Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolien87 schreef:Is de optie al in je opgekomen om dan gewoon niet te gaan rijden? Ik vind dit echt heel egoïstisch van je. Als jij maar lekker kunt rijden en je hondje maar in die tas zitten. Je noemt nu andere gevaarlijke situaties waarbij de hond iets kan overkomen maar dat sluit het risico van jouw plan echt niet uit.
femo schreef:@betadine,
Ik zou dit soort dingen gewoon niet meer op bokt zetten. mensen oordelen makkelijker dan wat dan ook.
ik denk dat het met veel beleid goed moet kunnen, en het klinkt alsof je erg liefdevol met je dieren omgaat.
Echwel schreef:femo schreef:@betadine,
Ik zou dit soort dingen gewoon niet meer op bokt zetten. mensen oordelen makkelijker dan wat dan ook.
ik denk dat het met veel beleid goed moet kunnen, en het klinkt alsof je erg liefdevol met je dieren omgaat.
Ja laten lopen met patella luxatie is erg liefdevol,,,
Snap dit echt niet, beter dus niet investeren in rugzak maar in operatie
vuurneon schreef:Ts, wat mij een prima oplossing lijkt is hond laten lopen tot het niet meer wil, stap jij af en doet hond in rugzak (bt warmte, vergeet niet dat jouw lijf ook warmte afgeeft) en loopt verder. Is de hond ook geen geklutst ei en ben je toch op pad.
Hond in draagdoek knopen geen optie?

Ik heb poos terug geprobeerd een tas te vinden/maken om een 20kg hond mee te nemen te paard en in de skilift haha, maar so far nog niet echt met succes (en inmiddels ook geen paard meer waarmee dit verantwoordt zou zijn).
Maar dat is wel beetje te gek voor woorden.canisia schreef:Ahh kijk er zijn meer mensen die inventief oplossingen proberen te bedenkenIk heb poos terug geprobeerd een tas te vinden/maken om een 20kg hond mee te nemen te paard en in de skilift haha, maar so far nog niet echt met succes (en inmiddels ook geen paard meer waarmee dit verantwoordt zou zijn).
![]()
Zitje achterop paard ook al aan gedacht (zoals de olifanten) hahahaMaar dat is wel beetje te gek voor woorden.
Waar ik aan heb zitten denken, wellicht heb je er iets aan TS, om zo'n echt backpack rugzak te verbouwen. Dus met een verharde bodem en meer gaas voor ventilatie. Die rugzakken zijn vaak van veelbetere qualiteit en stevigheid. Er bestaan ook van die kinder zitjes voor op je rug, misschien is dat te verbouwen?
Ken er meerdere die met hun hondje zo voorop het zadel een rondje stappen, als je hond en paard het niet erg vinden en je rustig stapt is er niet zo veel aan de hand lijkt mij.
Politie gebruikt voor het parachute springen met hun honden van die draagharnassen met musketons. Kun je hem zo aan de skilift hangen, maar ook aan de waslijn voor te drogen
Desiree schreef:Ik doe Peppie ook in rugtas maar de tas is wel dichtgemaakt zodat ze er niet uit kan vallen. En ideaal is het niet. want als je gaat draven dan gaat de rugzak tegen hobbelen.
Hij is gelukkig fit zat om lange ritten met de paarden mee te lopen er naast, maar soms met een rit over drukke wegen leek het me fijner hem óp het paard te hebben. Nu stap ik dan af en loop naast paard en hem aan de riem, maar je bent dan zo breed op de weg.