Nieuw konijntje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: Nieuw konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:08

Super leuk ts!

Ik had in de zomer ook me cavia en konijn samen.. Waarom gaat dat niet samen? Bij hun ging het hartstikke goed.. En winter zaten ze dan wel apart omdat we weinig buiten kwamen en geen toezicht echt hadden.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:13

trysteffy schreef:
Super leuk ts!

Ik had in de zomer ook me cavia en konijn samen.. Waarom gaat dat niet samen? Bij hun ging het hartstikke goed.. En winter zaten ze dan wel apart omdat we weinig buiten kwamen en geen toezicht echt hadden.

Zoals ik eerder al zei;
"Konijnen en cavia's kun je beter niet samen zetten om verschillende redenen. Sowieso verstaan ze elkaar niet, waardoor ze elkaar onderling kunnen verwonden. Konijn gaat op de cavia rijden, en de cavia is daar niet van gediend waardoor die in de geslachtsdelen van het konijn gaat bijten.
Of het konijn springt onverwacht weg, trapt per ongeluk de cavia; gebroken ribben.

Een cavia heeft andere voeding nodig, voeding met extra vitamine C omdat ze dit niet zelf aanmaken. Teveel vitamine C is heel slecht voor de nieren van een konijn, dit kan 'm uiteindelijk de das omdoen.

Verder draagt het konijn een bepaalde bacterie met zich mee, pasteurella, wat dodelijk is voor cavia's."

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:34

Super schattig Nijntje zeg <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:36

Nijntje!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:34

Wat een leuk konijntje!
Lastige discussie altijd, maar als ze nu allebei lekker naast elkaar kunnen leven, lijkt het me voor even prima hoor, Tot je inderdaad meer diertjes hebt Ik neem aan dat je wel een beetje in de gaten houdt hoe het gaat.
Ik wou mijn konijn vroeger ook een sjieke naam geven, maar uiteindelijk noemde ik dr altijd 'nijn'.
was mijn eerste eigen huisdier en was helemaal gek met dr!