Vlooien bij kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Vlooien bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 13:55

Seresto heeft wel iets waardoor het bij nood snel los gaat.

Het is trouwens ergens in de afgelopen anderhalve week gebeurt (want toen hebben we haar gewassen). Zou je dan kunnen stellen dat we er snel bij zijn?

Enne verder.. Ik had het nog niet gezegt maar iedereen onwijs bedankt al voor alle tips enzo!! Stel ik ontzettend op prijs!

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:47

Ik zou gewoon middelen bij de dierenarts halen.
De middelen die ze bij de dierenspeciaalzaak verkopen zijn vaak achterhaalde producten. De middelen van de dierenarts zijn nieuw en voorlopende producten. Comfortis is een goed middel, Broadline ook (Waar het voordeel weer van is dat er een ontworm middel inzit). Maar goed omdat dit nieuwe middelen zijn zal een vlo er even overdoen om daar resistent voor te raken. Frontline werkt bijvoorbeeld niet meer afdoende, werd eerst ook bij de dierenarts verkocht (maar omdat het niet meer goed werkt hebben ze het uit de praktijken gehaald) maar nu alleen nog maar in dierenwinkels.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 20:39

Ze heeft een comfortis pilletje gehad en het hele huis is gezogen en gesprayed. Dus hopelijk zijn we een eind

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:52

Maartje1990 schreef:
Ze heeft een comfortis pilletje gehad en het hele huis is gezogen en gesprayed. Dus hopelijk zijn we een eind

Ik hoop het ook.
Maar het middel werkt super en aan je inzet zal het niet liggen.
Niets is zo vervelend als een zooi vlooien in het huis en op je beest(en).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:08

Hier ook vlooien op onze binnenpoes gehad afgelopen zomer!
Meegekomen door mij waarschijnlijk van stalkatten!

Direct begonnen met haar ontvlooien, maar het duurde wel een paar druppelsessies eer er echt niks meer in de vlooienkam zat. Dus wel elke dag je kat helemaal goed kammen met een vlooienkammetje, dan alleen kun je checken of hij vlo-vrij is.
Verder je huis helemal elke dag grondig zuigen, vooral ook langs alle plinten en naden en hierna goed inspuiten.

Veel mensen zijn er (te) gemakkelijk mee, want het is inderdaad enorm veel werk gedurende een aantal weken. Maar dat is de keuze als je zeker wilt zijn dat je huis vrij van vlooien is en blijft! Aan half werk heb je niks, ze vermenigvuldigen zich razendsnel en juist de vlooien die niet op je kat zitten! Het merendeel zit namelijk in je huis en niet op de kat (lees maar na op internet).
Sterkte ermee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:13

Maartje1990 schreef:
lifaya schreef:
Comfortis en een program injectie hebben mij van de vlooienplaag af geholpen... Het was echt zo erg dat ze overal zaten, in mijn bed, bank, kast etc. Maar sindsdien nooit meer last gehad. Zelfs Niet toen ik een kitten opving die vlooien had.

Heb je die comfortis en injectie tegelijkertijd gedaan? De dierenarts assistente zei zojuist namelijk dat dat niet kan.

Ja had ik idd gedaan. Verder wel stofzuigen maar niet zo als voor dat spul. Dat heeft het echt gedaan bij mij

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 05:17

Alleen bij de spray die ik heb gebruikt moet je juist niet stofzuigen.

Profram injectie doen ze bij onze DA niet meer trouwens. Omdat het niet (goed genoeg) zou werken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 07:19

Program doodt geen vlooien, het maakt ze alleen onvruchtbaar, dus ze zitten net zo goed op je kat (en veroorzaak jeuk en irritatie)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 07:57

gaby12, ik zie het ja! Ik gebruikte Stronghold in de tijd dat het nog vrij verkrijgbaar is. Maar mooi dat het zo'n breed spectrum is (gebruik de laatste jaren Bolfo Gold icm Milbemax), gelijk even halen bij de dierenarts!

TS: en vergeet geen pure azijn te sprayen, dat is het enige dat de poppen aantast. De poppen kunnen na 9 maanden nog uitkomen, zit je weer met een plaag.

Wij hebben 1x vlooien gehad (met -toen- 8 katten en 2 honden), ik werd GEK! Was in staat om te verhuizen, de boel plat te branden, de boel uit te laten roken door de gemeente. Ik kon in elk geval niet rustig blijven. Wij hebben het eronder gekregen met Bolfo Gold (vergeet de Milbemax na de hele ellende niet!), spray, stukken band onder kussens/in manden/in de stofzuigerzak, krabpalen hebben we naar de gemeentewerf gebracht (yup, ik werd echt gek), sprayde continu met vlooienspray en azijn en bleef maar stofzuigen. Eigenlijk was het vrij snel voorbij... maar die vlooien op m'n kussen was echt de druppel!
Daarna nooit meer last gehad... is een aantal jaar geleden. Maar tegenwoordig ontvlooi ik m'n dieren nog maar 2x per jaar, als ik zie dat ze beginnen te krabben. Als je te vaak ontvlooit, dan worden die krengen resistent.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:51

Ik ga ook eens bij de dierenarts informeren voor comfortis. Op het moment lijken onze katten redelijk vlo vrij, maar ze lopen wel in de tuin. En een paar maanden terug hadden ze veel vlooien. En 2 van onze katten kunnen niet goed tegen vlooiendruppels, dan jeuken ze zich kapot.
Die vlooienband vind ik niks omdat we kleine kinderen hebben.