Bedankt voor al jullie lieve reacties, doet me erg goed!
Vooral na alle 'het is maar een muis' opmerkingen. ( niet op bokt)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) dus laat ze zitten of roep mijn vader, hehe. Rowan_ schreef:Haha een vogelspin wel maar een kleine spin niet?
ElineS schreef:Ik snap de reacties voor een klein deel, het is maar een muis. Zijn er zoveel van en het is op veel plekken een plaag. Dus ze worden als een plaag gezien.
Maar aan de andere kant zijn het wel levende diertjes die angst en pijn kunnen voelen, dat lijken mensen te vergeten. Geen enkel diertje verdiend een nare dood.. En het is verschrikkelijk een leven, zelf, te moeten beëindigen op zo'n manier. Ik vind je dapper. Waar een ander bevriezen of verdrinken had gekozen zodat ze een gruwelijk iets bespaard bleven, maar de diertjes een gruwelijke dood gaven, koos jij voor hun welzijn en niet die van jezelf. En mama muis heeft in ieder geval, al was het voor een korte tijd, rust gehad en in rust kunnen bevallen ipv in een kleine bak met tientallen andere muizen die haar jongen zouden hebben aangevreten.
Muizen zijn dan wel slangenvoer en dat kan ik begrijpen, die moeten ook eten, maar zelfs slangenvoer verdiend het niet om in rotomstandigheden te moeten leven, in kleine bakjes met zoveel anderen.. En van broodfokkers met vrouwtjes die hun hele leven niets anders doen dan bevallen. Bah, bah, bah. Als een muis als voer word gehouden, zou er in ieder geval gezorgd moeten worden dat hun korte leventje een beetje oke is net ruimte, wat speeltjes, holletjes en stress vrij. Maar dat kost teveel geld en word er niet genoeg aan ze verdiend. Massa fokken met zo min mogelijk gedoe en ruimte is wat telt. Niet het welzijn van die beestjes.