dentasticks is een vrij bewuste keuze.. alles waar kleurstof in zit komt er in de nacht weer uit namelijk. Harde kluiven, schaaps en runderoren zijn te hard voor haar relatief slechte tanden duskauwt ze 3 keer op en laat hem afpakken. Opzich goed voor haar gewicht maar niet de bedoeling. Tevens krijgt ze die ook al bijna 10 jaar en dat is echt haar geluksmoment. Overigens zitten er in dat kleine stickje dat ze krijgt weinig calorieën gelukkig.
Hondje krijgt nu wat bonen bij en lijkt daar flink van op te knappen. Nu even door zetten.
Een goed alternatief is niet hetzelfde als een panacea....
Alani
Geplaatst: 06-03-16 00:42
1vd honden van onze honden is maar liefst bijna 30kg afgevallen met RC voer na een operatie aan beide knieën. Ze heeft dit olv kliniek Wilhelminaoord gedaan. Welk variant van RC weet ik niet precies maar je kunt haar uiteraard een pbtje sturen. Na 5 jaar heeft haar hond nog altijd een stabiel gewicht.
Laatst bijgewerkt door Alani op 29-07-24 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Hannanas
Geplaatst: 06-03-16 00:53
Behalve het afgevallen zijn klinkt het niet heel positief dat nieuwe voer: gedragsveranderingen (in gang liggen ipv schoot en bijtertje/narrig) plus gezondheid (sterkere geur). Zeker het gedrag van in de gang liggen vind ik geen goed teken.
Ik zou dat strikt in de gaten houden..
Kwa gewrichten goede ervaringen met Sasha'sblend/trovet mobility.
En ze heeft slechte tanden zei je?
Hopelijk is het hondje weer snel blij en op gewicht. Dat ze is aangekomen, is natuurlijk erg vreemd op hetzelfde voer maar met andere eetmomenten...of je nu de hele dag 100 gram hebt staan of 3 x 33 krijgt. Wellicht speelt er toch meer?
Normaal at ze de hoeveelheid niet op. Nu met de andere hond "verdedigd" ze het door het op te eten. Daar zijn wij waarschijnlijk de fout in gegaan door wel gewoon de zelfde hoeveelheid te blijven geven. Op dit moment als we merken dat ze honger heeft krijgt ze een handje boontjes, knapt ze heel erg van op. Bizar wat honger met zo'n beestje kan doen. Gisteren mooi weer dus de hele dag buiten en dan merk je dat ze sneller honger heeft dus aan die behoefte toegegeven met boontjes en dan is ze goed te pruimen.
Zodra ze genoeg afgevallen is willen we terug naar de dog lovers, we zijn immers niet voor niets naar een vleesbrok zonder graan over gestapt en daar deed ze het verder super op..
Duur is voor ons ook geen punt, het voer wat ze nu krijgt is wel flink aan de prijs maar het gaat erom dat het werkt hihi.
Naar andere snacks zal ik eens gaan kijken. Als ze het net zo lekker vind maakt het niet uit wat ze krijgt.