Duifjes 2 keer over aangevallen door roofvogel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:21

Kun je niet een aantal plexiglas platen halen en die vastmaken aan je volière? Hebben wij ook gedaan bij onze oude voliere, sowieso tegen de wind aan de zijkant maar ook aan de voorkant aan het onderste deel tegen de katten. Werkte prima, en als je het niet vastschroeft kun je het ook makkelijk weer verwijderen en schoonmaken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:34

parasol in parasolvoet naast de kooi zetten en daar een net over je kooi en parasol hangen wat gewichtjes aan de onderkant zodat het niet opwaait of wat stenen.

roofvogel gaat niet over de grond om eronderdoor te gaan

StalNollie

Re: Duifjes 2 keer over aangevallen door roofvogel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:03

stroomdraad of is dat iets heel geks? (sorry geen idee verder namelijk qua vogels etc)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:08

Om een schok te krijgen van stroomdraad moet je contact maken met de grond zodat het circuit met de aardepin gesloten wordt. Heeft dus totaal geen zin.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 03:52

Remy schreef:
Om een schok te krijgen van stroomdraad moet je contact maken met de grond zodat het circuit met de aardepin gesloten wordt. Heeft dus totaal geen zin.

Als hij de gaas ook aanraakt wel.

Maar ts heb je een oplossing gevonden?

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 07:43

Hoe kan de sperwer erbij? Zitten ze op de stokjes?Dan stokjes anders ophangen. Of op de grond? Als je extra gaas om het hok heen doet, worden de gaatjes kleiner en kan hij niet meer door de gaatjes heen pikken of klauwen.Of winddoek? Jammer van de hond, dat schijnt goed te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:15

Het kan zijn dat er iets met hem aan de hand is waardoor het jagen niet meer lukt en hij dus jou duiven probeert te krijgen.
Dat hij blijft zitten tot je vlakbij bent kan ook komen doordat hij verzwakt is, het hoeft niet te betekenen dat hij tam is.
Is het een lichtbruine vogel? Dan zal het waarschijnlijk een torenvalk zijn.
Ik weet niet waar je woont maar ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met een vogelopvang voor wilde vogels bij jou in de buurt, zij kunnen je tips geven en als hij wel verzwakt is kunnen ze verder misschien ook iets voor je betekenen. Ze werken daar dagelijks met roofvogels en dit soort dingen gebeuren vaker, vooral met grotere roofvogels die voor de kippen gaan omdat ze uitgehongerd zijn, ze zullen dus waarschijnlijk wel goede tips voor je hebben.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:04

Torenvalken zijn muizeneters. Daarbij zijn roofvogels erg luie beesten. Deze ziet de duifjes en dat lijkt hem gewoon een makkelijke prooi. Heeft niets met verzwakt te maken. Een roofdier ziet geen verschil tussen huisdier en prooidier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:09

JoannevZ schreef:
Torenvalken zijn muizeneters. Daarbij zijn roofvogels erg luie beesten. Deze ziet de duifjes en dat lijkt hem gewoon een makkelijke prooi. Heeft niets met verzwakt te maken. Een roofdier ziet geen verschil tussen huisdier en prooidier ;)

Torenvalken eten zeker niet alleen muizen hoor.
Het kan er wel degelijk mee te maken hebben dat het dier verzwakt is. Dat gebeurd ook met grotere roofvogels die bij kippenhokken blijven hangen, als ze er niet bij kunnen maar wel blijven proberen of blijven rondhangen is dat juist vaak een teken dat ze honger hebben en verzwakt zijn.
Je noemt een roofvogel lui, denk je dan dat hij als hij gezond is liever elke dag in het gaas gaat hangen zonder (voldoende) resultaat dan dat hij ergens anders een duif of ander klein prooidier pakt waar hij wel bij kan? Ik denk het niet :)

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:54

Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik werk al 13 jaar met roofvogels. Ik weet ondertussen erg goed waar ik het over heb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:35

Dan weet je ook dat valkjes niet alleen muizen eten neem ik aan.
En dat buizerds bijv bij kippenrennen rondhangen als ze verder geen eten kunnen vinden.. Kunnen ze erbij dan is het een ander verhaal maar als ze er niet bij kunnen kan dat een teken zijn dat er iets niet goed is, en dat deze niet schuw genoeg is kan datzelfde betekenen. Ik zeg niet dat het zo is maar het kan wel.

Zoveel tips/meningen/ideeën, ik raad TS daarom aan de opvang bij haar in de buurt te bellen voor advies, denk dat dat de kortste klap is in dit geval.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:49

Wat zielig zeg!
Ik zou zelf de dierenambulance bellen en als ze niet komen of t niet goed oplossen, buurman jager.. :oo