Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Noblesse_ schreef:Snap niet waarom IK mijn teefje moet castreren, omdat andere honden zich niet kunnen beheersen. En dat castreren is dan nog geen garantie dat ze het niet meer zullen doen.
Lotus83 schreef:Ik heb niet alles gelezen maar ik heb zelf een On-gecastreerde reu.
De ene teef vind hij heel leuk, de ander negeert hij maar als hij op het losloopveld op een teef springt dan trek ik hem er zelf af.
Dat is namelijk de verantwoordelijkheid van mij als eigenaar.
Net als dat je de verantwoordelijkheid hebt om je loopse teef niet los te laten (en dat doet Ts dus ook)
en zo hoort het.Lotus83 schreef:Ik heb niet alles gelezen maar ik heb zelf een On-gecastreerde reu.
De ene teef vind hij heel leuk, de ander negeert hij maar als hij op het losloopveld op een teef springt dan trek ik hem er zelf af.
Dat is namelijk de verantwoordelijkheid van mij als eigenaar.
Net als dat je de verantwoordelijkheid hebt om je loopse teef niet los te laten (en dat doet Ts dus ook)
Neej schreef:Vanmiddag op een clubwandelig, mijn (ongecastreerde) reu heeft na 3 kwartier ineens the hots voor de teef van mijn vriendin. Vanuit het niets, de eerste kilometers had ie nog nergens last van. Ff tien minuten aangekeken maar mijn reu bleef irritant doen. Dus dan gaat ie aan de lijn, want zij kan niks aan het gedrag van mijn irritantje doen, en ik wel.
ja natuurlijk hoort een eigenaar zelf in te grijpen maar daar moet je imo niet op wachten, zeker niet als je teef niet voor zichzelf opkomt. Noblesse_ schreef:Noblesse_ schreef:Snap niet waarom IK mijn teefje moet castreren, omdat andere honden zich niet kunnen beheersen. En dat castreren is dan nog geen garantie dat ze het niet meer zullen doen.
Tja zo kan je blijven vechten want zo denkt een iemand met een reu er ook over. Waarom zouden wij onze reutjes castreren als zij hun loopse teefjes niet in bedwang houden.
Vind ik dikke onzin. Je moet per particulier je eigen hond onder bedwang houden.