Eoweyn_x schreef:Waar heb je dan je hele leven je staffords vandaan gehaald?
Asiel, herplaatsers, en fokker, maar die is helaas gestopt met fokken :/
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bonna schreef:Ts: ga op een show kijken en neem contact op met de rasvereniging. Die zullen fokkers weten die in ieder geval aan minimum gezondheidseisen voldoen.
Maar realiseer je ook: bij een goede fokker hebben ze vaak wachtlijsten. Verwacht niet dat je nu een puppy kan willen en krijgen. Grote kans dat je op een wachtlijst komt te staan, of niet. Goede fokkers zijn namelijk zeer kieskeurig waar ze een hond plaatsten en je hebben kans dat ze je niet geschikt vinden met deze omstandigheden en attitude.
UnicoLover schreef:Wachtlijst is geen probleem, spannend en niet leuk om te wachten , maar hoort er idd wel bij. Deze attitude is enkel en allee. Omdat er na 3 x te vragen naar gewoon een fokker en. Niet naar andere informatie toch elke keer dezelfde reactie kwam, stel jij zoekt een Jack Russel maar je bent oud en mensen blijven zeggen dat je niet geschikt ben voor die actieve hond terwijl jij er wel al gehad hebt en wel degelijk geschikt was word je toch ook een beetje pisnijdig of niet? Mijn excuses voor de misplaatste antwoorden, ik word soms gewoon gek van het overdreven bokt gedoe. Als iemand een topic plaats op zoek naar barebackpad ga ik ook niet reageren waarom zou je dat nemen want die zijn niet goed of jij bent er niet geschikt voor. Ik zou nooit een hond herplaatsen of in het asiel dumpen zoals sommige denken dat ik zou doen. Dit zijn helemaal geen leuke reacties om te lezen hoor. Vind het gewoon heel erg dat ik 3 x of meer gevraagd heb om te helpen met een fokker zoeken en dat mensen hun arrogantie dan tonen door te zeggen dat ik hier niet geschikt voor ben, maar is er iemand van de reacties die me kent ? Daarom die attitude. Heel erg bedankt voor de informatie! Grts
UnicoLover schreef:Wachtlijst is geen probleem, spannend en niet leuk om te wachten , maar hoort er idd wel bij. Deze attitude is enkel en allee. Omdat er na 3 x te vragen naar gewoon een fokker en. Niet naar andere informatie toch elke keer dezelfde reactie kwam, stel jij zoekt een Jack Russel maar je bent oud en mensen blijven zeggen dat je niet geschikt ben voor die actieve hond terwijl jij er wel al gehad hebt en wel degelijk geschikt was word je toch ook een beetje pisnijdig of niet? Mijn excuses voor de misplaatste antwoorden, ik word soms gewoon gek van het overdreven bokt gedoe. Als iemand een topic plaats op zoek naar barebackpad ga ik ook niet reageren waarom zou je dat nemen want die zijn niet goed of jij bent er niet geschikt voor. Ik zou nooit een hond herplaatsen of in het asiel dumpen zoals sommige denken dat ik zou doen. Dit zijn helemaal geen leuke reacties om te lezen hoor. Vind het gewoon heel erg dat ik 3 x of meer gevraagd heb om te helpen met een fokker zoeken en dat mensen hun arrogantie dan tonen door te zeggen dat ik hier niet geschikt voor ben, maar is er iemand van de reacties die me kent ? Daarom die attitude. Heel erg bedankt voor de informatie! Grts
UnicoLover schreef:Dimphyl schreef:Deze teef komt toevallig uit een gezin met kinderen ook.![]()
Maar snap wel dat je met een baby echt vanaf 0 je hond wil kunnen opleiden.
Mijn vriend is ook niet super ervaren met honden, dus liever een pup die we echt naar onze hand kunnen zetten. Ik zou dolgraag een oudje uit het asiel halen, maar we zijn met twee in deze beslissing dus ieders wat water bij de wijn
UnicoLover schreef:Het is maar een vraag,weet je zeker dat je voor dit soort rassen wil gaan? Ik moest van de week een gevonden hond in het Asiel brengen en daar stond gewoon op de deur dat dit soort honden daar niet welkom zijn ( slechte zaak vind ik persoonlijk) Blijkbaar mag je ze bij on sin de gemeente net bezitten en in meerdere gemeente's in belgie is dat zo ook als bezoeker zijn ze niet welkom.Ook in omringende landen mogen dit soort rassen niet mee op vakantie.Je legt jezelf heel veel beperkingen op met dit ras ,terwijl er zo veel net zo leuke maar makkelijkere rassen zijn.En zoek eens uit of je ze in je gemeente mag hebben want ik wist het zelf niet dat het bij ons in de gemeente niet mag.Vin dhet ook wat vreemd dat het gemeentelijke bepalingen zijn.
http://www.blid.be/2010/605-blid-wil-be ... rrier.html
UnicoLover schreef:Mijn vriend is ook niet super ervaren met honden, dus liever een pup die we echt naar onze hand kunnen zetten. Ik zou dolgraag een oudje uit het asiel halen, maar we zijn met twee in deze beslissing dus ieders wat water bij de wijn
Desiree schreef:UnicoLover schreef:Mijn vriend is ook niet super ervaren met honden, dus liever een pup die we echt naar onze hand kunnen zetten. Ik zou dolgraag een oudje uit het asiel halen, maar we zijn met twee in deze beslissing dus ieders wat water bij de wijn
Al die onervaren mensen die denken een pup echt naar de hand te kunnen zetten en het vervolgens verknallen..... Al die mensen die dat doen......
Jouw vriend moet niet te veel koren op z´n molen hebben en gaan voor een al opgevoede hond. Juist omdat hij minder ervaren is! Jij zou beter moeten weten dan met hem mee te gaan. Diep in je hart wil je gewoon een pup omdat een pup schattiger is! Je moet gewoon eerlijk zijn en jezelf niet voor de gek houden.
Billy schreef:Gut met zo'n attitude zou ik zelfs niet graag een van mijn Jack Russell pupjes aan je verkopen, laat staan een Stafford...
Arrogante houding, doen of je alles al weet maar niet eens zelf een fatsoenlijke fokker kunnen vinden. Tel daar bij op zwanger zijn en straks pup en kind samen..... dat wordt blijkbaar enorm onderschat, en dat gaat gewoon ten koste van de pup......doodjammer
beatje schreef:UnicoLover schreef:Het is maar een vraag,weet je zeker dat je voor dit soort rassen wil gaan? Ik moest van de week een gevonden hond in het Asiel brengen en daar stond gewoon op de deur dat dit soort honden daar niet welkom zijn ( slechte zaak vind ik persoonlijk) Blijkbaar mag je ze bij on sin de gemeente net bezitten en in meerdere gemeente's in belgie is dat zo ook als bezoeker zijn ze niet welkom.Ook in omringende landen mogen dit soort rassen niet mee op vakantie.Je legt jezelf heel veel beperkingen op met dit ras ,terwijl er zo veel net zo leuke maar makkelijkere rassen zijn.En zoek eens uit of je ze in je gemeente mag hebben want ik wist het zelf niet dat het bij ons in de gemeente niet mag.Vin dhet ook wat vreemd dat het gemeentelijke bepalingen zijn.
http://www.blid.be/2010/605-blid-wil-be ... rrier.html
Ik woon al 5 jaar niet meer in Willebroek![]()
Ik ben op zoek naar een Engelse Stafford niet naar een persoonlijke mening of ik die wel of niet zou nemen. Ik heb al heel mijn leven Staffords en pitbulls en nog nooit ergens een probleem gehad hier in België. Kunnen de reacties een beetje ontoppic blijven?
Desiree schreef:UnicoLover schreef:Mijn vriend is ook niet super ervaren met honden, dus liever een pup die we echt naar onze hand kunnen zetten. Ik zou dolgraag een oudje uit het asiel halen, maar we zijn met twee in deze beslissing dus ieders wat water bij de wijn
Al die onervaren mensen die denken een pup echt naar de hand te kunnen zetten en het vervolgens verknallen..... Al die mensen die dat doen......
Jouw vriend moet niet te veel koren op z´n molen hebben en gaan voor een al opgevoede hond. Juist omdat hij minder ervaren is! Jij zou beter moeten weten dan met hem mee te gaan. Diep in je hart wil je gewoon een pup omdat een pup schattiger is! Je moet gewoon eerlijk zijn en jezelf niet voor de gek houden.
UnicoLover schreef:En vanwaar haal jij het lef te zeggen wat ik voel?
Als ik een pup wou omdat die "schattiger" is als een oudere, waarom heb ik hiervoor san wel al oudere honden genomen? Ik ben opzoek naar een pup, omdat wij hier lang over nagedacht hebben en dit voor ons de beste oplossing is. En omdat dit ook mijn beslissing is, een fokker hierva, overtuigen is mijn zaak, en misschien lukt dit misschien niet, maar dit geeft jou niet het recht te zeggen wat ik denk.