Pup zindelijk maken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Pup zindelijk maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:16

Toppie! Heb je ook een foto van je maximonster?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 21:24

Vandaag gaat het al beter! Ik heb het nu zelf ook eerder door als hij moet. Dat scheelt al een hele boel. Al heeft hij wel heel verschillend. De ene keer 1x in het uur/anderhalf uur. En met name vanochtend en nu net 4/5/6x binnen 15 minuten.
Maar ik ben zeker tevreden over vandaag!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:14

Wat fijn dat het beter gaat :)

Probeer dat hele tijdschema anders gewoon een beetje los te laten. Pups moeten in het begin vaak gemiddeld elke 2 uur, maar ook na het spelen, na het slapen, na het drinken. Dat loopt gewoon niet altijd synchroon met die 2 uur die ze het 'op moeten kunnen houden'. Laat je niet onzeker maken door al die richtlijnen en baasjes van wonderhonden die zindelijk geboren zijn. Je doet het al hartstikke goed, je pup doet het super goed en als jullie straks goed op elkaar ingespeeld zijn, dan komt zindelijkheid vanzelf. Je kan dan inspelen op wat voor jouw hond werkt, in plaats van wat zou moeten werken :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:34

Bij ons heeft het zindelijk maken ongeveer 1,5 week geduurd. Alleen langere tijd 's nachts er nog uit gemoeten
Maar wel maar 1 x per nacht. Tot ik hem 's nachts uit de bench moest tillen. Toen gewoon laten liggen tot hij blaft.
Overdag aangeven deed die van mij ook weinig maar in het begin elk uur en later elke 2 uur gewandeld en meteen comando 'plassen' aangeleerd .
Wel eens een terugval gehad in het blaffen (verlatingsangst). 2 Nachtjes op de bank geslapen en toen was het weer goed. Toen de baby er net was heeft ie wel weer een paar x in huis geplast maargoed. Iets met dominantie of ander ritme denk ik

Vorige maand weer paar x 's nachts aan het blaffen geweest maar er gebeurt niets meer in huis of de bench

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 14:34

Update: wij merken nu dat de pup het begint op te houden! Vandaag zijn we ieder uur tot anderhalf naar buiten geweest en dan doet hij het netjes buiten! Vanochtend nog 1 mini ongelukje, maar dat geeft niet!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:41

Onze dame is nu 7 maanden oud, ze heeft eerst 2 maanden in een ander gezin gezeten die haar van de een op de andere dag kwijt wou dus kwam ze bij ons.

In de familie hadden ze haar aangeleerd om op de matjes haar behoeftes te doen. Bij ons niet meer. In de gaten houden en naar buiten wanneer ze moest.

Natuurlijk hebben we de nodige ongelukjes gehad en plaste ze of op de bank of in de mand (zie het matjes systeem :x ) .

Nu zit ze s 'nachts in de bench, laatste keer uit voor dat wij naar bed gaan en de volgende morgen om 7 uur weer er uit. En om het uur als wij thuis zijn gewoon uit laten en dan plast ze ook vrij snel.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:42

Jannickee schreef:
Onze hond gaf het vanaf dag 1 zelf al aan 's nachts dat hij wat moest doen, we zijn een week lang 's nachts eruit gegaan. Na die week hebben we het genegeerd en meneer sliep zo door. Nooit ongelukjes gehad 's nachts :)

zo is het bij ons ook gegaan.. hij sliep wel in bench en gaf aan wanneer hij moest.. en idd we konden op een gegeven moment horen wanneer het aandacht "piepje" was of echt nood ;) en overdag veel naar buiten en hij had het snel door. en ongelukjes zijn er bijna niet en als ze er wel zijn dan is het onze schuld door te laat te reageren.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:47

Eigenlijk heel simpel :P
Mijn ma gaat altijd laat (12/1) naar bed dus dat zette ze de pup nog een keer buiten. 's Nachts in de gang met een matje voor als ze 's nachts een keer moeten plassen. En dan om 7 uur gelijk buiten zetten. We hebben zelden wat op moeten ruimen. En gewoon water geven. Bij mijn oppasadres gaven ze ook geen water maar ik vind dat zo sneu en het lijkt me ook niet goed. De eerste pup is hier trouwens in de bench gegaan. Daarna nooit meer gedaan. Gewoon 's nachts in de gang waar tegels liggen en niks gesloopt kan worden. Onze huidige hond der bed ligt onder de kapstok in de gang :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 15:03

Het is vandaag wel weer hopeloos :')
Maar we blijven volhouden!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:53

Ook zindelijkheidstraining gaat met vallen en opstaan. Het komt echt wel goed hoor TS

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:12

Wij hebben onze husky krant zindelijk mee gekregen van de fokker.

Wij hadden eerst op meerdere plaatsen een krantje liggen. dit hebben wij afgebouwd dat het 1 krantje was en deze de deur neer gelegd. het was mooi weer dus laten heb ik het krantje in de tuin gelegd en uiteindelijk het krantje weg en alleen in nacht.

Voordat onze hus ook in de nacht helemaal zindelijk was was ze 6 maanden. De ene heeft wat langer de tijd nodig dat de ander. Ik moet wel zeggen dat het helemaal zindelijk ook echt op de ene van de andere dag was. Ze heeft daarna nooit meer wat in huis gedaan.

Als pup had ze natuurlijk wel eens een ongelukje maar uiteindelijk is alles helemaal goed gekomen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:19

Hier ook een pupje, onze is bijna 13 weken.

Wij hebben de eerste 2 weken vrij genomen en zijn heel intensief met het zindelijk maken bezig geweest.
Toen hij bij ons kwam met bijna 9 weken liet hij het gewoon lopen als hij moest, waar het dan ook maar was.

Wij hebben getracht een hondentoilet te gebruiken, maar daar ging hij alleen maar mee spelen :D
Uiteindelijk hebben we hem gewoon met elk plasje buiten gezet, poepen heeft hij maar 2 of 3 keer binnen gedaan.

Ik kan zeggen dat hij eigenlijk al zo goed als zindelijk is.
Je moet elkaar even leren kennen.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:50

Weet je TS: je moet je ook afvragen wat je precies met zindelijkheid bedoelt?
Imo is zindelijkheid het kunnen aangeven dat ze moeten plassen/poepen. Hoe lang daar tussen zit is een heel ander verhaal. Dat heeft met ophouden te maken en kost ook gewoon tijd.

Zindelijkheid gaat met vallen en opstaan, zelfs als honden "in principe" zindelijk zijn, kunnen ze nog steeds wel eens ongelukjes hebben omdat ze heel moe of juist heel enthousiast zijn, een beeje ziekjes, een beetje stress ervaren, etc. etc. Dat geeft allemaal niets. Zolang jij aangeeft het steeds beter te gaan zien dat hij moet plassen, wordt de pup dus steeds beter zindelijk, en dan komt het echt allemaal goed :)