safina schreef:Koper heeft bloed geproefd!
Tsja, dan is er maar één oplossing mogelijk....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mondy schreef:Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die NIET over de mogelijkheid nadenken dat na het doodbijten/verscheuren van een andere hond een kind de volgende kan zijn.
Ik walg van de berichten in het nieuws waar de zoveelste hond een kind/mens of ander dier wat aandoet en waarbij staat dat het het zoveelste incident is.
Een corrigerende hap of snauw is imo nog heel wat anders dan het afslachten van de tegenstander. Bijten opzich moet dus zeker niet zomaar als agressief hoeven te worden gezien. De manier en de uitkomst uiteindelijk soms wel.
Bloed proeven lees ik niet letterlijk maar zeker wel figuurlijk in dit soort gevallen ja.
Of nooit een vlieg kwaad doen maar ondertussen wel een kat/mens/schaap/hond/..../.... kwaad doen. Vliegen vangen is dan natuurlijk ook wel erg lastig.
Koper schreef:Ik trek m'n eigen plan als ik weer eens een eigenaar tegenkom die zegt van: hij springt een beetje rondjes om je paard, vind je niet erg he? Nee joh. Hij krijgt dalijk wel een trapje tegen z'n harses. Vind jij dan zeker ook niet erg.
Overigens heb ik een paard wat het enig vindt om achter zo'n onopgevoed mormel aan te jagen. En dat vind ik ook leuk. De blik op het hoofd van de hondeneigenaar dan.
Mars schreef:Dat komt ook omdat mensen elkaar napraten zonder zich zelf te verdiepen in honden en gedrag. Zo houd je van die hardnekkige mythes in stand... Verder vind ik de uitspraak 'straks bijt hij nog een kind' altijd bijzonder irritant. Kan zijn omdat ik niks met kinderen heb dus er wat nuchterder tegenaan kijk. Maar ik vind het voor een volwassene of een ander dier net zo naar als hij/zij/het gegrepen zou worden...
Koper schreef:TS het gaat erom dat honden wel verbanden kunnen leggen maar niet kunnen denken.
Koper schreef:Jij weet helemaal niet wat ik denk. Daarom zal ik het je vertellen. Ik denk dat als een ander z'n eigen rothond niet opvoedt ik het wel zal doen. Op mijn manier. Niet janken dan he. En ik verhaal ook niks op jou. Ik trek m'n eigen plan als ik weer eens een eigenaar tegenkom die zegt van: hij springt een beetje rondjes om je paard, vind je niet erg he? Nee joh. Hij krijgt dalijk wel een trapje tegen z'n harses. Vind jij dan zeker ook niet erg.
Overigens heb ik een paard wat het enig vindt om achter zo'n onopgevoed mormel aan te jagen. En dat vind ik ook leuk. De blik op het hoofd van de hondeneigenaar dan.
bigone schreef:Ik wil je nog wel eens weer spreken als je een kind hebt wat dus echt zonder aanleiding is gegrepen door een hond die als goed opgevoed bekend stond en dit ook zeker was. Die mensen waren echte hondenmensen, prachtig zoals hun dieren luisterden en onder appel stonden en toch ging het mis, dan kom je dus totaal nergens met een opmerking Ach, maar ze hebben hun best gedaan. Ik weet niet hoe oud je bent maar je kraamt er nogal wat uit, zitten zinnige dingen tussen maar ook complete bullshit.
xniieeenke schreef:Mazida helemaal eens. Ook al kan je je hond perfect opvoeden lichamelijk kan er wat mis zijn wat het mentale gewoon verziekt.
akishino schreef:Dus.....?
Jij bent de enige die haar honden goed opvoed en er verstand van heeft?
Zo kom je nu namelijk over.
Vajramani schreef:Ik denk dat het deels aan de opvoeding ligt maar soms ook aan het ras. Wij hebben een tijdje buren gehad met Husky's. Ten eerste dachten ze dat ze boven en onder de wet waren in het bos als ze weer met de stepjes daar door heen reden. Maar deze honden hebben tot 2 x toe een dier van ons doodgebeten. Beide keren losgebroken, eerste x in het land achter onze schapen aan waarvan ze er 1 te pakken kregen. Deze is na een aantal dagen overleden. 2e keer ontsnapten ze weer en beten ze onze geit dood die aan de ketting stond. Arme dier kon geen kant op, baasjes stonden er bij maar geen overwicht op die dieren. Na die tijd hebben wij dus wel eens angst gehad als er weer 1 los brak.
Wil ook niet zeggen dat elke hond zo is, denk dat dit ras toch nog iets dichterbij de wolf staat. Keek ze ook niet graag in de ogen.
Zelf hebben wij ook een hond gehad die ooit een lammetje beet. Tja, hond was aan het eten en dit lammetje(fleslam) kwam bij zijn voerbak.
Wij leren kinderen wel altijd dat ze een hond niet mogen aaien als hij slaapt of eet.
Desiree schreef:Dat is dus waarom ik vind dat ook hond agressie niet kan in deze maatschappij. Het doodbijten van een pup is ook buitenproportioneel en hoort een hond niet te doen. Zulke honden moeten niet gefokt worden.