welk hoogwaardig koudgeperste jongehonden brok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:21

Ik geef mijn chihuahua Healty dog. Graan en gluten vrij en ze doet het er super op.
En het is nog betaalbaar ook.

No_No

Re: welk hoogwaardig koudgeperste jongehonden brok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:29

Helaas heeft onze hond waarschijnlijk een virus opgelopen.. Spuit diarree en overgeven.
Hij krijgt nu electrolyten en medicijn :( we zijn dus weer even terug bij het begin -O- voorlopig nog even geen veranderingen in het voer

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 01:12

dat is poedersuiker zeg, veel sterkte!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 09:56

Dank je, hij knapt alweer op. Gisteravond stond hij weer te trappelen voor een maaltje eten gelukkig *\o/*

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:20

Mijn Duitse herder van nu 3 jaar, heeft een jaar rondgelopen met gardyia, waardoor net als bij jou z'n darmen zijn aangetast. Daarnaast is hij intolerant voor rund. Ik heb hem nu op geperste brok van prins staan, op lam/rijst. Ook wordt hij ondersteund met natuurlijke homeopathie. Heb nu een prachtige gezonde vent

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:29

Mijn 2 honden hebben ook Giardia gehad. Eén daarvan heeft ook blijvende schade opgelopen in de darmen en een voedingintollerantie. Ik heb toen 6 weken alleen maar KVV gegeven en dan een eliminatiedieet. Daarna overgestapt op Impress Your Dog Sensitive met als hoofdbestandsdeel eend. Ze doen het hier beiden goed op gelukkig. Giardia is nu echt een serieus probleem hier in Nederland overigens....Ik snap niet dat alle buitendlandse adoptiehonden niet standaard hierop getest worden, ook als ze geen klachten hebben. Sommige honden hebben geen symptonen maar zijn wel besmet namelijk! Voorheen kwam Giardia niet voor in Nederland.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 10:32

Bedankt packer!
Wat een ellendig iets is die giardia toch.. En dan te bedenken dat heel veel honden/katten mensen niet eens weten wat het is terwijl hun dier het wel heeft..

Ik ben het eens dat die buitenlandse honden standaard behandeld moeten worden als ze ingevoerd worden! Liever mogen ze van mij daar blijven, juist om dit soort ellendige dingen..

Ergens denk ik dat die van ons ook niet goed tegen rund kan. Hoe hebben jullie dat ontdekt?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:33

Eliminatie dieet.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 10:35

DatBenIkNou schreef:
Eliminatie dieet.

En packer?

Die von ons heeft tot nu toe slecht gereageerd op runderpens, ik weet dus niet of het verstandig is hem daarop te zetten. Daar begint het eliminatie dieet toch mee?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:36

No_No schreef:
DatBenIkNou schreef:
Eliminatie dieet.

En packer?

Die von ons heeft tot nu toe slecht gereageerd op runderpens, ik weet dus niet of het verstandig is hem daarop te zetten. Daar begint het eliminatie dieet toch mee?

In veel rundvoer zit pens, daar reageren veel honden op. Daarnaast is rund heel mager, daar "moet" je dan ook meer van voeren.
Fijn dat hij zich al beter voelt!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:53

No_No schreef:
Bedankt packer!
Wat een ellendig iets is die giardia toch.. En dan te bedenken dat heel veel honden/katten mensen niet eens weten wat het is terwijl hun dier het wel heeft..

Ik ben het eens dat die buitenlandse honden standaard behandeld moeten worden als ze ingevoerd worden! Liever mogen ze van mij daar blijven, juist om dit soort ellendige dingen..

Ergens denk ik dat die van ons ook niet goed tegen rund kan. Hoe hebben jullie dat ontdekt?
`

Daarbij is de behandeling niet moeilijk, het testen erop ook niet.
Ik heb bij onze pup ook zelf expliciet moeten vragen om te testen, kwam een lichte giardia besmetting uit, maar de DA wilde daar in eerste instantie niet op testen.

Enige wat wel ellendig is vloeren, manden, dekens e.d. schoon te houden, en te zorgen dat je hond zich niet telkens opnieuw herbesmet....
Ben blij dat ik een stoomreiniger heb, dat ontsmet meteen.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:16

Ik merkte toen ik hem op voeding waar rund in zat, dat hij diarree bleef houden, had mega jeuk. Ben toen helemaal opnieuw begonnen, trainers waar hert, zalm, enz inzat, daarnaast overgegaan op lam/rijst brok, zodra hij nu iets van rund binnenkrijgt is het weer bal. Hoor ook veel honden die niet tegen kip kunnen, blijft een kwestie van uitproberen waar jullie hond het best op reageerd.

Afbeelding

Zo ziet mijn kanjer er nu uit, succes met jouw hond, hoop dat je wat vindt waar hij het goed op gaat doen. Kost wel even tijd.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:29

Ik heb op advies van de da eerst 6 weken een dieet van allerlei 'vreemde' vleessoorten gegeven die zij niet eerder had gehad. Dingen als gans, eend, paard, struisvogel en dat soort rariteiten. Ook trainers/snoepjes daarvan en echt geen andere 'tussendoortjes' . Rauw verdroeg ze in eerst instantie niet en ik kookte het lichtjes voor in de magnetron.

Bizar dat jouw da niet direct op Giardia wilde testen Sassy. Mijne zei dat gelukkig direct toen ze de klachten hoorde. Ik heb 2 (langharige) honden en dan is herbesmetting helemaal lastig, echt heel goed die poeperts schoonhouden ook...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 16:55

bedankt!

onze hond had de 3 dagentest gehad waar geen giardia uit kwam. Een paar maanden later heb ik er op aangedrongen de snaptest te doen. Onze dierenarts vond het onnodig omdat ze vast hield aan de 3dagen test. Stom verbaasd was ze dus toen er toch giardia uit kwam. Onze hond heeft dus een half jaar giardia gehad.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:00

Ik denk eigenlijk dat hij dan na die 3 dagen test het heeft opgelopen, eerlijk gezegd? Die is toch echt wel betrouwbaar, veel betrouwbaarder dan snaptest, apart hoor! Na een half jaar die parasiet is het aannemelijk dat die darmen flink aangetast zijn helaas.

Het is echt knap waardeloos, mijne poepten gewoon puur bloed. Echt afschuwelijk.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 23:53

Nee hoor, giardia is niet altijd aantoonbaar. Ook niet met de 3dagentest. Vlak er voor heeft hij een kuurtje gehad wat ook zou werken tegen giardia, het is toen ook even beter geweest maar zodra we daar mee stopte begon de ellende weer. Het is dus niet weg geweest maar misschien wel veel minder door dat kuurtje.
Nu heeft hij panacur gehad en dat lijkt dus geholpen te hebben.

Ik ben het wel met je eens dat de 3 dagentest betrouwbaarder is dan de snaptest.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:14

DatBenIkNou schreef:
Ik heb op advies van de da eerst 6 weken een dieet van allerlei 'vreemde' vleessoorten gegeven die zij niet eerder had gehad. Dingen als gans, eend, paard, struisvogel en dat soort rariteiten. Ook trainers/snoepjes daarvan en echt geen andere 'tussendoortjes' . Rauw verdroeg ze in eerst instantie niet en ik kookte het lichtjes voor in de magnetron.

Bizar dat jouw da niet direct op Giardia wilde testen Sassy. Mijne zei dat gelukkig direct toen ze de klachten hoorde. Ik heb 2 (langharige) honden en dan is herbesmetting helemaal lastig, echt heel goed die poeperts schoonhouden ook...

In een weekeind niet bij mijn eigen DA geweest.
De DA praktijk waar ik normaal gezien voor dat soort dingen ga is niet standaard geopend op zaterdag, dan was het een spoedconsult geworden.
Leermoment, hou het daar maar op.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 18:10

Inmiddels weer iets wijzer geworden.

Onze hond heeft geperste brokken gehad met wild en ook daar krijgt hij dunne poep van als hij dat de hele dag krijgt.
Tevens blijkt hij allergisch voor kip (rund wist ik al).
Ik heb nu tast of THE wild besteld met zalm. Niet geperst maar ja. Zit geen rund of kip in en heeft een hoog vlees gehalte.

Wie weet is dat nou eindelijk HET voer..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:35

Hier ook een kip allergie...
We voeren voornamelijk vers, maar wil er iets bij ivm beloningsbrok en smorgens een handje brok.
Ik heb nu renske graanvrije brok met lam, daar doet hij een moord voor.
totw at hij niet :roll:

Maar ik heb in eerste instantie ook gezocht naar een geperste brok, die zoektocht uiteindelijk opgegeven ivm kieskeurigheid en sja... belonen met iets waar hij niet blij van word werkt niet :+
Vers en niet geperste brok gaan ook prima samen hoor... doen we hier al jaren.
Hij krijgt smorgens een handje brok omdat hij bij nuchter blijven tot savonds soms wat overgeeft
En dan door de dag heen wat brokjes tijdens wandelingen/trainmomentjes
En dan savonds kvv

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 22:57

Die van ons schrokt alles naar binnen, net een pedaalemmer :D ik verwacht eigenlijk geen eet probleem met totw. Hopelijk verdraagt hij het wel goed..
Onze rakker krijgt nog 3x per dag eten en de beloningsbrokjes tussendoor. We moeten dus even kinken hoe we hem laten overschakelen naar de brokjes maar dat komt vast goed.

Jullie hebben dus de gewone brok van Renske?
Ik heb voor totw gekozen vanwege de hoge vleesgehalte.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:09

De graanvrije brok met lam.
Had liever een hoger vleesgehalt maar goed... tis echt een gigantische zeikerd kwa eten em het niet het hoofdvoer, dus vooruit maar weer.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:13

Ik weet niet of het al genoemd is maar wij voeren healty dog. Een erg fijne brok die ook nogbetaalbaar is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 23:17

Die hebben we net gehad maar helaas gaat het dus niet goed.. Hij lijkt het in tweefout weer uit te poepen :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:21

Wilde net tikken dat dat allemaal rund en 1 kip versie is.
Dus dat valt dan ook af

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:22

Oh dat is zonde. Bij onze hond is dat het enige wat hij binnenhoud en geen irritatie van heeft. Zo zie je maar iedere hond zn eigen brok. Succes met het vinden van een goede brok!