Kittenbrokken Graanvrij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Re: Kittenbrokken Graanvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:27

Wij geven ook wel van die gedroogde/gezouten visjes( 1 of 2 in de zoveel dagen) en dan inderdaad die whiskas treatments(is die helemaal gek van!) Het allerliefste zou ik hem rauw vlees gegeven, maar hij lust het gewoon niet.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 14:27

kiwiwitje schreef:
Roosje01 schreef:
Ik ben van mening dat ze wel iets van dat binnen moeten krijgen. Als ze een muis of rat ofzo vangen eten ze ook de maaginhoud daarvan op.

Dat is hier ook de reden dat ze een supermarkt merk als snoepjes/extraatje krijgen.
En de keuze voor Orijen lag ook om dezelfde reden. Deze hebben een grotere variatie aan groenten. Waaronder pompoen. In pompoen zitten vezels die zorgen voor een natuurlijke afbraak van Haarballen.
Zo is zoethout bijvoorbeeld goed voor de maag,maar ook voor het immuunsysteem.
De kruiden salie, munt en rozemarijn hebben een anti-septische werken vooral voor de mond.
Venkel heeft een reinigende werking.
Engelwortel stimuleert de spijsvertering
Veenbessen zijn ter ondersteuning van de blaas.

En dan zit er nog meer aan groenten,fruit en kruiden in.

Mijn kat krijgt heel af en toe die snoepjes van Whiskas.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:43

Ik heb ooit een kittenpakket via whiskas aangevraagd, daar kreeg je een kortingsbon bij voor catsan of whiskasproducten. O.a. een zak whiskas kitten, 2,50 terug op een zak. En bij de jumbo was een zak van 900 gram iets van 3,30 dus die zak heb ik gehaald. En daar strooi ik hier een handje rond(Gooi t letterlijk door de kamer :D) En dan gaan ze vanzelf snoepjes zoeken. Dan hebben ze toch wat graan binnen.(Als ik mag zondigen met koekjes, mogen hun dat ook)
Die groenten zitten in de Orijen brok. Volgens mij zat in de kitten van whiskas alleen wortel en erwtjes, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:47

kiwiwitje schreef:
Maar in Porta zitten wel granen..
tenminste, http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/357617
Hier zit gewoon graan in? Dus als je graan vrij zoekt. heb je hier niks aan..? Ook zit hier maar zo'n 45% ''vlees'' in.

nee hoor je hebt ook de graan vrij van porta 21
net als sanabelle die hebben ook de graan vrij versie

en een kitten kan prima gewone brok eten zeker als ze 4 mnd zijn
hier eten ze allemaal vanaf die leeftijd gewone voeding en ze doen het er super goed op allemaal
veel raskatten fokkers geven deze brokken in combinatie met kvv

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:52

Ik kreeg het advies brokken te voeren van Prins.

De fokster van mijn kitten geeft aan alle katten in de ochtend tonijn (op water) uit blik. Niet veel maar voor de lekker. Geen idee of dat goed is voor een kat.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:54

Marg schreef:

De fokster van mijn kitten geeft aan alle katten in de ochtend tonijn (op water) uit blik. Niet veel maar voor de lekker. Geen idee of dat goed is voor een kat.

Daar ben ik wel benieuwd naar! Want dat eet mijn vriend best vaak. Dus als dat geen kwaad kan in zekere zin, ben ik wel benieuwd of mijn kat dat misschien lekker vind

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:55

Marg schreef:

Daar zit best veel zout nog in. Kan alleen als je het een paar keer doorspoelt met water. Zout is niet goed voor katten.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:59

inderdaad vis is best oke maar max 1 keer per week. en tonijn op water zit nog best wat zout in dus niet te vaak en ik zou dit zeker niet elke dag geven
je kunt beter gewoon wit vis geven

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:59

jiperdepip schreef:
kiwiwitje schreef:
Maar in Porta zitten wel granen..
tenminste, http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/357617
Hier zit gewoon graan in? Dus als je graan vrij zoekt. heb je hier niks aan..? Ook zit hier maar zo'n 45% ''vlees'' in.

nee hoor je hebt ook de graan vrij van porta 21
net als sanabelle die hebben ook de graan vrij versie

en een kitten kan prima gewone brok eten zeker als ze 4 mnd zijn
hier eten ze allemaal vanaf die leeftijd gewone voeding en ze doen het er super goed op allemaal
veel raskatten fokkers geven deze brokken in combinatie met kvv

Eigen keuze uiteraard. Veel (ras)kattenfokkers voeren ook RC. Dus dat wil niet veel zeggen..

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:03

Ik kan Canagan heel erg aanraden. Het is graanvrij, bevat veel vlees/vis (kip versie heeft volgens mij 70% vlees en de vis versie 80% vis) en het is bovendien vrije uitloop kip.
Wij voeren het aan onze kat sinds hij 3 maanden oud was (het zijn kleine brokken dus het kan prima) en ik weet niet of het aan de Canagan ligt, maar hij is 1,5 x zo groot geworden als zijn broertjes :D En hij heeft een hele mooie vacht!
En onze adoptie kat die bij mijn ouders gewone brokken en natvoer kreeg heeft binnen een maand bij ons een veel glanzender, vollere en mooiere vacht gekregen. Schijnt te komen door de hoge vlees gehalte. Ze vinden het ook allebei heel erg lekker :)

Je moet er wel wat voor over hebben maar dat is voor alle voersoorten van hoge kwaliteit. Ik betaal 42 euro voor 5 kg.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bay op 02-02-16 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:04

jiperdepip schreef:
inderdaad vis is best oke maar max 1 keer per week. en tonijn op water zit nog best wat zout in dus niet te vaak en ik zou dit zeker niet elke dag geven

Wit vis gekookt? En ik heb maar 1 kat, die een enorme zeikerd is. En nooit veel wilt eten in 1 x :') En je kan het ook niet de hele dag laten staan..

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 15:09

Dit is een lijstje wat ik op internet vond er staat bij dat het graan vrij is:

Afbeelding

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:12

Vreemd dat Canagan er niet tussen staat...Maar het is ook nog niet zo bekend/beschikbaar in Nederland heb ik het idee (kan het alleen bij een dierenwinkel in de buurt vinden en nauwelijks online)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:13

Nicky91 schreef:
jiperdepip schreef:

Wit vis gekookt? En ik heb maar 1 kat, die een enorme zeikerd is. En nooit veel wilt eten in 1 x :') En je kan het ook niet de hele dag laten staan..

Witvis koken, afkoelen en incl kookvocht geven in porties. in de tussentijd gewoon in de koeling zetten. Kan geen kwaad hoor. Je kan het zelfs nog een beetje opwarmen voor je het geeft.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 15:13

Bay schreef:
Vreemd dat Canagan er niet tussen staat...Maar het is ook nog niet zo bekend/beschikbaar in Nederland heb ik het idee (kan het alleen bij een dierenwinkel in de buurt vinden en nauwelijks online)

Inderdaad is was ook al aan het zoeken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:15

Bay schreef:

Lijst is sowieso niet compleet. Er staat bij orijen alleen de kip en vis.. Orijen heeft nog een versie en ook die is graanvrij.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:15

Nicky91 schreef:
jiperdepip schreef:

In de vriezer bij de Albert Heijn. Alaska Filet. Vinden ze heerlijk :D

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 15:16

Dit spreekt mij ook erg aan kent iemand dit?

Afbeelding

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 15:19

Klopt het dat een kat ook niet teveel Koolhydraten mag hebben?
Dit zit bijvoorbeeld in aardappel en zie bij veel producten waar geen granen in zitten wel dat ruim 10% aardappel in zit

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:23

Cha_rity schreef:
Dit zit bijvoorbeeld in aardappel en zie bij veel producten waar geen granen in zitten wel dat ruim 10% aardappel in zit

Aardappel is in principe het zelfde ''probleem'' als met graan. Het is gewoon een goedkope vulstof..(dit vind je dus terug in de kattenbak voor een groot deel..)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:25

kiwiwitje schreef:
Veel (ras)kattenfokkers voeren ook RC. Dus dat wil niet veel zeggen..

tot dat je ze wijst op de ingrediënten lijst van RC want dat zegt namelijk genoeg

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:33

Een kat kan weinig tot niets met koolhydraten maar om een brok te vormen heb je koolhydraten nodig, dit zorgt er namelijk voor dat de brok niet uit elkaar valt. Daarom bevatten alle brokken een percentage koolhydraten, vaak minimaal 30% (nog een reden om voor natvoer te kiezen).

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ees/538458

Veel rasfokkers hebben toch de ervaring dat de katten het goed doen op RC, de acceptatie is goed, de ontlasting is goed en de katten worden er gezond oud op. Hoewel de ingrediëntenlijst niet is wat nu als beste gezien wordt, is de samenstelling (analyse) van het voer zeer goed en zorgt RC voor zeer goede opname van de voedingsstoffen. Wat opvalt bij een hoop voersoorten met een hoog vleesgehalte is dat ze er niet bij zetten of het gedroogd is of zelfs adverteren met vers. Alleen slinkt vlees voor de helft tot 2/3e als het droog is en dan verschuiven de ingrediënten van plaats en eindigen vleesingrediënten vaak opeens één of zelfs meerdere plaatsen lager.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 15:37

kiwiwitje schreef:
Cha_rity schreef:

Aardappel is in principe het zelfde ''probleem'' als met graan. Het is gewoon een goedkope vulstof..(dit vind je dus terug in de kattenbak voor een groot deel..)

Ja precies, Orijen en Acana hebben geen aardappel toegevoegd.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:41

jiperdepip schreef:
Witvis koken, afkoelen en incl kookvocht geven in porties. in de tussentijd gewoon in de koeling zetten. Kan geen kwaad hoor. Je kan het zelfs nog een beetje opwarmen voor je het geeft.

Oke top! Dankjewel ga ik dat eens proberen bij mijn zeurpietje :D

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:45

Cha_rity schreef:
Bay schreef:

Inderdaad is was ook al aan het zoeken

Mocht je het willen uitproberen, je zou hier kunnen zoeken of er een verkoper in de buurt zit bij jou: http://www.canaganpetfood.nl/contact.html

Ik heb in eerste instantie een gratie proef portie gekregen bij de dierenwinkel