Een andere manier van dieren houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:45

Kijk wel uit met terrarium gigant. Ze hebben niet erg goed recensies en staan bekend mensen die niet hun woord na komen.

Hm, interessant. Ik had het idee dat ze zich hoe dan ook wel door de tralies zouden wurmen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:47

xDenies schreef:
Kijk wel uit met terrarium gigant. Ze hebben niet erg goed recensies en staan bekend mensen die niet hun woord na komen.

Hm, interessant. Ik had het idee dat ze zich hoe dan ook wel door de tralies zouden wurmen.

Hebben ze bij mij nooit geprobeerd, maar mijn kooi was dan ook 50x40 en 75cm hoog met enorm veel speelgoed dus ze vermaakten zich de hele dag haha

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:53

xDenies schreef:

Bedankt voor de waarschuwing! Is wel jammer want hun zaten meer richting de prijs die ik wilde haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:59

xDenies schreef:
eclair98 schreef:
Incl. Bewoner [ [url=m/bI9QFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben wel benieuwd naar de rest van het hok! :)

Ik zie hier dat mensen muizen in een tralie kooi hebben? Gaat dat goed (ja zal wel dus) i.v.m de tralie grootte? *nieuwsgierig*

Wel grappig dat je dit nu zegt :')
De volwassenen passen er niet door, die kleintjes wel. Dus toen waren er opeens drie door mijn kamer aan het wandelen :+

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:33

Amandavd schreef:
xDenies schreef:

Bedankt voor de waarschuwing! Is wel jammer want hun zaten meer richting de prijs die ik wilde haha.

Ik hoor veel goede dingen over de slangenman, is volgens mij niet duur maar weet niet of dat voor jou een beetje in de buurt zit. Je kan ook op marktplaats nog op de term knaagdier terrarium kijken :)

xniieeenke

Re: Een andere manier van dieren houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:34

Zit ik hier, krijg ik advertenties over konijnenhokken.
Cookies moeten mij echt hebben omg.
-
Ik ben van plan als ik later dieren neem echt een soort paradijs te maken lijkt me tof.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:34

De slangenman, Queenies, blue-lagoon (heeft budget terrariums, ik heb daar mijn gerbils in; ideaal)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:41

Melissaaxo schreef:
xniieeenke schreef:
Ah oké :') sorry mijn oogjes zijn niet de meest handige soms.
Mijn kat houdt er van om ergens in, onder of tussen te liggen heeft iemand ideetjes? ik wil een keer een doos met frutsels maken en dat stylen XD

Ik heb laatst ook een kartonnendoos "omgetoverd" tot katten slaapplek :') gewoon een doos op zn zij en er een oud t-shirt omheen zodat de hals opening de ingamg wordt. Even een fotootje op zoeken ;)

Edit:
[ [url=m/6odDCg.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat gaaf! ik wil ook zoiets een keer gaan maken :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:09

Ik lees al even mee, en vond het wel leuk om mijn konijnenverblijven te laten zien :)

In de bovenste zitten 4 konijnen. 2 Lotharinger x wild voedsters, een halfwilde ram en een Hollander ram.

In de tweede ren zitten twee halfwilde voedsters, een vermoedelijk wilde voedster en een halfwilde ram.

In de derde zit mijn koppel; een zwarte middelmaat kruising en een vosdwerg. Voedster & ram.

In iedere ren komt nog een zandbak :)

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 16:22

Wauw! Dat is enorm!
De kooi voor sap en sok:
Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:24

Wauw gaaf! Hoe gaan ze naar boven?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:24

xDenies schreef:
De slangenman, Queenies, blue-lagoon (heeft budget terrariums, ik heb daar mijn gerbils in; ideaal)

Bedankt weer voor de tips! Ben nu aan het kijken bij blue-lagoon, ik zie bij de budget terrariums dat daar geen fittingen geplaatst worden maar heb ik die überhaupt nodig voor mijn muizen? :+ Ik ben zo'n leek.

De slangenman kan ik niks van vinden wat prijzen betreft. Het terrarium waar ik mijn oog op heb laten vallen is bij blue lagoon in de budget versie bijna net zo duur als bij het terrariumhuis of knaagdieren-kooi.

Maar ik kan hier wel wat mee. Marktplaats houd ik ook in de gaten maar vind nieuw spul altijd fijner.

Supergaaf Eowyn en Eclair, echt heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:26

Amandavd schreef:
xDenies schreef:

Bedankt weer voor de tips! Ben nu aan het kijken bij blue-lagoon, ik zie bij de budget terrariums dat daar geen fittingen geplaatst worden maar heb ik die überhaupt nodig voor mijn muizen? :+ Ik ben zo'n leek.

De slangenman kan ik niks van vinden wat prijzen betreft. Het terrarium waar ik mijn oog op heb laten vallen is bij blue lagoon in de budget versie bijna net zo duur als bij het terrariumhuis of knaagdieren-kooi.

Maar ik kan hier wel wat mee. Marktplaats houd ik ook in de gaten maar vind nieuw spul altijd fijner.

Supergaaf Eowyn en Eclair, echt heel mooi!

Fittingen zijn voor als je er lampen in wilt hangen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 16:29

AlwaysH schreef:
Wauw gaaf! Hoe gaan ze naar boven?

Ik had braaf laddertjes maar ze springen door de gaten heen naar boven :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:01

Haha, ratten zijn inderdaad goed in springen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:05

Leuk topic!
Ik heb de 't-shirtdoos' ook voor mijn katten gemaakt maar ze kijken er niet naar om :')
Misschien moet ik het ook gaan bekleden met een zachte stof. Maar ik denk dat ze dan alsnog de bank prefereren, haha.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:11

Hoe ontsmetten jullie je knaagdierverblijven en speeltjes? Ben bang dat er weer een ziekte etc in zit.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:28

Ik doe het altijd even met water met azijn uit, dat laten drogen en dan de bodembedekking er weer in. Voerbakjes etc. kunnen daar ook mee, maar dat moet je wel goed uitspoelen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:23

Amandavd schreef:
Hoe ontsmetten jullie je knaagdierverblijven en speeltjes? Ben bang dat er weer een ziekte etc in zit.

Neutrale zeep goed weg spoelen en laten drogen? :P

Volgens mij kan je ook wel iets zoals een Dieren shampoo gebruiken, maar of dat alle bacteriën weg haalt...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:58

Wat een gave kooien en andere ideeën komen er voorbij! Cavia bakken, voliere's, konijnenrenen etc.
En die doos voor de kat met trui, haha grappig die ga ik onthouden!
Een aantal jaar geleden hadden wij ook parkieten, daar hadden we ook zelf een buiten volière voor gemaakt. Maar wij zijn in de tussentijd 3 keer verhuisd en hebben nu geen parkieten meer, zij zijn naar een boerderij gegaan naar iemand met een grote buitenvoliere, maar mis ze nog steeds.

In ons vorige huis hadden we ook een zelfgemaakte kattenren. Ingericht met boomstammen, schuilhokjes, zand, stenen, water. Echt een klein paradijsje. We woonden daar in een woonwijk waar we de katten niet los hadden. Maar zo konden ze toch naar buiten dmv de ren en ze vonden die natuurlijke elementen fijn. Zal eens foto's opzoeken.
Nu wonen we buitenaf aan een doodlopende straat waar ze los naar buiten mogen, de naaste buren hebben allemaal een kat die los loopt. Dus een ren is niet meer nodig. Ze mogen nu los naar buiten, al vinden 2 van de 3 het niet leuk buiten. Maar 1 vind het prachtig en vangt ook muizen, wat wij dan wel weer fijn vinden.
Vroeger, toen ik nog kind was. Had ik een aantal hamsters. Ook in zelfbouw kooien, prachtig vond ik dat om te maken. Gewoon lekker creatief bezig zijn, en dan toe kijken hoe de hamster je creaties bewoonde haha.
Ook had ik een hok met zand, plantjes, zelfgemaakte huisjes gemaakt van cocosnoten, bruggetjes etc.
Echt gewoon super leuk om te doen.
En Cayenne, je hebt een gave volière... ooit... ooit zou ik dat ook wel willen. Wie weet in de toekomst... We hebben in ieder geval nu plek zat.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 18:25

Hok verschoond:

Afbeelding

Heb er ook wc papier in gedaan, niet te zien haha!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:27

Gaaf TS! Ziet er heel mooi uit!

Een vraagje aan de mensen met een terrarium, hoeveel beluchtingsstroken hebben jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:58

Bij mijn hamsterbak is de gehele bovenkant beluchting , 2 aparte platen :)

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:15

Gaaf dit :)
Mijn caafjes hebben een flat met twee verdiepingen nu, maar ik ben bezig met een nieuw project, die krijgt er nog een verdiepinkje bij

Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:17

Gaaf zeg Erica, ziet er lekker ruim en mooi uit!

Ah oke Rebecca, zo iets wil ik ook voor mijn muizen. Hoorde van iemand die terrariums maakt dat twee beluchtingsstroken ook voldoende zijn maar daar twijfel ik aan. Heb liever een gehele beluchtte bovenkant.