Sacha is zo bang voor alles en iedereen ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:09

Duhelo schreef:
Kwa verstoppen, volgens mij moet je haar niet de kans geven om bv buiten een hol te graven en zich daar te gaan verstoppen. Of in huis ergens achter een kast te kruipen waar ze helemaal afgezonderd zit.
Maar dat ze zich in de huiskamer onder tafel verstopt (maar jullie dus wel nog hoort en ziet en ruikt) is volgens mij absoluut geen probleem hoor.
Mijn tsjech is ook zon angsthaas, als we in publiek zijn gaat ze liefst onder een tafel of een bank gaan liggen waar zij iedereen kan zien, en waar ze niet direct gezien kan worden.

Buiten een hol graven zou ik niet laten doen, maar een plek waar ze helemaal afgezonderd is lijkt me de eerste dagen eigenlijk helemaal niet zo erg hoor. Wij hebben voor onze kat een 'paniekhoekje' in de badkamer, dat is zijn favoriete plek in het huis en als hij in de stress is gaat hij automatisch op zijn kussentjes daar liggen en wachten tot de rede van zijn stress weer over is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:17

Maar een kat is geen roedel dier.
Een hond wat zichzelf "buiten" de roedel stelt(en dan echt verstoppen) voelt zich minder verbonden ermee.
Dat zal dan niet sneller minder worden.

Hij is nog een pup, die juist moet leren dat hij juist kracht uit de eigenaar moet gaan halen ipv heel bang ergens te gaan verstoppen totdat zijn angst weg is.
Mijn ervaring is echt beter dat je de hond op een rustig plekje vastlegt (aan een tuigje) wat wel "afgezonderd" is maar wel mee krijgt wat er om hem hen gebeurd.
Hij moet juist leren dat zich in paniek verstoppen niet dé manier is, maar dat hij zelf rustig moet gaan worden op zijn eigen plekje.

NoGo

Re: Sacha is zo bang voor alles en iedereen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:15

Ts de hond naar je ouders doen gaat jullie naar mijn mening echt niet helpen.
Je vriend zal hierin de aanpassing moeten doen.
Met je eigen gekozen oplossing los je de angst van je hond naar vriend niet op.
De hond zal zich hechten aan je ouders en misschien ook wennen aan je vader maar in dit geval is naar mijn mening de enige oplossing praten met je vriend en hem zich laten aanpassen aan de situatie.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:24

Als ik dit zo lees is Sascha misschien wel beter op haar plek bij je ouders...
ook omdat de hond die jullie al hebben ook geen goede match met haar is (en ook geen match met je vriend).

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:38

Hoi ten eerste snap ik hulporganisatie niet helemaal. Je schrijft dat je werkt en dus overdag niet thuis bent. In zo'n geval is een pup niet handig. Ik vang af en toe honden uit spanje op. Ik krijg dan altijd de jonge honden van nog geen jaar omdat ze weinig pleegadressen hebben van mensen die de hele dag thuis zijn.

Dat gedrag van je vriend kan ik heel goed begrijpen. Het is niet leuk wanneer er een hond in huis die duidelijk tekenen vertoont dat zij bang is voor hem. Ze zijn als het ware een beetje in hun eer aangetast. Deze onvrede is voor een hond die toch al bang is geen leuke plek. En wanneer je vriend er niet aan mee wil werken denk ik toch dat je hond beter op een andere plek is. Dit gaat alleen maar wvrijving tussen jou en je vriend geven en je hond is elke keer bang en onzeker wanneer je vriend thuis komt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:09

Wat ontzettend sneu dat Sacha zoveel mee gemaakt heeft dat ze nu zo verschrikkelijk bang is. Wat zijn mensen toch erg.
Ik kan me wel voorstellen dat je vriend het niet zo leuk vindt. Hij bedoelt het waarschijnlijk goed en dan is de hond zo bang voor hem. Misschien als je hem uit probeert te leggen dat het niet persoonlijk is van Sascha? Dat haar waarschijnlijk vreselijke dingen zijn aan gegaan door mannen, dat daar haar angst vandaan komt. En dat je vriend er juist misschien voor kan zorgen dat ze haar vertrouwen weer terug krijgt?
Ik hoop dat het goed komt, vind het echt sneu te lezen dat een hond zo vreselijk bang is, arm diertje.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:27

Wisten jullie vooraf dat Sacha zo angstig is?

edit, ik lees al in je berichten dat de organisatie alleen had gezegd dat ze erg lief was...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:01

Ik denk dat stichtingen dingen niet vertellen en mensen die adopteren absoluut geen idee hebben waar ze aan beginnen,en vaak aan de hand van zielige plaatjes op FB overstag gaanMaar goed,ik denk dat TS het hier niet zo verkeerd doet....maar haar vriend heb ik mijn twijfels over

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:01

Een goede organisatie heeft er baat bij om een realistisch beeld van de hond te geven. Dat vergroot de kans op een succesvolle plaatsing. En dat is niet alleen beter voor hond en baas, maar uiteindelijk ook voor de organisatie.
Ts doet inderdaad haar best en is ook gek op de hond. Ik hoop dat ze eruit komen. Ze kunnen er altijd nog een gedragsdeskundige bijhalen (misschien via de stichting?), wellicht kan deze de vriend helpen in zijn omgang met de hond.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:45

Nou ja als je op marktplaats kijkt, staan er vreselijk veel buitenlandse honden op.
En allemaal zijn ze lief en sociaal, als je de advertentie erbij leest.
Dat lijkt me helemaal niet realistisch, de meeste honden hebben toch een rugzak.

Twee honden van 7 maanden, waarvan 1 zo'n angstige hond, dat lijkt me sowieso niet handig.
Ik snap ook niet dat je vriend in het geheim een hond heeft opgehaald?
Zoiets doe je ook niet, vind ik.

Ik denk dat je hond veel tijd nodig zal hebben, sommige honden komen wel over hun angsten heen en anderen dragen het hun leven lang mee (zal ook wel met het karakter te maken hebben).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:04

Veel stichtingen verdienen aan de verkoop (plaatsing) van honden. Een enorme louche business.

Goede stichtingen zijn zeer zeldzaam.

Hoe gaat het nu TS?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:32

Ik krijg het idee dat veel stichtingen ,de nieuwe broodfok vorm zijn.Ik heb hier nu al zoveel verhalen gelezen van honden die eigenlijk bij verkeerde mensen gedumpt worden.Plaatsen kan je het niet noemen.

Ik kan me nog een topic herinneren van een hond die opgevangen werd door een gezin met 0 ervaring met honden.Daar ging het dan ook helemaal mis.De bedoelingen zijn vaak goed.

Ook gaat het rond dat in de nederlandse asiels alleen probleem honden zitten en die buitenlandse hondjes allemaal zo braaf zijn.je moet natuurlijk van je waar af he.

Onder tussen is het hondje hier weer de klos.Ts bedoelt het enorm goed maar doet zoveel verkeerd dat ze beter hulp inroepen bij een goede GT,hier en daar zijn die nog wel te vinden.Laat je vooral ook niet wijsmaken dat iedere GT een goede is van GT zijn is geen beroep dat kan jij en ik ook ons zelf noemen en het volgen van een papieren curses zegt niks.Kijk vooral naar ervaring.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:37

Waarom neem je geen contact op met de stichting waar ze vandaan komt? Als het toevallig om dogsadoptions gaat, dan weet ik dat de nazorg heel goed is en je om begeleiding kunt vragen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:49

Eens met LDRD. Neem contact op met de stichting. Een goede stichting doet aan nazorg (ik werd er zelfs wel eens moe van als ze weer informeerden ). Zij willen ook graag dat hun hondjes goed terecht komen.

En @beatje, ik wil hier geen discussie starten of het topic stelen maar voordat je dergelijke zaken roept over broodfok is het een goed idee om je er eens in te verdiepen. Dit is echt een broodje aap verhaal.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:53

Nee hoor Estja was het maar waar,ik zie lees en hoor dagelijks deze dingen.Jammer genoeg.Misschien zelf maar even wat meer lezen.Ik ga het topic nu ook niet kapen met voorbeelden maar er zijn steeds meer stichtingen die wel honden hier droppen bij goedwillende mensen en dan niks meer.

Ik weet niet of je alles van de Ts gelezen hebt,maar ze vragen wel om hun geld maar niet naar het hondje.Dat het hondje ook niet betaald is bij levering maar achteraf blijkbaar betaald word is toch ook lichtjes vreemd?

Azara71 schreef:
En nee van de organisatie hebben wij geen verdere informatie gehad behalve dat ze heel lief is. Ik moet nog de adoptie kosten betalen, dat is het enige waar ze nu naar vragen ...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:40

beatje schreef:
Nee hoor Estja was het maar waar,ik zie lees en hoor dagelijks deze dingen.Jammer genoeg.Misschien zelf maar even wat meer lezen.Ik ga het topic nu ook niet kapen met voorbeelden maar er zijn steeds meer stichtingen die wel honden hier droppen bij goedwillende mensen en dan niks meer.

Ik weet niet of je alles van de Ts gelezen hebt,maar ze vragen wel om hun geld maar niet naar het hondje.Dat het hondje ook niet betaald is bij levering maar achteraf blijkbaar betaald word is toch ook lichtjes vreemd?

Azara71 schreef:
En nee van de organisatie hebben wij geen verdere informatie gehad behalve dat ze heel lief is. Ik moet nog de adoptie kosten betalen, dat is het enige waar ze nu naar vragen ...

Dan hoor je alleen de verkeerde dingen, of wil je die horen.
Ik ken heel veel goede voorbeelden en geen enkele verkeerde!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 21:59

Met Sacha gaat het iets beter. Ze komt al wat meer uit haar schulp. Ze speelt zelfs met mijn volwassen hond die nog bij mijn ouders is ! Misschien moet ik hem toch maar een poosje in huis halen ...

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 22:00

We hebben trouwens het trappen gat dicht gemaakt, daar kan ze niet meer heen. Een nieuw zacht mandje gekocht, de kooi is weer van de baan, ze mag gewoon los rond lopen in huis ;) En ons andere hondje is al wat rustiger met haar :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:36

gewoon geduld...komt best wel goed denk ik.6 dagen is niets voor een hond met zo een verleden.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 10:12

Met Sacha gaat het stukken beter. Saphir laat haar ook meer met rust, geen geruzie meer tot nu toe, en ze volgt mij overal <3

S'avonds ligt ze lekker in haar mandje op de grond, naast mij (ik zit op de bank), ze schiet niet meer in de benen als ik over haar heen hang om bij de tafel te kunnen of als ik op sta. Ze snuffelt lekker rond in huis, gaat op de kale vloer liggen als ze het te warm heeft.

En buiten gaat het ook steeds beter, ik laat haar nog steeds gewoon los ondanks wat iedereen mij gezegd heeft. Ze kan bij ons nergens heen, het is het platteland, als ze schrikt gaat ze gauw bij mij staan of gaat gauw weer naar de voordeur :o

Afbeelding

Afbeelding

Nu afwachten hoe het gaat als mijn vriend vrijdag middag weer terug komt ...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:15

Als je vriend thuiskomt zou ik aanraden dat hij haar volledig negeert. Niet aankijken, niet willen aaien, niet tegen haar praten. Zijn aanwezigheid alleen al is heel veel voor haar, laat staan als hij de focus op haar gaat leggen.

Laat hem ondertussen wel allemaal leuke dingen doen met de andere hond. Zo ziet Sacha dat hij en die hond best goed samengaan.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 18:08

Update :

Sacha gaat met sprongen vooruit ! Helemaal happy als ik opsta s 'morgens, als ik uit het werk kom. Ze springt en ze doet, en piepen dat ze kan :o S 'avonds blijft ze non stop bij me staan.
Ze schooiert wel wat nu :o Maar ze komt ook even lekker knuffelen s 'avonds <3

Met mijn vriend gaat het nog steeds stroef, ze komt nu wel gewoon in de mand liggen bij ons maar zo gauw hij in de benen gaat, gaat ze toch gauw in het uiterste hoek van de kamer zitten kijken :')

Buiten vlieg ze veel rond, ze speelt veel met onze andere hond, de tuin is nu omheind dus daar mag ze in alle vrijheid rond struinen.

En af en toe neem ik haar mee het land in naar de paarden, gewoon los, en alles gaat super *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is toch wel het liefste en braafste hondje die ik ooit gehad heb <3 <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:12

Wat een vreselijk goed nieuws!Ze is wel heel leuk hoor!
Maar vermoedelijk door haar verleden bang van mannen,zal ooit wel goedkomen maar kan lang duren.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:13

Fijn, het had dus gewoon tijd nodig. En meestal is dat wel het geval. Net als bij 'n peerd...tijd, rust, regelmaat en vertrouwen ;)
Met je vriend komt het ook wel goed, al zal dat nog wel een hele tijd duren. De negatieve herinneringen vervagen maar langzaam.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:13

Wat een fijne update, super! En ze is echt heel erg mooi!