Paniek, hond kwijt op de hei!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:07

Als je op bokt kan typen, kan je ook de telefoon nemen en hulp zoeken.
Arme hond.....

M_aaike

Welke heide? Wie weet zijn er bokkers in de gelegenheid om te komen helpen!

Ik bied me in ieder geval aan als het een beetje op een redelijke afstand is

zigranta

Oh hell! Dat flikt die van ons ook! Komen kijken en weer omdraaien voordat je hem te pakken hebt. Mijn advies is, op je knieen bij het gat gaan zitten zodat als je hem ziet je er vlakbij bent en pakken waar je hem pakken kunt en niet loslaten! Sterkte in deze stress-situatie!

MerleSimone

Je kent toch wel mensen die kunnen helpen? ik zou mn hele telefoonlijst afbellen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:08

Maar je moeder kan wel mee om te gaan kijken maar door privé omstandigheden het beest niet bevrijden?
Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

Dat arme beest daar in de kou. Bel de buurman/oom/neef van je oma uit bed en vraag de brandweer om advies.

Maar laat dat beestje alsjeblieft niet de hele nacht zitten..

Anoniem

Als ik vrienden met je was of zelfs gewoon je buurvrouw TS, zou ik gelijk gaan helpen. Voor de hond uiteraard.

Zelf niet kunnen graven is geen excuus om hem te laten zitten. Er is vast wel iemand die wil helpen.

xTiffani

Als het hier in de buurt was had ik je met alle liefde geholpen. Straks overleefd hij de nacht niet eens ;( bah wat een nachtmerrie

Mazida

venivedivici schreef:
Ik heb zelf 1.5 uur op de grond gelegen met lampen en hem proberen te roepen ofiets. Het is niet dat ik dit leuk vind. Het is al 8 jaar me beste vriend en hij slaapt altijd op me kamer.

Waar is het? Wellicht kunnen een paar Bokkers je te hulp komen.

_AB_

Waar woon je? Ik wil best helpen als het in de buurt is!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:09

Ik blijf me gewoon afvragen wat je morgen dan wilt doen? Wat kan dan wel wat nu niet kan? Daglicht is toch geen excuus, daar heeft men zaklampen voor uitgevonden

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 23:09

Omdat ik op alles te horen krijg. Ja kunnen we niks aan doen. Vorige keer toen die vast zat kregen we een zeikende boswachter in onze nek.
Ik doe dit niet expres. En daar op de hei is alles best lastig.

Het is zeg maar. In het begin 20 cm breed tot 20cm diep en dan word het echt zijn maat maar ik kan hem dan niet vastpakken of daarbij maar zie hem wel bewegen na voor en achter. Ik lig hier ook helemaal in paniek en me moeder doet/wil niks.

Het is in Goirle de rechte hei.

En o zo ziek ben? Het is voor mij al heel iets om ze uit te laten. Ik vraag wel of bokt wil verwijderen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:10

Is de hei van Staatsbosbeheer, de gemeente of Natuurmonumenten? Die hebben mogelijk ook een noodnummer. Wellicht dat een boswachter je kan helpen. Die zijn ook weleens in de avond en nacht op pad.

sans6

Genoeg opties hier waar je uit kunt kiezen TS. Aanbod van Bokkers ook al inmiddels. Begrijp ik goed dat je hond al vanaf 7 uur vastzit? Dat is al 4 uur (!!) intussen. Niet gaan wachten tot morgen, nu actie ondernemen!

Saskia9

Ts je kunt toch andere mensen vragen? Maar daar reageer je niet op..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:11

De tijd dat je nodig had om deze tekst te typen, had je al hulp kunnen zoeken.
Vrienden, familie, buren, brandweer,......eender wie.

Anthemis

Ik zie het echt wel gebeuren dat er een paar bokkers bereid zijn je te helpen. En anders de brandweer bellen, morgen heb je grote kans dat je hondje er niet meer is..

Agossie

Hoeveel bokkers wonen of zijn er in de buurt die zouden kunnen helpen? Ik denk dat er echt wel genoeg mensen bereid zijn met je mee te gaan om je te helpen. Vraag! Schroom niet! Ik zou mijn hond ook niet graag achterlaten op die manier en ik begrijp heel goed dat jij dat ook echt niet wil, maar je niet durft te vragen. Vraag alsjeblieft. Je zult versteld staan van de hulp die je kunt krijgen.

TS woont in Goirle, dat is onder Tilburg. Wie o wie kan en wil haar helpen?!

Amiigo

Jeetje als het mijn hond was en ik had een whiplash whatever had ik de buurman uit z'n stoel getrokken om te graven :n Denk je dat je hond er morgen vroeg nog zit als die er zelf uit kan???

ontherun

Zo makkelijk gaat dat helaas voor jou niet. Veel bokkers bieden aan om te komen helpen, waarom neem je dit niet aan? En nogmaals, wat wil je morgen wat nu niet kan?

Niobe

TS, naar wat voor advies zoek je dan eigenlijk?

Azmay

Aedema schreef:
Kan je niet andere familieleden of vrienden bellen die je kunnen helpen?
En anders 112 bellen, die zijn er ook niet voor niks.

Mijn weten was 112 er voor levensbedreigende situaties, niet voor honden die moeten worden uit gegraven.

Brandweer heeft gewoon een eigen nummer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Oei wat eng zeg, ik zou denk ik ook terug gaan om hem uit te graven, want wat als hij zich kan bevrijden midden in de nacht en hij loopt weg? dan is hij morgenochtend misschien weggelopen en verdwaald, zie hem dan nog maar terug te vinden.

Wat je ook doet, heel veel sterkte, het lijkt mij heel naar om zo mee te maken, hopelijk is hij er snel uit! Ik zou echt niet kunnen slapen als het mijn dier zou zijn :(:)

Pistasche

venivedivici schreef:
Omdat ik op alles te horen krijg. Ja kunnen we niks aan doen. Vorige keer toen die vast zat kregen we een zeikende boswachter in onze nek.

Het is zeg maar. In het begin 20 cm breed tot 20cm diep en dan word het echt zijn maat maar ik kan hem dan niet vastpakken of daarbij maar zie hem wel bewegen na voor en achter. Ik lig hier ook helemaal in paniek en me moeder doet/wil niks.

En o zo ziek ben? Het is voor mij al heel iets om ze uit te laten. Ik vraag wel of bokt wil verwijderen.

Iedereen wilt je graag helpen. Lees even over de 'boze' reacties heen. Je kan er ook niks aan doen en het is heel vervelend, ook voor jou.

Is er een optie dat je iemand anders dan je moeder kan optrommelen? Die met jou naar de plek kan gaan waar de brandweer jullie kan helpen?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:12

venivedivici schreef:

Stap over je trots heen. De boswachter wil je vast wel helpen je hond te bevrijden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:12

Ik lees alleen maar wat er allemaal niet kan. Het gaat verdorie om je hond die daar klem zit. Denk in wat je WEL kan doen en niet wat er allemaal niet mogelijk is.

Ik woon helaas niet in de buurt. Had graag geholpen.