Onsloopbaar speelgoed, wie kan mij helpen!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:31

luffwinny schreef:
[ [url=m/E90BPT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was onze jolly egg na 5 minuten spelen. De advertentie zei onverwoestbaar :+

Ik ben bang voor dit effect. Mijn schoonmoeder dacht dat ze de oplossing had: hockeyballen. Dacht is opzich wel een goede want die dingen zijn super hard. Het was echt 3 minuten en toen keek ik en toen herkende je er niet eens meer een bal in..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 22:33

Hertengewei is wel een goede, vriend van mij is een jager. zal hem eens lief aankijken haha. En inderdaad, het kan altijd misgaan met speeltjes..
Nu scheelt het dat meneer ook altijd gipsplaten/piepschuim/houtzaagsel freet en er niet ziek van word. dus dat geloof ik wel :') :')

Zoe_97

Re: Onsloopbaar speelgoed, wie kan mij helpen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:34

Ik heb je een pb gestuur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:55

magda_90 schreef:
Ongevulde knuffels (zie mijn link) blijven het langste leven. Bunny ligt nu in 2 delen maar desondanks nog wel beide delen heel na 5 weken. :+

ja, die gaat ie ook slopen. want dan moet de piep eruit... :D ;)

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:11

magda_90 schreef:
DkimmelieD schreef:
Vreemd dat ik jullie niet de Tastybone hoor noemen. Echt kauwplezier voor je hond. Ideaal dus wanneer je hond erg van kauwen houd! Heb je een bordeaudog (oid) neem dan de grootste maat... Dan kunnen ze de kiezen er moeilijk op krijgen en gaat het kauwen moeilijker. (kracht zit in de kaken)

Ik heb wel eens gehoord dat de Tastybone zo stuk was. Dan hebben zij waarschijnlijk niet het juiste merk gehad of een maat te klein. In de link de goede: http://grotehonden.com/index.php?action ... 31&lang=NL

Het is een nylon bot met een smaakje. Er kunnen wel kleine mini stukjes vanaf komen, het is niet schadelijk wanneer de hond dit binnen krijgt, gaat er via de natuurlijke manier gewoon weer uit. ;) Je doet er langer dan een half jaar mee, wanneer het stuk te klein wordt en dus in zijn geheel doorgeslikt kan worden uiteraard wel weg halen dus en een nieuwe halen.

Veel mensen zijn in het begin een beetje sceptisch... Maar het is echt een aanrader! Kaassmaak doet het overigens altijd wel goed. Gewoon proberen zou ik zeggen!

Grootste maat binnen 20 minuten kapot. :Y)

Wat voor hond heb je en wat was het merk van de bone? De grootste maat bedoel ik dan ook echt die met bonken als vuisten op het uiteinde. Daar krijgt hij toch nooit zijn kaken omheen..?

Anders is het een kwestie van opvoeden? Spelen is niet met alle macht slopen.. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:15

Duitse Staande Langhaar reu, de grootste is XL toch? Althans wat ik in de winkel zag liggen.
Hij is nu 1,5 jaar en heeft een periode gehad van zijn speelgoed met brute kracht slopen, toezicht of niet. Puberfase houdt ik het maar op aangezien hij nu steeds zachter wordt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:17

sanso schreef:
Aedema schreef:
Mijn broer heeft ook een hond die alles sloopt, hij had vorig jaar zo'n vlostouw (schrijf ik dat goed?) gehaald, een reusachtig gevaarte en die leeft nog steeds.
Verder zou ik niet weten wat ik zou doen, misschien zo nu en dan eens zo'n groot stuk overgebleven bot bij de slager weghalen voor de verandering?

Die sloopt hij ook -O- :')

zo'n hele grote zware?

ken iemand die had een hele familie slopende jacks, die hadden een megaflostouw liggen..
ging ongeveer 6 maanden mee voor ze m echt door hadden en daarna hadden ze nog een hoop los van de twee grote knopen..

Ding was ruim 1.5 meter lang en de knopen zo'n 40cm dik (touw ook zeker zo'n 20cm dik)..
ik moet wel erbij zeggen, dit was 15 jaar geleden
en ik heb ze eigenlijk nooit meer gezien..
ik weet niet of die giant touwen nog bestaan

tot nog toe is dit de grootste die ik zie online, maar die paste echt wel 5x in de enorme die ik toen gezien heb :') :')

http://www.drsfostersmith.com/images/Ca ... 3K_014.jpg

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:50

elenaMM77 schreef:
sanso schreef:

Die sloopt hij ook -O- :')

zo'n hele grote zware?

ken iemand die had een hele familie slopende jacks, die hadden een megaflostouw liggen..
ging ongeveer 6 maanden mee voor ze m echt door hadden en daarna hadden ze nog een hoop los van de twee grote knopen..

Ding was ruim 1.5 meter lang en de knopen zo'n 40cm dik (touw ook zeker zo'n 20cm dik)..
ik moet wel erbij zeggen, dit was 15 jaar geleden
en ik heb ze eigenlijk nooit meer gezien..
ik weet niet of die giant touwen nog bestaan

tot nog toe is dit de grootste die ik zie online, maar die paste echt wel 5x in de enorme die ik toen gezien heb :') :')

http://www.drsfostersmith.com/images/Ca ... 3K_014.jpg

Laten we het er maar op houden dat hun cairn terriër er twee keer in past := Ding is bestwel groot, weet ook niet waar ze hem weg hebben. Had ze zelf nog nooit eerder in winkels of iets dergelijks gezien.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:54

Wij hebben onze hond een oude bowlingbal gegeven.....mijn hemel wat een strijd!
Bal versus hond,hond verloor in dit geval en heeft de hele avond als een blok geslapen.

Volgende dag ging hij weer het ''gevecht'' aan met de bowlingbal maar hij kreeg er geen vat op en hij vond het geweldig.

(bal lag wel buiten trouwens)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:10

Ik ben gestopt met zoeken. Mijn honden slopen ook alles.

Ik geef ze regelmatig cola flessen om mee te spelen. Ook heb ik een emmer voor buiten (zonder hengsel) Jesse vindt dat geweldig speelgoed. Ook een halstertouw doet het goed.

Ik heb een keer in een opheffingsuitverkoop een appel (voor paarden) gekocht. Daar een touw aan en die blijft ook leuk. Is wel aardig beschadigd maar blijft best goed.

Ook krijg ik regelmatig van mensen knuffels. Die slopen ze dan wel, maar dat is niet zo erg.

Die kleine piepballetjes met stekeltjes van de action slopen ze trouwens niet. Terwijl die hartstikke kwetsbaar zijn, maar die vinden ze te leuk ofzo? :D

Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:19

Ik zou ook beginnen met geen speelgoed in huis, hoogstens een goed kluif. Spelen doet die maar buiten onder toezicht.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:56

Ik wil juist wel altijd speelgoed in huis. Vooral bij jonge honden. Zo spelen ze met hun eigen speelgoed en blijven ze van mijn spullen af.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 17:55

Hij sloopt inderdaad alles als hij zich verveelt en wij er niet zijn. Net een tastybone gehaald, de een na grootste maat. hij heeft de eerste 5 minuten overleeft hahaha. Ik hoop dat dit echt de oplossing is voor hem!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 17:56

loulou schreef:
Ik ben gestopt met zoeken. Mijn honden slopen ook alles.

Ik geef ze regelmatig cola flessen om mee te spelen. Ook heb ik een emmer voor buiten (zonder hengsel) Jesse vindt dat geweldig speelgoed. Ook een halstertouw doet het goed.

Ik heb een keer in een opheffingsuitverkoop een appel (voor paarden) gekocht. Daar een touw aan en die blijft ook leuk. Is wel aardig beschadigd maar blijft best goed.

Ook krijg ik regelmatig van mensen knuffels. Die slopen ze dan wel, maar dat is niet zo erg.

Die kleine piepballetjes met stekeltjes van de action slopen ze trouwens niet. Terwijl die hartstikke kwetsbaar zijn, maar die vinden ze te leuk ofzo? :D

[ [url=m/nXiWhR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel een goede ja! Die dingen zijn super hard

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:02

sanso schreef:
Hij sloopt inderdaad alles als hij zich verveelt en wij er niet zijn. Net een tastybone gehaald, de een na grootste maat. hij heeft de eerste 5 minuten overleeft hahaha. Ik hoop dat dit echt de oplossing is voor hem!

Fijn om te horen! Ik denk dat het wel goed komt! :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:53

Hier een teckel die alles sloopt, dus wel een iets ander formaat.
Vandaag een speeltje van Play Strong (star) gekocht, en een Jolly Egg. De eerste is best wel zwaar en de tweede is te groot voor haar om vast te pakken. Ze gaat momenteel luid blaffend door de kamer achter het ei aan. :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:55

voor buiten is de tip,
een half volle stootwil van een boot (in diverse maten verkrijgbaar)
dat rubber is geschikt om een boot van een scherpe wal af te houden,
dus tenzij hij niet verweerd is, houdt die het wel even uit..

zo mogelijk met een lekker dik stuk touw eraan, zodat hij ermee kan slingeren loulou..

let wel op dat het slingeren blijft en niet 'doodschudden' want daar kun je later dan weer ellende mee beleven.

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

zoals je kunt zien hieronder, je hebt ze ook van touw, flink wat dikker dan een gemiddeld flostouw

of gewoon een stel aan elkaar knopen (stuk of 10 tegelijk?)

leuke batch voor niet heel veel geld :')

op wel stevig opblazen en hem succes wensen:

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 04:35

Dat ziet er inderdaad goed uit. Maar is dat hard plastic of rubber? Zoals die laatste heb ik namelijk voor een dazen val ooit gekocht en dat is rubber en die durf ik echt niet aan de hond te geven.
Dat touw is inderdaad een goed idee

En welk probleem bedoel je met dood schudden?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 08:20

Die tastybone is van nylon. Staat ook op dat het niet erg is als hij er kleine stukjes van binnenkrijgt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:06

loulou schreef:
Dat ziet er inderdaad goed uit. Maar is dat hard plastic of rubber? Zoals die laatste heb ik namelijk voor een dazen val ooit gekocht en dat is rubber en die durf ik echt niet aan de hond te geven.
Dat touw is inderdaad een goed idee

En welk probleem bedoel je met dood schudden?

ze zijn zeer dik zacht rubber.. als ze er al doorheen komen, dan is het vrijwel niet mogelijk om er kleine stukjes van te maken (gewoon weggooien als hij zover zou komen).

als ze hun speelgoed 'doodschudden', is dat roofdier gedrag. Als er dan ooit een klein hondje of kat hun pad kruist en ze willen er mee spelen, weten ze niet hoe ze normaal moeten omgaan met 'speelgoed', en ze dan het nekvel grijpen en gaan schudden, dan vliegt zo'n kleintje om het vriendelijk te zeggen uit zijn jasje ;).

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 11:57

Daarom houden wij onze bordeaux dog aangelijnd :')

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:03

Het enige wat het nu bij ons al langere tijd overleefd (hebben een am. stafford) is een kartbandje :j
Ze heeft ook een zwarte Kong, maar die wordt alleen gebruikt om te apporteren

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 12:53

Ik ben alleen bang dat als hij stukken van dat bandje aftrekt en het opeet dat hij ziek word. of zou dat meevallen?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:07

Hier is er nog weinig aan te zien, maar wij laten haar ook absoluut niet alleen met speelgoed. Zodra we zien dat iets kapot gaat of dreigt te gaan pakken we het meteen af..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:48

Saintelette schreef:
Hier is er nog weinig aan te zien, maar wij laten haar ook absoluut niet alleen met speelgoed. Zodra we zien dat iets kapot gaat of dreigt te gaan pakken we het meteen af..

Dat bedoel ik,niet alleen laten met speelgoed als die alles sloopt.