[VOLG] FIP-poesje Winnie in haar forever home

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aidspoesje Winnie in opvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:31

Ik en mijn hormonen hebben hier echt zo ongelofelijk hard om zitten huilen vanavond :=

Enorm veel sterkte, en wat ben ik ongelofelijk blij dat jij haar hebt weggehaald uit de opvang en dat ze haar laatste tijd bij jou mag slijten. Van wat ik lees ken ik weinig mensen met een groter hart voor dieren, en dat is echt iets heel speciaals dat je hopelijk enorm koestert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:01

pffff.....het raakt me bijna alsof het een van mijn eigen katten betreft. vreemd....
Hopelijk kunnen julle allemaal nog even genieten van elkaar Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:13

Hoe is het met Winnie? Is ze nog bij je?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 18:15

Wonder boven wonder doet Winnie het nog erg goed! Zelfs de DA staat ervan te kijken :D

Ze is natuurlijk niet gezond en dat merk je aan haar, maar ze is nog niet van plan om op te geven. Ze eet heel erg goed (al zal dat ook wel door de cortisone komen), ze is 300 gram aangekomen, en ze geniet ontzettend van elke dag die haar nog gegeven is, ze is zo lief en dankbaar <3
(behalve wanneer ze op m'n bed plast :') )

De cortisone doet haar dus duidelijk goed. En ook de cortisonedruppels hebben haar oogje al een stuk beter gemaakt, ook al heeft ze haar zicht niet terug (de pupil reageert helaas niet).

Half maart wil de DA haar weer zien voor onderzoek en bloedtesten, om te kijken hoe het staat met de gevolgen van de FIP (met name haar lever en de anemie). Stiekem hoop ik dat haar bloedwaarden een stuk beter zijn dan vorige keer, zodat ze meer reserve heeft en wie weet nog wel maanden op deze manier verder kan!

Afbeelding

Afbeelding

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:48

heb ook veel aan jou en Winnie gedacht, dat ze er nog is geeft mij toch wel enige hoop dat het geen FIP is (heb het 4x meegemaakt in alle vormen, natte droge en thoraxaal) Heeft ze terugkerende periodes van koorts ? het feit dat het oogje beter gaat stemt mij ook positief moet ik zeggen. Een van mijn FIP katten begon het ook met het oog wat ondanks behandeling letterlijk ontploft is -> laten verwijderen, hele hoop ellende mee gehad (was geen FIV kat- alhoewel deze nooit laten testen) uiteindelijk bleek (steeds duidelijker) natte FIP, maar toen was dat oog al maanden aan het opspelen.

Wil maar zeggen dat er dus bij Winnie wel verbetering in zit, wat bij mijn kat absoluut niet was.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 18:58

Er is natuurlijk, ondanks dat mijn DA vrij zeker is van zijn zaak, een kleine kans dat het geen FIP is, maar bijvoorbeeld cholangitis. 100% zekerheid heb je pas bij autopsie. Gelukkig is de behandeling van beide aandoeningen hetzelfde, alleen is cholangitis wél geneeslijk.

Bedankt voor je bericht Mist, doet de hoop weer sprankelen :)

Ik moet zeggen dat ik niet standaard haar temperatuur meet. Alleen als ze lusteloos is of warm aanvoelt gaat er een thermometer in. Daar is de afgelopen 2 weken geen sprake van geweest.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:26

kat temperaturen is ook geen gemakkelijke zaak :D maar als ze bv graag op de koele tegels gaat liggen ipv een mandje op de verwarming...dat zijn van die tekenen die ik gezien heb.
Duidelijke gedragsveranderingem ook, in het engels noemen ze het vaak "purring disease" katten knorren om 2 redenen, als het naar hun zin hebben, of als ze pijn hebben.

Zo had ik een verwilderd kitten gevonden, met de fles grootgebracht, die op 2.5jr ineens heel tam werd voor vreemden (terwijl mijn familie vrienden hem nog nooit gezien hadden) hij had thoroxale FIP. Bij een van mijn katten (ook opvanger) bleek droge FIP te hebben, enige verschijnsels waren vermageren en coordinatie problemen (ergens opspringen lukte niet meer)

veel sterkte! ik hoop dat ze nog lang bij jou mag blijven!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 21:38

Bij Winnie is alles gelukkig heel makkelijk. Zelfs terwijl je pillen in haar keel duwt kijkt ze je nog oneindig verliefd aan :')

Oh ja bah, dat "doodsspinnen". Wist niet dat het een naam had, maar zo noemde ik het dus := ik vind het ook anders klinken dan het normale spinnen uit tevredenheid. Dieper, zwaarder, meer 'rochelend' of zo.

Bij Winnie zie je ook vooral die magerzucht (en haar oog natuurlijk). Verder staat ze ook niet meer zo stevig op d'r voetjes als mijn andere katten. Ze valt niet om of zo, maar ze is toch een beetje wankel. Ze springt wel nog op de vensterbank om naar buiten te kijken! Gek genoeg lukte haar dat de eerste week niet, toen misrekende ze zich steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:13

Ik hoop echt dat ze nog even bij je mag blijven. Als ik je zo lees kijk jij net zo oneindig verliefd terug naar haar

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:32

Fijn dat het toch ietsje beter met haar gaat :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 18:33

De topictitel is aangepast, zoals jullie zien :D ik wil niet dat ze gaat als opvangkat, elk dier verdient een forever home en Winnie heeft dat, helaas wel door ziekte, bij mij gevonden. Ik ga ook met de stichting bespreken of ik haar symbolisch kan adopteren, het is voor mij om de één of andere reden erg belangrijk dat ze niet "ongeadopteerd" (wat ik associeer met "ongewild") deze wereld verlaat.

Sinds afgelopen vrijdag is de dosis cortisone afgebouwd, en sindsdien eet ze wat minder veel (wat niet zo gek is, die hoge dosis cortisone gaf haar de eetlust van een paard). Maar sinds vannacht heeft ze helemaal niet meer willen eten, en ze heeft 39.6 koorts. Ook is ze weer ietsje afgevallen.

Na overleg met de DA gaat ze weer op de volle dosis cortisone, in combinatie met een antibioticum, en ik geef haar Loxicom als koortsremmer.

Komende maandag ga ik met haar naar de DA voor een check-up en bloedonderzoek.
Mocht ze een spoedgevalletje worden ga ik natuurlijk eerder.

xniieeenke

Re: [VOLG] FIP-poesje Winnie in haar forever home

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:35

Fijn dat je er voor haar bent, beterschap!
Ik volg mee hoor.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:39

Ik zie het topic nu net pas, maar wat een scheeeeeetje zeg <3

Zo jammer dat ze zo ziek is :(:) De mooiste bloemen worden als eerste geplukt Y;(
Voor nu nog maar lekker genieten van de tijd samen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:46

Och wat een poppetje en wat jammer dat ze er slechter aan toe is dan gehoopt. :(:)

Hopelijk heeft ze nog een fijne tijd en wat geweldig van jou dat jij haar forever home bent geworden. :j

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 20:11

Omdat ik haar zo weinig mogelijk alleen wil laten, heb ik als avondeten snel de gekookte aardappels die over waren van gisteren in een pan gegooid met wat eieren erbij, zodat ik in 10 minuten weer bij haar was met m'n bord eten.

Hmmm, dat vond Winnie wel lekker ruiken...

Afbeelding
Dus voor ik het wist had ze een stuk aardappel van m'n bord gejat en zat ze er heel onschuldig bij te kijken.

Toen ik haar zei dat het goed was (hell, ik ben allang blij dát ze weer wil eten, voor mijn part eet ze m'n vriend op als ze daar zin in heeft), ging ze helemaal los:
Afbeelding
En toen had ik een poes op m'n bord :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:15

CLAIM CLAIM haha
Fijn dat ze eet! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:44

Dat is in ieder geval een goed teken! Ik zou zeggen, verwen haar lekker met alles wat ze graag wílt eten. De laatste maanden dat onze oude kat in leven was wisten we dat het niet haar dood zou worden als ze lekker veel plakjes ham naar binnen werkte en regelmatig hapjes van ons bord mee at, dat betekende in ieder geval dat ze iets binnen kreeg :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:04

<3

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:09

Ik ben een stille meelezer maar moet gewoon even reageren.wat een extreem schattig koppie trekt ze bij die aardappel <3

En wat ben jij een topper dat je haar een forever home geeft!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:09

Catnip schreef:
hell, ik ben allang blij dát ze weer wil eten, voor mijn part eet ze m'n vriend op als ze daar zin in heeft

:')

Arme vriend.

Wat een leuk beestje zeg, wat fijn dat je zo goed voor haar zorgt.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:13

Bedankt dames <3

Selina, ik zal het nog erger maken, het is eigenlijk m'n verloofde :')
Ach, hij wist van mijn crazy catladiness voor hij eraan begon. Als hij erover miept roep ik "in sickness and in health! THIS IS MY SICKNESS" :Y)

Hij ligt nu op de bank zodat ik en Winnie het bed voor ons alleen hebben en samen Twin Peaks kunnen kijken :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:23

Catnip schreef:
Bedankt dames <3

Selina, ik zal het nog erger maken, het is eigenlijk m'n verloofde :')
Ach, hij wist van mijn crazy catladiness voor hij eraan begon. Als hij erover miept roep ik "in sickness and in health! THIS IS MY SICKNESS" :Y)

Hij ligt nu op de bank zodat ik en Winnie het bed voor ons alleen hebben en samen Twin Peaks kunnen kijken :')

Je hebt je verloofde goed afgericht :+
Bij mij staat ook de kat op één hoor. Vriend wordt elke nacht 3x wakker omdat madam over hem heen loopt maar kiest hij mij krijgt hij haar er gratis bij :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:51

Dus je hebt nu toegegeven wat iedereen al wist? ;-)
Ze blijft gewoon voor zolang het mag duren bij jou. En zo te zien wordt ze gruwelijk verwend. Heerlijke foto van de poes op het bord. EET maar, hoe, wat, waar boeit niet, maar eet en geniet!
Zo dacht ik er de laatste weken van een van mijn kitten haar leven ook over.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:08

Ik vind dat je vanavond pasta met tonijn moet eten O:)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 20:10

Ik heb m'n vriend naar de frituur gestuurd :Y) ik eet geen vlees, maar het binnenste van een kaaskroket of wat mayo vindt ze misschien ook lekker.

Ik krijg er maar heel weinig voer in momenteel :(
Ze slaapt ook veel, maar ze geniet wel nog enorm van kroelen.
Na het eten ook nog eens temperaturen want heb de indruk dat ze koorts blijft maken ondanks de koortsremmer...