Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Katten kunnen zes tot acht keer beter zien bij weinig licht. Dit komt door het hoge aantal staafjes in het netvlies van de kat en door hun elliptische pupil, groot hoornvlies en de lichtreflecterende laag achter hun netvlies
Wat wij als mens kunnen zien als scherp op dertig tot zestig meter, kan een kat pas scherp zien vanaf zes meter.
luuntje schreef:TS wat voor hond heb je? Ene ras blaft ook sneller dan het andere ras.
Mijn honden blaffen zelden.
Golden heeft in 8 jaar tijd misschien 3 keer 1 blaf gegeven.
En mijn hulphond (kruising golden x labrador) heeft in 6 jaar tijd zo'n 5x geblaft.
Golden gromt als er iemand aan de deur staat.
Ik ga kijken en zeg dan gelijk dat hij stil moet zijn. En dat doet hij braaf.
DatBenIkNou schreef:Robynn schreef:Mijn honden mogen alleen grommen en blaffen op straat als het donker is. Overdag tolereer ik het niet.
Ik vraag me af of honden dit snappen? Is toch inconsequent?
Brainless schreef:Hannanas schreef:Niet straffen maar: voorkomen dat er geblaft gaat worden en daarna belonen.
Hoe voorkom je dat je hoed gaat blaffen en moet je dan altijd belonen als hij niet blaft als er iemand passeert?
AnimalFriend schreef:Hallo,
Ik zit met een probleem waar ik zelf niet zo goed het antwoord op weet...
Mijn hond blaft de laatste tijd best veel naar mensen die over straat lopen. Ik vind dit best irritant maar weet niet of ik dit moet afleren of moet laten gaan.
Ik heb dit aan andere hondeneigenaren gevraagd en sommigen zeggen dat het instinct is en dat je het niet kán afleren, anderen zeggen dat je het moet straffen. Ik zit er eerlijk gezegd tussenin; als mijn hond blaft naar mensen op de straat denk ik dat ze mij (en haar territorium) wil beschermen en ik vind het dan oneerlijk om haar te straffen... Aan de andere kant vind ik het best irritant dat ze bijna naar elke voorbijganger blaft...
Hoe denken jullie hierover? Is er een soort tussenweg of moet ik haar dit afleren, maar hoe?
Alvast bedankt!