Waar vind je een leuke ongecompliceerde herplaatser? (Hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:43

assie schreef:
Je zegt dat je op de wachtlijst staat voor een pup.
Dan heb je dus al een ras op het oog waarvan je graag een hond zou willen.

Ik zou dan bij de rasvereniging van dat ras informeren naar herplaatsers. Vraag ook de fokker of hij/zij misschien nog wat weet. De meeste fokkers hebben toch wel contact met andere fokkers en kennen veel honden binnen het wereldje. Wie weet zit er wel een leuke reu/teef die niet geschikt blijkt te zijn voor de fok en die naar een nieuw huisje mag wanneer dat zich aanbied. Die honden worden vaak niet geadverteerd, maar gaan via-via naar een nieuw huisje.

Op die manier zijn wij ook aan onze hond gekomen. Wij wilden geen pup, maar idd ook geen hond met een enorme rugzak. Op deze manier zijn wij blij, hond blij en fokker blij ;)

Zo zijn wij ook aan onze hond gekomen. Eerst het ras uitgekozen dat ons aansprak, daarna fokkers gezocht die goed bekend staan. Vervolgens kennis gemaakt met het ras bij fokkers. Uiteindelijk hebben we een teef van anderhalf jaar oud via marktplaats van een fokker kunnen overnemen. Toevallig ook een fokker die bovenaan ons lijstje stond. Beiden totaal geen ervaring met honden, plus jonge kinderen. Wel waren we goed voorbereid, hebben basistraining met hond gevolgd en zijn we consequent.
In onze zoektocht kwamen wij ook stamboekverenigingen tegen die bijvoorbeeld bemiddelen bij herplaatsers.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:54

Wij hebben een hele leuke hond via de stichting resque dog. Ik vind de nl asiels dieren altijd heel negatief afschilderen en, ze stellen pittige eisen. Bij ons zijn ze Max 6 uur alleen op een werkdag, dat was niet de bedoeling?!

Wij zoeken nu ook een hond erbij maar neig toch naar een pup.

Desiree

Re: Waar vind je een leuke ongecompliceerde herplaatser? (Hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:59

De hondenbescherming heeft onderzoek laten doen naar de reden tot afstand in asiel. En 50% daarvan is impulsaankoop, niet goed inlezen in het ras, etc.
De andere 50% is onmacht. Scheiding, opname in verzorgingstehuis, of zelfs overlijden.

In beide gevallen kunnen honden er dus niets aan doen en is er nog best iets van te maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:59

Desiree schreef:
Zou heb ik weer een hond die katten vermoordt! :D

:')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:00

Aussies zijn lieve honden en ja er zit verschil in werklijnen of showlijnen. Maar in de basis zijn het honden die heel veel beweging en aandacht nodig hebben om tevreden en verzadigd te zijn. Dan redden ze het even een paar weken wel met iets minder maar lange termijn gaan ze dan toch dingen verzinnen om bezig te blijven.

Kruising bordercollie kwam uit een extreme werklijn, paps was de beste hond die Serge v d Zweep toen had lopen. Die heeft een uitstapje gemaakt naar de loopse buurhond met als resultaat een gedumpte drachtige teef in het asiel. We wilden nooit een bc juist vanwege het gedrag maar ja als je het niet weet. Hij ging heel veel mee hardlopen, mee naar stal samen longeren en zo. En andere honden om mee te spelen. Maar er ging niets boven de baas,

Honden nu moeten ook echt veel bewegen. Een paar dagen iets minder kan wel maar daarna wordt witte herder een ettertje met een overal aanwezig gebit, :D en een overprikkelde kleine smurf die bij het minste over de zeik gaat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:01

Urielle schreef:
Dat kan wel, dat het went of te leren is of allemaal mee kan vallen, maar dat is een gok die ik niet wil nemen ten koste van de huidige dieren. Dan wil ik ook echt weten dat het kan samen. Ik zoek een hond om bij ons het erf en huis te bewaken, zo'n formaat heeft mijn katten, kippen of mijn chi zo kapot gescheurd en kan behoorlijke schade aanrichten op mijn kinderen van 3 en 5. Daar loop ik geen risico mee.
Onze oude waakhond die we helaas moesten laten inslapen vanwege kanker was zo'n gouden beest daarin! Eeuwig zonde dat ik die af moest geven. Maar nu studie, dus afwachten tot ik klaar ben voor ik me weer aan een nieuwe hond waag. Al blijf ik stiekem toch kijken.

Dat is inderdaad zuur, Urielle. :(:) Sommige dieren zijn onvervangbaar qua karakter.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:04

Jillsil schreef:
Pup of herplaatser je zult in allebei heel veel tijd moeten steken. Een pup kan ook een hekel aan kinderen en/of katten hebben of ontwikkelen. Ik ken genoeg honden die met een "probleem" in het asiel zaten en er bij de nieuwe baas niets aan de hand was. Het gaat erom hoe jij als baas bent.

Wij hebben een Mechelse herder overgenomen. Zij zou regelmatig bijten, mensen aanvallen, voernijd hebben, onbetrouwbaar zijn etc. Ze is nu al meer als een jaar bij ons en er is niets aan de hand nog nooit heeft ze iets verkeerds gedaan.

Alles valt of staat dus met jullie houding of het nu een herplaatser of pup is. Met de juiste training kun je van een herplaatser een top hond maken! Dus geef niet zo maar op maar ga eens praten en kijken in een asiel en laat je adviseren.

Herkenbaar: wij hebben vroeger een hond gehad die vals zou zijn, niet geschikt bij kinderen, etc.
De realiteit: ze deed alles voor je, was superlief (vooral naar kinderen), totaal niet agressief (wel kroop ze helemaal ineens als je de kamer wilde vegen of stofzuigen, dus het vermoeden bestond dat ze het niet makkelijk heeft gehad).
Ik denk dat een persoonlijk bezoek aan een asiel en een daaraan gekoppelde lange wandeling met een hond een veel beter beeld geeft hoe een hond is, dan alleen maar uitgaan van wat de tekst op internet zegt.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:05

ik heb een hele lieve hond uit het asiel, dierenasiel koningen in balkbrug, ze komt wel uit het buitenland maar zat daar.. Ze kunnen je daar heel goed informeren welke hond wel bij je past en welke hond niet. Echt een advies om daar eens te gaan kijken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:07

Ja absoluut, we hebben hier zelfs nog een schilderij van haar foto met een pluk haar in een potje. En dat is absoluut niet like me, ben helemaal niet sentimenteel. Hoewel ik ook heel blij ben met die kleine smurf nu op de bank was Lala wel iets aparts.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:10

Wij hebben een hele lieve hond via SOS Strays, echt een schat van een dier en heeft nog nooit iemand gebeten oid. Zij komt uit Griekenland
Laatst bijgewerkt door JuliaKamm op 11-01-16 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:11

Bonny_CT schreef:
ik heb een hele lieve hond uit het asiel, dierenasiel koningen in balkbrug, ze komt wel uit het buitenland maar zat daar.. Ze kunnen je daar heel goed informeren welke hond wel bij je past en welke hond niet. Echt een advies om daar eens te gaan kijken!

Die hebben buitenlandse honden om de diversiteit in honden te bevorderen. Is weer eens anders dan staffords en herders en consorten.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:13

Desiree schreef:
Bonny_CT schreef:

Die hebben buitenlandse honden om de diversiteit in honden te bevorderen. Is weer eens anders dan staffords en herders en consorten.

ik heb op dierenasiels.com mijn keuze in gevuld waarvan ik vond dat een hond voor mij aan moest voldoen.. En toen kwam er een hond bij hun uit :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:22

Ik heb voor een van mijn honden via marktplaats een nieuw baasje gevonden. Ongecompliceerde perfect luisterende herplaatser. Alleen met m'n andere hond samen ging het minder en hadden ze een slechte invloed op elkaar. Omdat de ene hond erg aan mij hing en de ander echt een allermans vriend was is hij naar een fantastisch gezin gegaan. Eerst een proef periode en inmiddels al weer 10 jaar helemaal op z'n plek daar. Af en toe komt er nog wel eens een berichtje binnen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:27

@TS: zoek je een teef of reu? Er is een aussiefokker die momenteel een lieve 14 maanden oude reu ter herplaatsing heeft. (bericht aangepast ivm reclame ;) )
Laatst bijgewerkt door assie op 11-01-16 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:29

Bonny_CT schreef:
Desiree schreef:

ik heb op dierenasiels.com mijn keuze in gevuld waarvan ik vond dat een hond voor mij aan moest voldoen.. En toen kwam er een hond bij hun uit :)

misschien ga ik daar ook wel een keer zoeken. Maar voorlopig heb ik nog te veel honden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:29

vorig jaar heb ik via marktplaats een leuke hond gevonden, 10 maanden oud.
Ik heb begin wel heel veel medische kosten aan gehad maar inmiddels een flink uit de kluiten gewassen teef die 100% gezond en sociaal is.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:32

Onze eerste hond komt ook van Marktplaats :D Gewoon in de regio gezocht naar volwassen honden voor een klein prijsje en voila.
Zijn baasje was overleden en hij zat tijdelijk bij diens dochter in huis. Volgens de omschrijving een border collie x boerenfox, beide flink actieve rassen. In de praktijk was het een megadikke en luie goedzak :+ We hebben hem flink op dieet gezet en veeel mee gewandeld. Hij kon super met andere honden, katten, kinderen en paarden. En hij was superzindelijk. Echt de ideale eerste hond.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 21:46

assie schreef:
@TS: zoek je een teef of reu? Er is een aussiefokker die momenteel een lieve 14 maanden oude reu ter herplaatsing heeft. (bericht aangepast ivm reclame ;) )

Reu of teef maakt mij eigenlijk niet. Ik vind karakter en een klik het allerbelangrijkst.
Heb je misschien iets meer informatie (eventueel per pb :) )?

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:57

Simbaa hebben jullie al eens eerder een hond gehad? (Kon het zou snel niet vinden) En ben je van plan een cursus te volgen? Want aussies zijn werkhonden die een leider nodig hebben en veel beweging. Laat je zeer uitgebreid informeren en adviseren anders zit jouw pup straks ook als "probleem" hond in het asiel. Ik zeg niet dat het zo is maar vaak worden er teveel "oh wat een schattige pup" oh wat een mooie hond" aankopen gedaan en dat verdiend zo beest niet.

@shenavallie
het is echt een wereld hond en als ik hoor hoe haar oude baas over haar praat zou ik hem zelf wel willen bijten. Haha! Leuk dat jullie ook een goede herplaatsing hebben gehad.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:04

ik pb je wel even (op mijn telefoon, dus niet heel uitgebreid en in volzinnen :D )

Voor de rest: Ja Aussies kunnen pittig zijn. En je moet geen 3 rondjes per dag om de kerk doen. Maar als je hem gewoon beweging/uitdaging geeft... Dan ligt ie prima de halve dag vloerkleedje te wezen hoor.

Enige echt irritante aan Aussies vind ik dat ze overal bij willen zijn. Opstaan en naar de keuken lopen =aussie achter je aan.
Kat knuffelen=aussie erbij.
Stoeien met je neefje = aussie erbij.

Commando's plaats, ga weg, blijf en naar achteren zijn erg handig om dat toch in goede banen te leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:24

Wij hebben een herplaats aussie.
Gaat fantastisch.

Via hondenherplaatseninnederland zoiets geloof ik.

Geweldige hond, gaat hier helemaal prima!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:32

Hoi,
geen idee of een windhond je iets zegt, maar de Nederlandse organisatie "Voor de Windhond" herplaatst windhonden uit Belgie en Nederland. Het gaat dus niet om honden uit Spanje.
Deze honden wonen nog bij de huidige eigenaar tot een nieuwe gevonden wordt, of bij een gastgezin. De vereniging organiseert ook wandelingen zodat je kan ondervinden of er een match is met de hond. Echt wel een fijne organisatie hoor!

Veel succes bij de zoektocht!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:50

Ik heb een roemeentje. Met 10 maanden geadopteerd. Ze is onlangs één jaar geworden. Een lief en supersociaal hondje. Kan met alle honden in het park goed opschieten en gaat ook goed met mijn katten. Een lot uit de loterij. De stichting waarvan ik haar heb geadopteerd geeft een nauwkeurige omschrijving van het karakter. Ik ben eerst gaan kijken en was direct verkocht. Ze was volledig geënt, gechipt, ontwormd en gesteriliseerd. Er worden momenteel hele leuke sociale hondjes ter adoptie aangeboden.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 22:48

Jillsil schreef:
Simbaa hebben jullie al eens eerder een hond gehad? (Kon het zou snel niet vinden) En ben je van plan een cursus te volgen? Want aussies zijn werkhonden die een leider nodig hebben en veel beweging. Laat je zeer uitgebreid informeren en adviseren anders zit jouw pup straks ook als "probleem" hond in het asiel. Ik zeg niet dat het zo is maar vaak worden er teveel "oh wat een schattige pup" oh wat een mooie hond" aankopen gedaan en dat verdiend zo beest niet.

@shenavallie
het is echt een wereld hond en als ik hoor hoe haar oude baas over haar praat zou ik hem zelf wel willen bijten. Haha! Leuk dat jullie ook een goede herplaatsing hebben gehad.

Ik ben heel bekend met het ras en heb uitgebreid research gedaan. Heb bovendien een oppas-aussie die ik meerdere weken en soms een maand in huis heb. Weet dus goed wat ik in huis zou halen!

Voor iedereen, thanks weer voor de tips!
Mochten jullie een leuke hond weten, hoor ik het natuurlijk ook graag ;)

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:52

Ik heb twee herplaatsers in huis die we via een fokker in huis gekregen hebben. De oudste was zelf niet geschikt om als fokteef te dienen ivm kruisband blessure waar ze na een operatie totaal geen last meer van heeft op en top super hond. de tweede hebben we via dezelfde fokker ook gekregen aan gezien een bevriende fokker onverwacht overleden was en diens honden een nieuw huis verdiende. Dus wellicht ook een idee om fokkers te benaderen...vaak komen daar ook ex pup terug.