Jonge hond eet nauwelijks tot niets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:13

Wij hebben hetzelfde gehad. Uiteindelijk en naar jaren er achter gekomen dat ze een allergie heeft. Uiteindelijk brok gevonden waar ze tegen kan en nu eet ze wel. Alleen helaas was t voor haar groei enz wel te laat.

Wil niet zeggen dat jouwn hond een allergie heeft, maar het kan wel. Hier wordt niet altijd aan gedacht.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:15

Wat voor voerbak heb je? Soms helpt het om van materiaal te wisselen, ipv een metalen een plastic voerbak oid...

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:34

Gracezellaa, sterkte! Altijd een groot verlies zoiets :(

Maar TS, is het nu beter dan? Ik las hierboven dat het manipulatie was?

Onze hond was ook heel moeilijk met eten. Brokjes eten ging een week goed (meerdere soorten geprobeerd) en dan at hij het niet meer. Zelfde met vlees (Energique).
Toen om advies gevraagd bij een verkooppunt van verschillende soorten voer. Zij gaf aan dat we het konden proberen om verschillende soorten vlees te voeren, omdat hij misschien afwisseling nodig had qua eten. Nu krijgt hij wel weer vlees, maar de ene keer kalkoen, dan zalm, dan kip etc. Dat werkt.

Ruby_KR

Re: Jonge hond eet nauwelijks tot niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 08:59

Allergieën hou ik zeker in mijn achterhoofd :)

Billy, dat heb ik ook geprobeerd. Werkte helaas ook niet!

Thimba eet sinds mijn vorige post goed. Nu klop ik het wel meteen af, want zul je zien dat hij vanavond weer moeilijk gaat doen haha! Sinds ik me voorgenomen had om echt consequent te zijn. Dus, niet naar hem kijken of met hem praten tijdens het eten. Als hij niet eet de bak gewoon weghalen, ook als hij bijvoorbeeld rondjes gaat lopen. Dit is alleen allemaal nog niet nodig geweest, want meneer eet goed nu. Hopelijk houdt hij het dit keer voor een langere periode vol!

Ik zal jullie op de hoogte houden :) In ieder geval super bedankt voor het meedenken tot zover!!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:09

Als hij wel graag knaagt waarom geef je hem dan geen bevleesde karkassen parelhoen kip kwartel of een zalmkop of iets dergelijks

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 09:14

Omdat je vrij veel vriezer capaciteit nodig hebt om dat te bewaren. Dat hebben wij (helaas) niet en ook geen tijd om dat om de paar dagen ergens te halen.. KVV is wat dat betreft veel handiger voor ons. Hij eet dat nu ook goed, gelukkig.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:17

Geef je hem wel eens een dag niets?
Een vast-dag?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:28

Als medische zaken uitgesloten zijn(maagzweer, allergie, bloedonderzoek) inderdaad andere bak eens proberen,of andere plek?

Ik lees nu net terug bij je dat het beter gaat, volhouden!! *\o/*

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 09:30

Nee geen vast-dag, zie daar het nut niet van in.

Alle opties die jij noemt zijn al geprobeerd pluisbeer ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:36

Ruby_Stables schreef:
Natuurlijk laat ik hem helemaal onderzoeken als het zo door blijft gaan.
Maar, hoe verklaren jullie dan dat hij af en toe wel een periode heeft waarin hij wel goed eet? Dat zou hij niet doen als hij ergens pijn heeft of als er een functie in zijn lichaam niet goed werkt. Die periodes kunnen een week duren, maar ook 2 dagen.

Ik denk dat ik voor nu toch nog even heel consequent ga proberen te zijn, wie weet is het toch gewoon pubertijd wat het nu zo erg maakt.

Natuurlijk wil ik alleen maar het best voor hem! Ik vind het ook helemaal niks dat hij niet eet :(

Ik ben normaal helemaal niet van snel naar de DA stappen etc, maar indien mijn pup vanaf 8 weken al niet goed eet en het dier is nu inmiddels 14 maanden....nou dan zou ik mezelf achter de oren gaan krabben.
Ik zou dus niet gaan wachten met onderzoeken ''als dit zo door zou gaan'' ik zou nú actie ondernemen.
Mochten er problemen met organen oid zijn dan kan dit opklaringen geven waarin hij dus wél goed eet.
Voor een bijna afgestudeerde dierenarts moet ik zeggen dat ik jouw redenatie behoorlijk bijzonder vind...

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 09:45

Deze reactie had ik al verwacht, maar ik snap dat men dat kan denken. Het is echter niet zo dat hij nooit een dierenarts ziet, omdat ik zelf die studie doe. Juist niet, zou ik bijna willen zeggen. Hij komt daar regelmatig voor de normale check-ups en in overleg met de dierenarts hebben we dan ook besloten geen testen te doen. Daar is namelijk geen aanleiding voor na het lichamelijk onderzoek.

Mocht je daar anders over denken, dan is dat zo. Ik vroeg in dit topic alleen maar tips en trics, geen oordelen over wat ik allemaal fout zou doen...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:53

Ik heb niet alle posts gelezen, maar is er al bloed nagekeken of eventueel ontlasting ?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:57

Het is ook zeker geen oordeel maar imo is het redelijk bijzonder dat je nog geen aanvullend onderzoek hebt laten doen als je een jonge hond hebt die in de groei is én die al 14 maanden slecht of niet eet.
Mijn DA zou bij zo'n verhaal ook eerst kijken naar de klinische toestand, is die goed dan is er inderdaad op het eerste gezicht geen reden tot paniek maar op het moment dat ik bij mijn volgende DA bezoek nog steeds aangeef dat het eten niet beter gaat dan gaat ze wel doorvragen en onderzoeken.
Iets wat je in mijn optiek, zéker bij jonge honden die nog in de groei zijn, ook moet doen.
Ik begrijp daarom niet dat je, helemaal door je eigen medische kennis, niet ''de zekerheid'' wilt hebben dat écht alles goed is.
Maargoed, dat is wellicht persoonlijk.
Ik hoop voor je dat hij het verbeterde eten nu doorzet!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:06

Wildgirl schreef:
Het is ook zeker geen oordeel maar imo is het redelijk bijzonder dat je nog geen aanvullend onderzoek hebt laten doen als je een jonge hond hebt die in de groei is én die al 14 maanden slecht of niet eet.
Mijn DA zou bij zo'n verhaal ook eerst kijken naar de klinische toestand, is die goed dan is er inderdaad op het eerste gezicht geen reden tot paniek maar op het moment dat ik bij mijn volgende DA bezoek nog steeds aangeef dat het eten niet beter gaat dan gaat ze wel doorvragen en onderzoeken.
Iets wat je in mijn optiek, zéker bij jonge honden die nog in de groei zijn, ook moet doen.
Ik begrijp daarom niet dat je, helemaal door je eigen medische kennis, niet ''de zekerheid'' wilt hebben dat écht alles goed is.
Maargoed, dat is wellicht persoonlijk.
Ik hoop voor je dat hij het verbeterde eten nu doorzet!

Hier wel mee eens, de hond is nog in de groei, en als hij niet goed eet en er mogelijk oorzaken zijn die niet nagekeken zijn, kan naast de gezondheid ook de groei belemmerd worden.

Heb je navraag gedaan ook kwa nest hoe het met de andere pups is ?
Om eventuele genetische afwijkingen etc.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 10:15

Iedereen heeft daar inderdaad een andere kijk op! Geeft ook niet, je moet vooral doen wat denkt dat goed is.
Hond is gewoon goed gezond, komt uit bekende lijnen waar geen afwijkingen in zitten. Natuurlijk kun je dan alsnog pech hebben, maar dit is niet iets genetisch. Zijn 12 broertjes/zusjes hebben dit ook niet. Heb ook goed contact met de fokster, zij helpt mij met adviezen waar nodig. Dus dat is heel fijn!

Voorlopig eet hij in ieder geval prima +:)+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:17

Oke geen afwijkingen kwa genetisch das mooi !

En heb je al wel in die 14 maanden tijd keer bloed na laten kijken ?

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:21

Ruby_Stables schreef:
Nee geen vast-dag, zie daar het nut niet van in.

Alle opties die jij noemt zijn al geprobeerd pluisbeer ;)

Waarom zie je daar het nut van in?

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 13:33

Omdat meneer al veel te schraal is.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:39

Vraag.. Ik weet niet of die eerder gesteld is. Hoe staat zijn bak (hoog of laag) en waar? Eet hij de brok wel gewoon uit de hand?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:07

Ruby_Stables schreef:
Omdat je vrij veel vriezer capaciteit nodig hebt om dat te bewaren. Dat hebben wij (helaas) niet en ook geen tijd om dat om de paar dagen ergens te halen.. KVV is wat dat betreft veel handiger voor ons. Hij eet dat nu ook goed, gelukkig.

Je hoeft dit niet elke dag te voeren ...... Ik zou persoonlijk toch willen dat mijn jonge hond voldoende binnen kreeg of het nu handig voor mij is of niet als hij maar eet maar een ieder denkt daar anders over

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 15:27

Op de een of andere manier word je altijd aangevallen op bokt, erg jammer.

Om mezelf nog maar een keer te verdedigen, hij krijgt juist heel veel buiten zijn reguliere voer om, om er maar voor te zorgen dat hij genoeg binnenkrijgt. Kippenpoot, verschillende soorten vis, Griekse yoghurt, rauw/gekookt ei en noem maar op. Het gaat er juist om dat hij óók zijn normale voer opeet. Gelukkig gaat dat nu goed.

Bij deze is het wat mij betreft klaar. Hij doet het nu goed en sommige adviezen zijn zeker handig geweest, bedankt daarvoor :)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:41

Hartstikke fijn dat hij het nu goed doet. Volg gewoon je eigen gevoel.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:48

Ontzettend herkenbaar. Had onze tervuerense herder reu ook rond die leeftijd. Alles hebben we geprobeerd. Het was dat hij een dikke vacht had, anders hadden we regelmatig de dieren bescherming over de vloer gehad. Brood mager. Dierenarts kon niks vinden. En inderdaad, soms at hij ineens wel weer wat, maar dat hield nooit lang aan.
Uiteindelijk hebben we besloten hem te castreren. We hadden namelijk ook met bijvoorbeeld het wandelen het idee dat hij helemaal gek werd van zijn hormonen.
En na de castratie at hij ineens weer! Het wandelen werd weer een plezier voor hem in plaats van frustratie.
Het waren bij hem dus echt de hormonen die zijn puber hoofdje niet kon verwerken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:50