bijv. slecht aan kunnen zijn?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 17:30

Zo is het nu:
Afbeelding

Nu zal ik een weekje rustig zijn, ben nu niet bij mijn ouders helaas.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 12:03

Nou, ik dus dinsdag naar een XXL diersuper (zoals het heet..) hier in de buurt om te kijken of ze daar nog wat hadden. Dit viel helaas wat tegen. Wel kwam ik daar het loopwiel tegen! Iets van een euro duurder dan die van Zooplus en nu kon ik hem meteen meenemen, dus toch maar gedaan. Pak ik hem thuis uit, heeft hij echt een dikke slag in het wiel en loopt hij achter tegen de standaard aan. Fijn... Kon ik weer terug. Dus gisteren gedaan, maar ook deze loopt net niet soepel, maar dit valt bij te schuren (geen zin om weer naar die winkel te rijden). Dus dat viel een beetje tegen.

Nou, gisteren dus in het terrarium gezet, het paste echt net met het grote wiel xD. Ik heb haar er alleen nog niet in zien lopen.

Afbeelding

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:28

Jammer dat je niet voor 30cm ben gegaan, dat hebben syren echt wel nodig...

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:30

Ik zal de randjes even bijschuren als ik het zo zie, dan zijn er geen splinters waar je hamster zich aan open kan halen!
Wel een mooi radje :D

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 12:57

Najoveh schreef:
Jammer dat je niet voor 30cm ben gegaan, dat hebben syren echt wel nodig...

Zou die 2 cm zoveel uitmaken :')? Hij is 28 cm, naar toch bedankt voor je commentaar ;).

Mariett schreef:
Ik zal de randjes even bijschuren als ik het zo zie, dan zijn er geen splinters waar je hamster zich aan open kan halen!
Wel een mooi radje :D

Ja ga ik doen, vond het ook niet zo fijn inderdaad... Je zou denken dat ze daar rekening mee houden, maar ja dat doen ze blijkbaar ook niet met het draaien van het rad xD.
Dankje, ben er blij mee!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:58

Ik geef mijn rusjes nog wel 30 cm.. := Maar wel een mooi radje hoor, ik hou wel van dat hout!

Edit; zie dat je radje 28 cm is, sorry!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 13:01

Connie schreef:
Ik geef mijn rusjes nog wel 30 cm.. := Maar wel een mooi radje hoor, ik hou wel van dat hout!

Deze is 28 zoals hierboven genoemd, ik denk dat de foto vertekend voor jullie....
Ja ik ook, nu de rest van de aankleding nog zodat alles in stijl is :D

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:05

Heel zeker dat het 20cm is? Want zo ziet hij er echt niet uit, de 28 variant heeft veel meer ruimte rond het bruine rondje in het midden..

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:17

Jezus als TS zegt dat het de 28cm is dan zal dat toch wel zo zijn. Foto van najoveh is uit een andere hoek genomen. Moet ze er een meetlatje naast gaan houden terwijl ze de foto trekt?
Zo gaat de fun er voor TS ook snel af om updates te posten.

Ts; ik heb geen hamsters maar ik vind het tóch super leuk om je topic te volgen. Hoop dat je je niet laat demotiveren door dit gezeur en blijft posten! :)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:20

Ook vanuit dezelfde hoek ziet het er anders uit... Ik heb beide radjes zelf gehad ;) Ik wil niet zeuren, absoluut niet. Maar ik mag toch vragen of ze zeker is? Want 28cm is echt gigantisch als je het niet gewend bent. En ook dierenwinkels geven verkeerd advies, en op de verpakking staat meestal ook het verkeerde dier (syren op de verpakking van 20cm, en ratten/chinchilla's op de 30cm), terwijl dat voor hen te klein is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:45

Ontzettend leuk en leerzaam topic, TS. Jouw hamster heeft het maar getroffen.

Jammer dat er hier een aantal mensen de sfeer ontzettend verzieken door stelselmatig te blijven zeuren en geen genoegen nemen met een antwoord.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:46

Najoveh schreef:
Ook vanuit dezelfde hoek ziet het er anders uit... Ik heb beide radjes zelf gehad ;) Ik wil niet zeuren, absoluut niet. Maar ik mag toch vragen of ze zeker is? Want 28cm is echt gigantisch als je het niet gewend bent. En ook dierenwinkels geven verkeerd advies, en op de verpakking staat meestal ook het verkeerde dier (syren op de verpakking van 20cm, en ratten/chinchilla's op de 30cm), terwijl dat voor hen te klein is.

Als je de latjes telt lijkt het ook niet hetzelfde als een 28cm, maar dat is natuurlijk TS haar eigen keuze. Het beestje krijgt gelukkig verder wel een prachtig verblijf, of het radje nu groot is of niet. :j

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:51

Mensen alsjeblieft. Ik vraag gewoon of ze zeker weet dat het 28cm is, want dat ziet er naar mijn ervaring gewoon anders uit. En TS kan zich ook vergissen. Ik ook uiteraard ;) Maar daarom vraag ik het toch? Dan zijn er 3 opties lijkt mij: ofwel is het toch inderdaad een maatje kleiner en wist TS dat niet, dan is het toch fijn dat het gemeld wordt lijkt mij. Ofwel vergis ik mij en is het inderdaad 28cm, ook prima natuurlijk en dan heb ik geleerd dat er ook radjes zijn die er anders uitzien blijkbaar. Ofwel is het toch 20cm en wil ts niet groter ofzo. Ook prima, dat is haar eigen keuze he :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:32

Ik volg ook :D Mooi terrarium heb je, ik heb zelf een aquarium voor mijn hamster met een zelfgemaakte bovenkant van gaas. Maar ik vind een terarrium eigenlijk veel mooier! Ik vraag me wel af hoe het met de beluchting zit, is dat strookje voldoende?

Anyway, ik volg lekker verder! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is. :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:59

En zo zijn er overal en altijd wel zeikerds te vinden die een ander nog steeds moeten afzeiken omdat het net niet goed genoeg is volgens hun eigen standaarden maar als je dan bij hun zelf gaat kijken, zitten hun dieren in een traliekooi(tje) maar kunnen ze wel een ander nog steeds kritiek leveren of terecht wijzen!
Pure afgunst en jaloezie noem ik het!
TS, je bent verdorie knap bezig!!! Zouden er velen lessen aan mogen nemen!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:37

Little_Gift schreef:
En zo zijn er overal en altijd wel zeikerds te vinden die een ander nog steeds moeten afzeiken omdat het net niet goed genoeg is volgens hun eigen standaarden maar als je dan bij hun zelf gaat kijken, zitten hun dieren in een traliekooi(tje) maar kunnen ze wel een ander nog steeds kritiek leveren of terecht wijzen!
Pure afgunst en jaloezie noem ik het!
TS, je bent verdorie knap bezig!!! Zouden er velen lessen aan mogen nemen!

Waarom is het afgunst en jaloezie? Ik zie ook overduidelijk dat het een 20 cm wiel is. Ik heb dezelfde loopwielen, de 20 cm variant en de grootste (die tussen 27 & 30 cm). Het verschil is te zien aan het rondje in het midden. Bij de grote variant is deze heel veel kleiner en bij de 20 cm variant groter. Dat weet ik
omdat ik ze zelf dus heb.

Oh ja je mag mijn topic bekijken en zien hoe mijn hamsters leven. Alvast niet in een traliekooi.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:46

Wat is er mis met een traliekooi :') Dan kunnen ze tenminste klimmen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:47

Connie schreef:

Het is minder natuurlijk vinden ze :j
In mijn glazen kooien heb ik ook klimmateriaal hoor!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:10

Connie schreef:

Niks mis mee hoor. De onderbakken zijn vaak te laag voor een dikke laag bodembedekking. Mijn traliekooi heb ik aan mn zusje gegeven en aan de zijkanten karton vastgemaakt zodat er toch veel bodembedekking in kan. Wordt dankbaar gebruik van gemaakt door haar hamster!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 12:46

Bedankt voor alle positieve reacties! :)

Oke, even on topic ga ik volgende week kijken of ik ergens reptielenmos kan vinden in de grote dierenwinkel. Inmiddels heeft het onderste plateau ook een trappetje trouwens.

Samiyah schreef:
Ik volg ook :D Mooi terrarium heb je, ik heb zelf een aquarium voor mijn hamster met een zelfgemaakte bovenkant van gaas. Maar ik vind een terarrium eigenlijk veel mooier! Ik vraag me wel af hoe het met de beluchting zit, is dat strookje voldoende?

Anyway, ik volg lekker verder! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is. :)

Bedankt! Heb je een foto van de jouwe, ik ben wel benieuwd!
In dit terrarium hebben eerst andere knaagdieren gewoond, nooit een probleem geweest met de beluchting. Ik vond het ook een beetje een gok toen ik hem kocht moet ik toegeven. Daarom doe ik de glazen deurtjes ook vaak wat langer open en ga ik ervoor zitten om naar haar te kijken.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:27

ik volg.

heb net een syrische hamster en ben nu opzoek naar een terarrium, waar ik voor hem een mooi plekje kan maken.

kun je trouwens ook een gedeelte vullen met modder en daar graszaad in doen zodat ze een soort van gras veldje krijgen?