Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gohya schreef:Met een buksWat leuk die baby duifjes! wij hebben hier in de voortuin elk jaar een koppeltje Tortelduifjes in de boom nestelen.Helaas werd hun coniferenboom gekapt,dat moest vanwege renovatie.En toen kwamen die duifjes en je zag ze gewoon zoeken naar hun boom! was zo zielig,ze snapte er niks van.
Maar nu hebben ze een andere conifeer gekozen in onze voortuin en daar hebben ze nu al een nestje gebouwd volgens mij.
Ik moet wel steeds een kat weg jagen,die klimt steeds in die boom om die duifjes te pakken.Had bij de vorige boom al prikkeldraad er omheen gedaan,maar daar gaan ze gewoon doorheen.
Die kat had vorig jaar een jong te pakken,ik er achter aan.Uiteindelijk had ik de kat te pakken,duifje was al dood,maar die kat had geen plezier van die duif.
Hoe kan ik die duifjes het beste beschermen tegen katten?
janderegelaa schreef:gohya schreef:Met een buksWat leuk die baby duifjes! wij hebben hier in de voortuin elk jaar een koppeltje Tortelduifjes in de boom nestelen.Helaas werd hun coniferenboom gekapt,dat moest vanwege renovatie.En toen kwamen die duifjes en je zag ze gewoon zoeken naar hun boom! was zo zielig,ze snapte er niks van.
Maar nu hebben ze een andere conifeer gekozen in onze voortuin en daar hebben ze nu al een nestje gebouwd volgens mij.
Ik moet wel steeds een kat weg jagen,die klimt steeds in die boom om die duifjes te pakken.Had bij de vorige boom al prikkeldraad er omheen gedaan,maar daar gaan ze gewoon doorheen.
Die kat had vorig jaar een jong te pakken,ik er achter aan.Uiteindelijk had ik de kat te pakken,duifje was al dood,maar die kat had geen plezier van die duif.
Hoe kan ik die duifjes het beste beschermen tegen katten?
Het zijn trouwens telkens dezelfde 2, dus ik denk dat jullie sowieso deze zullen volgen hier 
Donderdagavond geboren dus nu bijna een weekje oud!

De oudste is nu 1,5 week oud en over een kleine 2 weken verlaten ze het nest alweer! Tijd vliegt haha

Er zitten er een paar hele mooie tussen zegt mijn vriend, dus ik ben benieuwd
(Met het vrouwtje erbij, om ze eventueel nog te voeren als het nodig is)
, gezellig op kinderdagverblijf met een leidster