Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

In ieder geval super bedankt voor het meedenken tot zover!! 
Ruby_Stables schreef:Natuurlijk laat ik hem helemaal onderzoeken als het zo door blijft gaan.
Maar, hoe verklaren jullie dan dat hij af en toe wel een periode heeft waarin hij wel goed eet? Dat zou hij niet doen als hij ergens pijn heeft of als er een functie in zijn lichaam niet goed werkt. Die periodes kunnen een week duren, maar ook 2 dagen.
Ik denk dat ik voor nu toch nog even heel consequent ga proberen te zijn, wie weet is het toch gewoon pubertijd wat het nu zo erg maakt.
Natuurlijk wil ik alleen maar het best voor hem! Ik vind het ook helemaal niks dat hij niet eet
Wildgirl schreef:Het is ook zeker geen oordeel maar imo is het redelijk bijzonder dat je nog geen aanvullend onderzoek hebt laten doen als je een jonge hond hebt die in de groei is én die al 14 maanden slecht of niet eet.
Mijn DA zou bij zo'n verhaal ook eerst kijken naar de klinische toestand, is die goed dan is er inderdaad op het eerste gezicht geen reden tot paniek maar op het moment dat ik bij mijn volgende DA bezoek nog steeds aangeef dat het eten niet beter gaat dan gaat ze wel doorvragen en onderzoeken.
Iets wat je in mijn optiek, zéker bij jonge honden die nog in de groei zijn, ook moet doen.
Ik begrijp daarom niet dat je, helemaal door je eigen medische kennis, niet ''de zekerheid'' wilt hebben dat écht alles goed is.
Maargoed, dat is wellicht persoonlijk.
Ik hoop voor je dat hij het verbeterde eten nu doorzet!
Ruby_Stables schreef:Omdat je vrij veel vriezer capaciteit nodig hebt om dat te bewaren. Dat hebben wij (helaas) niet en ook geen tijd om dat om de paar dagen ergens te halen.. KVV is wat dat betreft veel handiger voor ons. Hij eet dat nu ook goed, gelukkig.