Kat moe en lusteloos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Kat moe en lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:34

Tja, een kat is een dier met een eigen mening. ..
Dát ze eet, is belangrijker dan wat ze eet.

Mijn kat was een maand geleden ook flink ziek.
Sindsdien eet ze voer van een bepaald merk. (10 soorten geprobeerd) Voordien was ze niet zo kieskeurig.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 19:40

Bij de Da kreeg ze vanalles en alleen die soorten eer ze, als ze het daar krijgt zou ze het wel mogen ;)
Hele lief hoor maar tja xd

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:50

xniieeenke schreef:
Cosma is online te bestellen maar is duur dus doen we niet, de whiskas eet ze als een gek :):) :):)

Moet zeggen dat ik dit een zeer slecht argument vind als je kat er zo aan toe was. Dan wil je toch het beste voor je dier?!... Blij voor het dier dat ze de whiskas eet...

Wat is het toch altijd met mensen en geld?! Waarom mag een (ziek) dier nooit wat kosten?!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 20:53

eilleen333 als je een beetje beter je ogen open had gedaan had je gelezen dat we er alles voor over hebben... :roll:
Als jouw kat eten van 5 euro net zo lekker vind als van 25 euro misschien zelfs wel lekkerder, ben je denk ik niet zo gek om 25 euro te doen. Soms wel tussendoor voor het snoepjes gedoe maar goed.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:56

Fijn dat de kat weer thuis is!
Misschien je je verder verdiepen in diervoeding. Tuurlijk is er verschil tussen een blikje van 1 euro en 5 euro. Ik denk dat je dat in menseneten het beste kan vergelijken met een hamburger en een rundlapje. Voor nu is het belangrijk dat de kat eet, maar voor jouw darmen ook niet goed dat je elke dag een hamburger eet.

Op zooplus kan je veel goed voer vinden, ook kleine proefpakketten. Persoonlijk zou ik kijken naar voer waar zo min mogelijk troep aan toegevoegd is. Als je geinteresseerd bent kan je me pb'en voor merken die ik zou aanbevelen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 20:58

Hey, natuurlijk wil ik het beste maar als mijn kat er gezond uit ziet, altijd door dierenarts rondjes komt (griepvirusje was dit) en geen duur voer heeft, waarom dan beter? Ze zit goed in haar vel :) nu wat minder maar daar komt ze wel bovenop.

Ik vind het heel lief hoor dat jullie zo meedenken, ik waardeer ook dat jullie de moeite nemen te reageren alleen het is lastig als je een kat niet in het echt ziet XD

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:05

Het gaat erom dat supermarkt voer gewoon niet gezond is voor je kat.
En daar hoef je je niet voor te schamen dat je dat niet weet want er zijn niet zo heel veel mensen die dat weten. lang leve die prachtige reclame's op tv.

Whiskas zit bomvol met geur en smaakstoffen dus ja geen wonder dat poessie dat wel eet. Daar zorgt de fabrikant wel voor want dan word het verkocht.

Dat je niks aan de kat ziet kan best kloppen. Wel eens bizarre eters gezien? Afgelopen keer was er een meisje wat alleen maar noodles, kip en frituur had. Meisje was mooi slank, blonde haren etc etc maar bij de medische test bleek er toch behoorlijk wat mis aan de binnenkant.
En zo gaat het bij dieren ook.

Ik hoop dat je er voor open staat om toch wat meer te leren over kattenvoeding.
http://www.kattenplaza.nl hier staat ook enorm veel informatie.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 21:07

Cowgirl maar bij die mensen wordt door experts wel wat gevonden, en bij mijn kat niet ;)
Natuurlijk, ik wil het beste voor haar maar op dit moment eet ze niks anders (ze heeft ook duurdere en betere merken gekregen maar dat at ze niet) en momenteel gaat het er om dát ze eet, later kijken we weer wát ze eet :)
Bedankt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:59

Heb je al een gewoon blikje tonijn geprobeerd? ie uit de supermarkt op water. Als ie niet eet kun je hetzelf opeten.

btw een voedselprobleem word bij mensen ook niet altijd gevonden hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:20

xniieeenke schreef:
alleen het is lastig als je een kat niet in het echt ziet XD

Een kat is een kat, dus in het echt zien hoeft niet om voedingsadvies te geven :)

Het is fijn dat ze goed eet, maar ik persoonlijk zou me op dit punt wel wat gaan verdiepen in voeding, nu ze problemen heeft gehad met haar darmen.

Hopelijk is ze snel weer als nieuw!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 09:44

Ja maar daar kwamen de problemen niet van dat is zelfs uitgesloten :) door de DA
Bedankt hoor ik kan me wel verdiepen maar als het huidige voer geen problemen heeft dan denk ik niet dat ik zomaar verander :?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:30

Whiskas zit enorm veel troep in.
Ze hoeft nu daar nog geen last van te hebben, dat duurt een paar jaar voordat de nieren en lever gaan protesteren.

Krijg jij nu last van 24/7 Mac donalds en taart? Dat duurt ook wel even..

Google op whiskas en je zult snel afstappen van dat slechte voer.

Wellicht is prins wat voor je? Of porta21?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:06

Mijn kat is ook erg kieskeurig geworden nadat hij ziek is geweest. Was zo blij dat hij weer at. Dat het me niet uit maakte wat hij at als er maar iets binnen kwam. Eerste dagen at hij alleen kattensnoepjes. Gelukkig nu niet meer.
Ben nu nog steeds aan het zoeken. Heb gisteren kalkoen gekocht. Ga eens kijken of ik die kan koken enbkan uit pluisen en of hij dat lukt. Maar heb ook al veel duur eten weg gegooid omdat hij het niet lekker vind. (Almo Nature, smaak kalf).

Ik snap ts dus wel goed. Gewoon rustig wat dingen proberen of hij andere dingen ook lekker vind.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 11:32

Thanks!
Pjoes mocht gister weer naar buiten, heeft haar normale rondje gedaan ipv eeuwenlang te genieten van haar vrijheid, slim dier :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:55

Ik ben blij voor je dat je kat weer is opgeknapt.

Het is al een paar keer genoemd in dit topic, maar een kat die niet eet, of al het eten uitbraakt, is spoed, als dit langer dan 24 uur duurt, ivm leververvetting.

Ik ben hierdoor vorig jaar bijna mijn kat kwijt geraakt, hoewel zij, over het weekend heen (kwam er zaterdag achter dat ze ziek was, uiteindelijk maandagochtend bij de dierenarts), nog wel gegeten had, zaterdags wat natvlees (zakjes), en met name de jus daarvan, zondags door mijn 'dwangvoederen' (aangezien ik hoopte dat dat de cirkel van eventuele misselijkheid zou doorbreken, en mijn kat het van mij wel toelaat), had ze maandags wel degelijk tekenen van leververvetting in haar bloed.

Het was niet de oorzaak waardoor ze in eerste instantie ziek was geworden, maar wel de oorzaak waardoor ik haar bijna kwijt was en madame 5 dagen bij de dierenarts heeft doorgebracht.

Sindsdien heb ik standaard 2 blikjes van dat astronautenvoer in de kast staan.... just in case.

En gourmet mousse, ondanks dat ik van dit soort voer geen voorstander ben (ze krijgt bij mij deels granenvrij brok, en snoepjes/tractaties zijn vers vlees).
Gourmet mousse is echter heel makkelijk aan te lengen met wat water en dus (ook) te gebruiken voor dwangvoederen in combinatie met een 20 ml injectiespuitje (die ik dus ook standaard in huis heb)... mits je kat dit dus wel toelaat

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 18:59

Ze flipt best wel bij medicijnen die ze vies vind en de dwang vind ze echt niet fijn dus weet niet of dat helpt maar bedankt voor het delen mochten we ooit zoiets weer krijgen onthoud ik het :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:57

Ik vind nog steeds de spetters van het dwangst voeren in mijn huis. Is volgens mij bij elke kat een gevecht. Hopelijk is het allemaal niet meer nodig. Maar idd wat achter de hand hebben is altijd handig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:29

xniieeenke schreef:
Ze flipt best wel bij medicijnen die ze vies vind en de dwang vind ze echt niet fijn dus weet niet of dat helpt maar bedankt voor het delen mochten we ooit zoiets weer krijgen onthoud ik het :)

Het gaat er niet om of ze het fijn vind.. Ik heb vorig jaar een kitten van 7 weken opgevangen die misschien net 400gram woog... Veel te klein, mager en uitgedroogd . Ben op een zaterdag met spoed naar de dierenarts gegaan, hij was niet actief en helemaal uitgedroogd. Heeft meerdere infusen gehad en begon met het voeren van hills intensive care paté. Kon je heel goed aanlengen met water en het heeft ontzettend goed gewerkt. Na een maandje kon hij naar zijn nieuwe en blijvende huisje :) hij is er gelukkig helemaal boven op gekomen. Als ik dat weekend niet naar de dierenarts was gegaan dan had hij het niet gehaald. Dwangvoeren was bij hem echt nodig, ik heb hem meerdere keren per dag een spuit gegeven zolang ik hem niet voldoende zag eten. Het was vechten, maar het moet maar. Een volwassen kat kun je in een handdoek rollen en dan makkelijker dwangvoeren.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:33

Ik weet het hoor, maar als er een andere manier is voor minder stress doe ik dat liever haha.
Fijn voor die pjoes <3

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:03

lifaya schreef:
xniieeenke schreef:

hills intensive care paté.

Dat bedoelde ik me astronautenvoer :P
Gourmet mousse komt er qua smeuïgheid nog het meest in de buurt en is dus ook goed aan te lengen. Maar op dat moment ging het gewoon om voeding erin krijgen, en van dat hills spul is een half blikje per dag (meen ik me te herinneren) 'voldoende'... voldoende om verdere medische complicaties als leververvetting tegen te gaan, meer is beter natuurlijk.

Wat ik al zei, mijn kat is gelukkig vrij makkelijk maar kan ook behoorlijk sneaky zijn. Ze slikt nog altijd dagelijks medicatie en ondanks dat ik best handig ben vond ik wel eens een uitgespuugd pilletje, ben toen pil 'met slok water erachteraan' (weer dat handige injectiespuitje) gaan geven en sindsdien is dat niet meer aan de orde gekomen.

Madame krijgt nog altijd een half blikje gourmet mousse per dag, als je me een beetje kent ben ik daar eigenlijk geen voorstander van (hoop troep wat er inzit weinig voedingsstoffen enz), maar de schrik heeft er vorig jaar erg ingehakt. Het niet eten, het uitgedroogd zijn (ondanks dwangvoeding en dwangdrinken).
Kat eigenlijk eerder opgehaald bij de dierenarts dan 'medisch' handig was, wel in overleg en zelfs op advies van de dierenarts. Vief (Vivaldi) is nogal gevoelig, snel gestressed en bijzonder eenkennig. Bij de dierenarts zitten gaf enorm veel stress. En het arme beest bleef alleen nog maar in de kattebak daar liggen (wat totaal tegen natuurlijk gedrag is, een kat is een schoon dier), was al 2x 'ontsnapt'
( Toen ik haar op ging halen hing er een briefje op haar kooi ' Let op, ik ben razendsnel!!!' :+ )
De gourmet die ze nu nog dagelijks krijgt, krijgt ze me een extra scheut water, zodat ik weet dat ze in ieder geval de helft van de dagelijkse vochtbehoefte binnenkrijgt, ook al is ze nu beter.

En tegenwoordig gebruik ik een beetje van dat papje, ipv een slokje water na haar pillen. Nou geloof me, dat had ze na 2 á 3 dagen goed door, en ze bedelt nu dus op het moment dat ik haar medicatie pak, lol. Prima toch? Mocht het ooit nog nodig zijn is dwangvoederen voor haar op deze manier totaal niet stressvol, dat is dagelijkse routine

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:12

Jeetje wat een gedoe! :p
Maar thanks voor het delen van je ervaring, ervaringen zijn misschien wel fijner dan maar 1 dingetje algemeen van internet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:01

Idd dat is het astronauten voer :p

Als ik nu medicatie geef dauw ik het met gevaar voor afgebeten vingers diep in hun strot en dan eff bek dicht. Zijn het wat grotere pillen dan doe ik ze in een laagje roomboter, glijd erin en ze blijven nog eff zoet met bek aflikken :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:13

Eng lifaya!
Liever een pillenschieter dan m'n vinger.