Kat ziek, geen idee wat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat ziek, geen idee wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:23

WME: Heeft ze al allemaal gekregen, een paar likjes en ze trekt haar neus er weer voor op.

Aedema: Tja, ze is gevonden in het tuinhuis in heel slechte conditie, dierenarts dacht dat ze toen een jaar was maar kon het niet met zekerheid zeggen. Kans is dus ook groot dat ze eigenlijk ouder is hoor.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:27

Bij onze kat waren ze ook niet zeker van haar leeftijd, hebben haar uit het asiel gehaald met het idee dat ze drie jaar was. Nu maakte leeftijd niet zoveel uit maar als je dan later bij de DA hoort dat ze minstens 8 moest zijn geweest was dit wel even wat anders :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:28

Net terug van de dierenarts. Lichte ontsteking op 1 van de kiezen, maar voor de rest zit er daar niets bij of achter, zeker geen abces dus dat kan het niet zijn volgens hem. In de buik niets dat wijst op een tumor of ontsteking, geen harde buik, niets. Ze begon uit te drogen dus ze heeft 2 vochtbulten gekregen. Hij heeft bijkomende testen gevraagd, pancreas is het niet. Maar hij heeft laten weten: Al het geen dat ik nu nog kan bedenken wat die kat heeft, betekend sowieso haar einde. Ze is al ver heen. Ik heb gevraagd of we aan afscheid moeten beginnen denken en dat bevestigde hij.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:33

Ah dat is jammer om te horen TS, het is nooit leuk om die keus te moeten maken.. Heel veel sterkte :(:)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:38

Ik zit zelf te denken aan de katten ziekte FELV. Als ik het me goed herinner is het leukemie voor katten.
Het niet willen eten drinken en uit de mond stinken hadden onze kat ook. Onze eigen dierenarts hadden deze bloed test niet en heeft ons Door gestuurd naar Ommen. Daar hoorde wel dat hij deze ziekte hadden na een bloedtest. Helaas hebben wel onze kat daar laten inslapen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:39

Ah bah, ik had er ook al geen goed gevoel bij, en nu eigenlijk slecht nieuws
Bahbah, dikke knuffel vast voor jou :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:40

Hier wordt het bloed naar een labo gestuurd dat alles kan testen, dus vandaar dat hij bijkomende testen heeft gevraagd. Ik heb gevraagd achter FELV maar dan hadden haar witte eicellen verhoogd moeten zijn, maar hij heeft dat alsnog als bijkomende test aangevraagd.

ellepel: Ik ook niet, zag het deels al aankomen, ken onze dieren ook allemaal goed. We kunnen enkel afwachten en hopen, maar voorlopig zie ik nog altijd een hoopje ellende zitten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:44

Ok.. dus hij kan niks vinden..
Maar hij heeft je kat ook geen eetlustopwekker gegeven zodat ze weer wilt gaat eten?

Kan trouwens goed zijn dat ze zich een stuk beter gaat voelen door het vocht.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:47

Ze heeft letterlijk een feel good cocktail gekregen. Alles wat de pijn verminderd, misselijkheid verminderd, eetlust en energie opwerkt, echt alles is erin gespoten voor de moment. Dus als ze het nu nog niet begint te doen, dan weet ik het niet meer. Dat zei hij ook: Ik heb haar nu zo veel gegeven, als dit niet helpt, dan helpt er niets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:33

Cocktail werkt wel. Ze lijkt wat helderder, liep zonet wat rond etc. Maar ze vertikt het om ook maar iets te eten, ze probeert zelfs niet. Heb dwangvoeding overlegd met de dierenarts maar hij zegt dat dat in haar geval geen optie is. Dat je haar dan gewoon koste wat kost in leven houd terwijl ze er eigenlijk te ziek voor is. We moeten nu aankijken of ze zelf wilt beginnen eten.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:40

Ik heb verder geen opties voor je, maar wil je sterkte wensen met je kat! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:35

We zijn bijna 4 uur verder en de medicatie slaat niet aan. Het laatste restje hoop is dus weg. Zit hier al de hele avond met 1 vraag en dat is waarom. Waarom zo plots en zo opeens. We gaan haar morgen laten gaan.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:36

He bah wat naar zeg, heel veel sterkte.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:37

heel veel sterkte ik las pancreas is het niet heeft die die via snel test gedaan? felv is er ook een in snel test of te wel snaptest weet niet of hij die gedaan heeft?

Lees daarna je laatste berichtje nogmaals heel veel sterkte

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:38

DeMolenhoek schreef:
Cocktail werkt wel. Ze lijkt wat helderder, liep zonet wat rond etc. Maar ze vertikt het om ook maar iets te eten, ze probeert zelfs niet. Heb dwangvoeding overlegd met de dierenarts maar hij zegt dat dat in haar geval geen optie is. Dat je haar dan gewoon koste wat kost in leven houd terwijl ze er eigenlijk te ziek voor is. We moeten nu aankijken of ze zelf wilt beginnen eten.

dat ze niet wil eten zegt natuurlijk wel iets.
Sterkte morgen!(ik heb vandaag een van mijn honden laten inslapen...er zijn leukere dingen |( )

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:39

Onze kat had precies deze symptomen. Wat het nu uiteindelijk was, geen idee. Maar zij is er met infuus en dwangvoeding bovenop gekomen. Kan altijd nog een optie zijn

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:40

Wat naar, TS. Dat klinkt niet hoopgevend. Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:45

We gaan er niet verder aan dokteren. Dierenarts vind haar al veel te ver heen. Op 3 dagen tijd is ze gewoon volledig weg. Je ziet enkel nog een hoopje botten.

Veel sterkte Geerke :(:)

Dancertje: Hij heeft die test gedaan en dat is het niet. Felv gaat hij niet meer doen, ze is te ver weg om er nog bovenop te krijgen. Daarom zei hij ook dat ze van zelf moest beginnen eten, hij kan ze nu wel dwangvoederen maar een kat die al zo ver is is eigenlijk te ziek om nog wat te doen. Ik wou toch dat hij er nog alles aan deed vandaar de medicatie. Wou ze nog die laatste kans geven maar helaas. Ze verstopt zich nu en wil geen contact meer, dus denk dat ze wel weet wat er gaande is en rustig wil gaan. Ze heeft nog een hoop vocht gekregen. We stonden direct bij de dierenarts op de stoep, hebben het van zo dicht bij opgevolgd en toch zijn we ze onderweg blijkbaar verloren :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-16 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:02

hmm balen je hebt idd alles gedaan wat je kon. Klinkt ook alsof ze het zelf opgeeft nogmaals heel veel sterkte morgen

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:13

Ik vind het goed dat TS de beslissing neemt om haar te laten gaan.
Als je er zo veel voor uit moet halen, dat er leed is om het beestje in leven te houden, vind ik dit echt de beste beslissing.
Heel veel sterkte..

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:17

He bah! to, Wat erg voor je, heel veel sterkte!

Ook veel sterkte voor jou geerke

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:36

Het is altijd verdrietig om een geliefd dier te moeten laten gaan. :(:) Sterkte daarmee.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:36

Sterkte TS..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:37

He bah, das geen fijn bericht. Is ze nog steeds zo bleek? Ik denk dat er misschien toch een tumor mee speelt.

Heel veel sterkte morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:40

Ja, we gooien het nu ook op een tumor die we niet 1,2,3 vinden. Ze loopt nu ook onregelmatig achteraan dus durf het zelfs op een hersentumor of beroerte te gooien. We zagen een vlek in haar mond waarvan het heel veel weg had van een pigmentvlek. Maar je weet nooit wat erachter groeit.