Pup van 5dagen extreme buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Re: Pup van 5dagen extreme buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:45

bijna alles is al gezegd maar; pups/kittens die onderkoeld zijn NOOIT eten geven voordat ze op temperatuur zijn!!!!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 13:41

Pup is helaas overleden net, bedankt voor het meedenken

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:44

gecondoleerd, balen dat hij het niet heeft gered maar het is niet anders.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:47

Schreeuwen kan ook gebeuren als ze te weinig zuurstof binnen krijgen, bv door een longonsteking. Pup was pas een paar dagen oud, kans dat ze toch iets heeft opgelopen (bv door vruchtwater). Sterkte.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:47

Ik vraag me dan toch af hoe een pup onderkoeld kan raken....bij mij liggen ze normaal gesproken de eerste 10 dagen onder een warmtelamp... Ik zou trouwens ook niet gevoerd hebben aan een onderkoelde pup...
Om wat voor pups gaat het?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:48

Ik zou de (overleden) pups eens laten testen op herpes door de DA.
Dat zou je theoretisch in het ergste geval een heel nest kunnen kosten.

Die schreeuwen dan ook zo hard...

Ik ken een ervaren fokker die zo een heel nest van 10 border collie pups verloren heeft.
De een na de ander ging dood, na enkele dagen hebben ze de twee overgebleven pups laten inslapen.
Hoop voor je dat het dat niet was. Sterkte ermee!

http://www.dierenartsenherckenrode.be/vrij.cfm?Id=142
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 20-03-16 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 13:49

Sassy schreef:
Ik zou de (overleden) pups eens laten testen op herpes door de DA.
Dat zou je theoretisch in het ergste geval een heel nest kunnen kosten.

Die schreeuwen dan ook zo hard...

Ik ken een ervaren fokker die zo een heel nest van 10 bc pups verloren heeft.
Hoop voor je dat het dat niet was. Sterkte ermee!

Dankje goede tip!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:18

Hier nog een link met meer info:http://www.causus.be/uitleg-over/bacteriele-en-virale-infecties/virussen-bij-de-hond/herpes-infectie-bij-honden-een-probleem-of-een-mythe/
Je kunt een teef hiervoor laten enten voor een dekking, of er nu nog iets aan te behandelen valt mocht het dat zijn (en dat hoop ik dus echt niet!) kan een DA je wel vertellen.

Laten we maar duimen drukken dat het dit niet is...

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:20

Ze is wel geeent voor het dekken. De pup die ie overleden was de kleinste van het nest, de rest diet get gelukkig heel goed!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:23

Jammer dat er geen hulp van een dierenarts ingeroepen word er kan ook voeding in de longen terecht zijn gekomen en dan overlijden ze. Jammer dat dingen zo moeten zo zou ik niet willen fokken....

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:35

xniieeenke schreef:
Eh, ik kan me echt ZO boos maken om dit soort gevallen.
Laat dat beest toch niet zo lijden, kom op man %)
DA...

Wauw, TS laat dit dier niet expres lijden hoor.

Jammer dit soort reacties.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:38

Ik vind haar eerlijk gezegd wél een beetje nalatig.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:44

Eventjes ook rekening houden dat TS volgens haar profiel 17 is ... Ik vermoed dat zij dus niet de fokster is, maar eerder haar ouders ?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:45

Jeetje wij zijn met ons pupje in de eerste week vijf keer naar de dierenarts gegaan inclusief zondag, inclusief inslapen. Ik snap echt werkelijk waar niet hoe je zo nalatig kunt zijn TS. Volgens mij ook broodfok dit. :(

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:51

oke, een 17 jarige kun je inderdaad niet verantwoordelijk houden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:54

Sterkte ts Y;(

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 17:50

ja weetje ik ben een echte broodfokker, ik ben verdomme 17 doe normaal, ik laat mijn hond helemaal verarmmoeien en heb er helemaal niks mee. ik voer ze ook niet bij met de fles want dan gaan ze maar dood. kom op zeg doe even normaal! denk je nou echt dat ik mn beesten niet verzorg???? wij zijn deze week ook al 3a4 keer naar de da geweest dus hou alsjeblieft gewoon je mond als je niet kunt lezen,.
Laatst bijgewerkt door Horseloverl op 20-03-16 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 17:52

de pup heeft niet geleden! hij is in slaap gevallen en mn moeders armen overleden. twas de kleinste van het stel, die zijn nou eenmaal zwakker. wij konder er niks aan doen en hebben alles er aan gedaan wat we konden. dus als jullie daar het woord mishandeling aan verbinde laat dan vooral geen bericht achter hier

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 17:55

deze berichten zijn niet aan iedereen, voor de mensen die proberen mee te denken met wat het kan zijn: Dankjewel x

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:56

Francieen schreef:
de pup heeft niet geleden! hij is in slaap gevallen en mn moeders armen overleden. twas de kleinste van het stel, die zijn nou eenmaal zwakker. wij konder er niks aan doen en hebben alles er aan gedaan wat we konden. dus als jullie daar het woord mishandeling aan verbinde laat dan vooral geen bericht achter hier

TS, trek je niks aan van die boze berichten.
Sommige bokkers hebben schijnbaar een glazen bol waaruit ze allemaal aannames kunnen doen... Lekker makkelijk ook, zo praten van achter je schermpje tegen iemand die je niet kent.
Dit gebeurt wel vaker dus het ligt echt niet aan jou. Als ze even in je profiel hadden gekeken hadden ze ook kunnen zien dat je 17 bent en dus (waarschijnlijk) in zulke situaties afhankelijk bent van je ouders.

Goed dat je om adviezen hebt gevraagd, hoe meer informatie hoe beter. Jammer dat de pup is overleden, hopelijk gaat het met de rest van de pups beter en groeien ze goed op.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 17:58

Pistasche schreef:
Francieen schreef:

TS, trek je niks aan van die boze berichten.
Sommige bokkers hebben schijnbaar een glazen bol waaruit ze allemaal aannames kunnen doen...
Dit gebeurt wel vaker dus het ligt echt niet aan jou. Als ze even in je profiel hadden gekeken hadden ze ook kunnen zien dat je 17 bent en dus (waarschijnlijk) in zulke situaties afhankelijk bent van je ouders.

Goed dat je om adviezen hebt gevraagd, hoe meer informatie hoe beter. Jammer dat de pup is overleden, hopelijk gaat het met de rest van de pups beter en groeien ze goed op.

Dankjewel! Ben idd afhankelijk van ouders en ze wisten niet wat ze er mee aanmoesten dus heb ik het gevraagd, en idd alleen maar om informatie in te winnen van mensen die vaker een nestje hebben gehad

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:04

Als je het maar voor jezelf goed kan praten he :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:37

Wilawander schreef:
Jammer dat er geen hulp van een dierenarts ingeroepen word er kan ook voeding in de longen terecht zijn gekomen en dan overlijden ze. Jammer dat dingen zo moeten zo zou ik niet willen fokken....

Ja, en dan ga je naar de dierenarts, die zegt zn toverspreuk en dan is alles weer goed. Kom op zeg beetje realistisch.
Ik was al bang voor dit soort reacties. Ik ben helemaal geen fokker maar niet alle beestjes kunnen het halen en ik was met hetgeen TS omschrijft ook echt niet naar de DA gerend want ze kunnen niks doen. Bij moeder is het beste en als dat niet werkt handvoeden en dat heeft TS geprobeerd. En soms, ja helaas dan lukt het niet. Er is contact geweest met de DA en die gaf ook aan niks te kunnen doen, als ze het dier hadden laten afmaken had ie geen kans gehad en nu geven ze het dier een kans, weer niet goed.

Stelletje moraalridders hier.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:38

Als fokker kan je daar maar 1 advies geven en dat is een kundige dierenarts opzoeken en als fokker zou je dat moeten weten (je ouders dan). Als wij zoiets hebben gaan we daar direct meeheen en vraag ik niet op wat voor een forum of wat dan ook na. Daar is de pup niet mee geholpen en als het niet meer te redden is dan word het ingeslapen om leiden te voorkomen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:48

Er IS contact geweest met een DA en die zei niks te kunnen doen :? Dat staat er toch gewoon, als meisje van 17 kan je echt niet zomaar even onder je ouders langs een DA raadplegen hoor, ookal zeggen er een heleboel van wel.
Brand dat kind niet zo af, ze is namelijk nog een KIND. Ik vind dat ze zich super volwassen opstelt in dit topic in alle reacties, top TS en dat meen ik echt.