Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Roosje01 schreef:Ik ben van mening dat ze wel iets van dat binnen moeten krijgen. Als ze een muis of rat ofzo vangen eten ze ook de maaginhoud daarvan op.
Dat is hier ook de reden dat ze een supermarkt merk als snoepjes/extraatje krijgen.
En de keuze voor Orijen lag ook om dezelfde reden. Deze hebben een grotere variatie aan groenten. Waaronder pompoen. In pompoen zitten vezels die zorgen voor een natuurlijke afbraak van Haarballen.
Zo is zoethout bijvoorbeeld goed voor de maag,maar ook voor het immuunsysteem.
De kruiden salie, munt en rozemarijn hebben een anti-septische werken vooral voor de mond.
Venkel heeft een reinigende werking.
Engelwortel stimuleert de spijsvertering
Veenbessen zijn ter ondersteuning van de blaas.
En dan zit er nog meer aan groenten,fruit en kruiden in.
kiwiwitje schreef:Maar in Porta zitten wel granen..
tenminste, http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/357617
Hier zit gewoon graan in? Dus als je graan vrij zoekt. heb je hier niks aan..? Ook zit hier maar zo'n 45% ''vlees'' in.
Marg schreef:Ik kreeg het advies brokken te voeren van Prins.
De fokster van mijn kitten geeft aan alle katten in de ochtend tonijn (op water) uit blik. Niet veel maar voor de lekker. Geen idee of dat goed is voor een kat.
Marg schreef:Ik kreeg het advies brokken te voeren van Prins.
De fokster van mijn kitten geeft aan alle katten in de ochtend tonijn (op water) uit blik. Niet veel maar voor de lekker. Geen idee of dat goed is voor een kat.
jiperdepip schreef:kiwiwitje schreef:Maar in Porta zitten wel granen..
tenminste, http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/357617
Hier zit gewoon graan in? Dus als je graan vrij zoekt. heb je hier niks aan..? Ook zit hier maar zo'n 45% ''vlees'' in.
nee hoor je hebt ook de graan vrij van porta 21
net als sanabelle die hebben ook de graan vrij versie
en een kitten kan prima gewone brok eten zeker als ze 4 mnd zijn
hier eten ze allemaal vanaf die leeftijd gewone voeding en ze doen het er super goed op allemaal
veel raskatten fokkers geven deze brokken in combinatie met kvv
jiperdepip schreef:inderdaad vis is best oke maar max 1 keer per week. en tonijn op water zit nog best wat zout in dus niet te vaak en ik zou dit zeker niet elke dag geven
je kunt beter gewoon wit vis geven
Nicky91 schreef:jiperdepip schreef:inderdaad vis is best oke maar max 1 keer per week. en tonijn op water zit nog best wat zout in dus niet te vaak en ik zou dit zeker niet elke dag geven
Wit vis gekookt? En ik heb maar 1 kat, die een enorme zeikerd is. En nooit veel wilt eten in 1 xEn je kan het ook niet de hele dag laten staan..
Bay schreef:Vreemd dat Canagan er niet tussen staat...Maar het is ook nog niet zo bekend/beschikbaar in Nederland heb ik het idee (kan het alleen bij een dierenwinkel in de buurt vinden en nauwelijks online)
Nicky91 schreef:jiperdepip schreef:inderdaad vis is best oke maar max 1 keer per week. en tonijn op water zit nog best wat zout in dus niet te vaak en ik zou dit zeker niet elke dag geven
Wit vis gekookt? En ik heb maar 1 kat, die een enorme zeikerd is. En nooit veel wilt eten in 1 xEn je kan het ook niet de hele dag laten staan..
Cha_rity schreef:Klopt het dat een kat ook niet teveel Koolhydraten mag hebben?
Dit zit bijvoorbeeld in aardappel en zie bij veel producten waar geen granen in zitten wel dat ruim 10% aardappel in zit
kiwiwitje schreef:Cha_rity schreef:Klopt het dat een kat ook niet teveel Koolhydraten mag hebben?
Dit zit bijvoorbeeld in aardappel en zie bij veel producten waar geen granen in zitten wel dat ruim 10% aardappel in zit
Aardappel is in principe het zelfde ''probleem'' als met graan. Het is gewoon een goedkope vulstof..(dit vind je dus terug in de kattenbak voor een groot deel..)
Cha_rity schreef:Bay schreef:Vreemd dat Canagan er niet tussen staat...Maar het is ook nog niet zo bekend/beschikbaar in Nederland heb ik het idee (kan het alleen bij een dierenwinkel in de buurt vinden en nauwelijks online)
Inderdaad is was ook al aan het zoeken