Hond blaft en jankt 's nachts!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 21:34

Palmera schreef:
Yenni schreef:
Ik wil er toch wat aan doen?! Ik kan niet zomaar iemand bellen om te vragen of hij/zij komt. Mijn moeder moet het er mee eens zijn.

Ik zal mezelf herhalen dan maar, want ik vind dat ik he twee best redelijke suggesties heb gegeven waar je niet op reageerd:
1: hond een dagdeel in de tuin zodat hij vrij kan bewegen.
2: proberen zijn angst voor het laminaat af te leren met veel geduld en lekkers

Sorry, overheen gelezen..

Tuin hebben we niet. Wel een dakterras waar die op kan. We laten haar 4-5 keer per dag uit waarvan een langere wandeling en 1x per dag mee naar de pony.

Lekkers helpt wel iets. Als ik een snoepje op de grond leg dan komt ze die wel pakken en dan loopt ze wel rustig terug naar haar mandje.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:55

Is jullie hond echt angstig voor de vloer? Of hebben jullie haar vroeger vaak als pup terug naar haar plaats gestuurd waardoor ze minder graag rond durft te lopen?

Palmera

Re: Hond blaft en jankt 's nachts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:58

Blijven oefenen met snoepjes dus! :) En echt een paar keer per dag.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:58

geerke schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Die moeder van jou had nooit zo,n vies beest in huis moeten nemen !!!
Sorry hoor , maar wel een dier kopen maar vervolgens alles vies en vervelend vinden
Tig tips worden aangedragen maar je moeder wil niets
Beetje jammer van jouw moeite die je in dit topic steekt en voor de hond

Je hebt wel gelijk maar TS kan hier natuurlijk niets aan doen

Dat zeg ik ook beetje jammer van haar moeite

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:21

Machie schreef:
shoes schreef:
Even in de bres springen wat betreft de angst voor gladde vloeren.

Mijn vorige hond die wij van pup af aan hadden, had ook een enorme angst voor gladde vloeren. Er was niks wat aanleiding kon geven waardoor hij hiervoor bang was. Thuis hadden we gelukkig een prima vloer. Wij hebben heel zijn leven frequent geoefend met hem om van zijn angst af te komen, helaas zonder succes. Soms zit het er echt in en krijg je dit er niet uit bij gevoelige honden. Wel ben ik van mening dat jullie huis een thuis moet zijn voor hem. Wanneer je bijv. panisch bent van spinnen en heel je vloer is er dag en nacht mee bezaaid, dat trek je zelf ook niet.

Ik hoop dat jullie hem kunnen helpen en dat het opgelost word. Succes en sterkte.

Ik heb een hond met angst voor bepaalde ondergrond. Daar laat ik hem dus, als het even kan, nooit over lopen. Een hond die in huis altijd bang is voor de vloer vind ik heel zielig.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Veel mensen hier geven aan dat TS moet oefenen met de hond om zijn angst te overwinnen. Wellicht heeft ze dit in het verleden heel veel gedaan zonder succes.

Ik geef ermee aan dat niet alle angsten dmv oefenen overgaan. Sommige honden zijn te gevoelig waardoor dit niet lukt. Wanneer ik lees dat hij voor voer wel komt, dan lijkt het mij (oordelend op tekst) dat dit best te trainen valt. Wanneer dieren echt angstig zijn, dat overheerst de angst over iets lekkers krijgen. Dan heb ik het niet over echt honger hebben.

Nogmaals, een huis moet een thuis zijn. Hier mogen geen angsten zijn. Hij moet dus zonder angst vrij kunnen bewegen.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:34

Overigens is mijn advies, naast het kort houden vd nagels, om eens te kijken hoe lang het haar is tussen de kussentjes van zijn pootjes. Wanneer dit te lang is, haalt dit ook weer wat natuurlijke grip van de kussentjes deels weg. Dit is ook een kwestie van kort knippen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:55

Wat vervelend zeg..
Glijd je hondje vaak uit als ze wel over t laminaat loopt? Misschien is ze een keer hard uitgegleden n durft ze daarom niet meer goed te lopen..
Misschien kan je haar anti-slip sokjes/schoentjes aan doen..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 09:01

Ze glijd alleen uit als ze een sprint neemt naar haar mandje

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 17:35

We hebben net hondenschoentjes gekocht voor haar en ze loopt gewoon rond door het huis! Is niet meer bang om te lopen, is wel wennen maar ze loopt! Hopen dat het zo goed blijft gaan.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:17

Fijn dat dit haar helpt.