Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Picasso schreef:Ik kan me hier werkelijk wel een beetje aan ergeren: TS zegt zich toch te gaan verdiepen in het ras alvorens er een aan te schaffen? Jullie zijn toch ook ooit begonnen met een Boerboel te kiezen omdat je op het ras viel? Ik denk dat ze zorgvuldig te werk gaan en niet van gisteren op vandaag een Boerboel nemen. Als jullie het kunnen, kan TS het waarschijnlijk ook. Waarschuwen tot daaraan toe, maar waarom een ander wel en zij niet? Ik hoop dat je een leuke (waak)hond vind TS! Laat je gewoon goed voorlichten en doe ervaring op met het ras, dan komt het vast goed.
briitje schreef:Citaat:Een mede fila eigenaar! Leuk!
Meen je niet?Wat leuk! Vooral omdat je ze zo zeldzaam ziet. Stuur je even pbtje, als dat mag. Altijd leuk om ervaringen/info uit te wisselen
![]()
Heb een meneertje hier lopen van nu net 5 jaar oud.Ragdollcat schreef:Wij hadden ooit 2 teven tegelijk en dat was echt niet leuk hoor, maar wij deden ze er niet om weg, dan maar de honden om en om de dag in de woonkamer en de andere op de gang en vooral in aparte ruimtes te eten geven.
Ze stonden elkaar naar het leven en ze bleven maar doorvechten, maar gelukkig geen erg grote hondenrassen.
Zijn die teven dan wel vanaf pup af aan bij elkaar geweest? Picasso schreef:Ik kan me hier werkelijk wel een beetje aan ergeren: TS zegt zich toch te gaan verdiepen in het ras alvorens er een aan te schaffen? Jullie zijn toch ook ooit begonnen met een Boerboel te kiezen omdat je op het ras viel? Ik denk dat ze zorgvuldig te werk gaan en niet van gisteren op vandaag een Boerboel nemen. Als jullie het kunnen, kan TS het waarschijnlijk ook. Waarschuwen tot daaraan toe, maar waarom een ander wel en zij niet? Ik hoop dat je een leuke (waak)hond vind TS! Laat je gewoon goed voorlichten en doe ervaring op met het ras, dan komt het vast goed.
Martine_R schreef:Overigens hoop ik wel dat de comments van hierboven ''teven kunnen niet bij elkaar'' bedoeld waren in combinatie met dit ras. Het is namelijk vrij overdreven om dit te zeggen van andere rassen.
Ik ken zo al 3 fokkers waarbij er groepen van 8 tot 10 teven continue bij elkaar lopen.
Lizzo_RV schreef:Maakt het daarbij uit of de teven dominant zijn? Een Boerboel is een dominant ras, en onze Labrador is erg onderdanig. Zal dit geen verschil maken?
Lizzo_RV schreef:Maakt het daarbij uit of de teven dominant zijn? Een Boerboel is een dominant ras, en onze Labrador is erg onderdanig. Zal dit geen verschil maken?
Martine_R schreef:Okee Diablo, de fokkers waar ik het over heb fokten Berner Sennenhonden en Newfoundlanders, daar zal het dan ook wel door komen![]()
Dat lijkt me niet altijd voldoende TS. Stel dat jouw labrador èèn keer genoeg heeft van het dominante gedrag van de BB en voor zichzelf opkomt..
Lizzo_RV schreef:Onze hond is vaker bij andere dominantere teven, en dit gaat ook goedMaar ik zou het risico inderdaad niet willen lopen dat het mis gaat, en dat is voor ons het grootste punt nu.
Freggle_Edge schreef:Lizzo_RV schreef:Maakt het daarbij uit of de teven dominant zijn? Een Boerboel is een dominant ras, en onze Labrador is erg onderdanig. Zal dit geen verschil maken?
Dat vind ik eigenlijk alleen maar linker. De lab is namelijk de oudste en dus automatisch hoger in rang dan de pup. Maar de pup word ooit volwassen en dan krijg je vanzelf een bak ellende. Je moet met een ras als de Boerboel echt van zeer goede huize komen wil je dat in goede banen kunnen leiden.

het is niet voor niets dat wij potentiele pupkopers op bezoek willen krijgen voordat er pups geboren zijn want dan komt ons hele verhaal niet of minder binnen omdat je continu boven de puppybak hangt. Ik mag hopen dat jullie bij een hele verantwoordelijke Boerboel fokker terechtkomen die zelf een goede analyse kan maken en daarna een afweging maakt of dit wel of niet een ras voor jullie zou kunnen zijn. En nogmaals, teef-teef is een grote no-go. Bij dit soort rassen dan he, laat ik die nuancering wel aanbrengen. Lizzo_RV schreef:Zijn Boerboel reuen veel dominanter dan teven tegenover het baasje?
En ze zal gewoon gehouden worden als de labrador, binnenshuis.Ik heb ook geen idee waarom mijn vader persé een Boerboel wil. Maar de hond zal natuurlijk wel buiten zijn als wij dat ook zijn, net zoals onze andere hond.