Hond vermoort dieren in straat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:31

Samblabla schreef:
saffire schreef:
Politie erbij halen..
als een hond bloed heeft geproeft stopt het niet meer.
levensgevaarlijk

En dit is dus totaal niet waar. Wij hebben een Bordeaux dog van maar liefst 80 kilo en heeft ook 'bloed geproefd'. Vorig jaar heeft die in onze eigen achtertuin de kat van de buurvrouw vermoord, kippen en ratten vermoord maar onze grijze roodstaart die los zit laat die met rust. Het is een van de allerliefste honden die ik ken en het enige wat ik kan zeggen is dat honden zoals in de OP en onze hond een groter jacht instinct hebben.

Moet ik daarbij wel zeggen dat ze de hond beter onder controle moeten houden en betere omheining maken.

Ohh hij pakt alles behalve de roodstaart, dan geeft het niet :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:33

Brainless schreef:
Maar dat zegt niet dat hij normaal gevaarlijk zou kunnen worden.

Het is toch al hardstikke gevaarlijk als je willekeurige fietsers ineens naar de enkels hapt >;) . Als er mensen van de fiets vallen door zo'n actie dan kunnen ze best een groter probleem hebben dan een paar tandafdrukjes :?

Bovendien is het natuurlijk wel waar dat een hond die jaagt/agressief naar dieren niet zomaar vanzelf mensen aan gaat vallen maar ik heb in mijn omgeving wel meermaals meegemaakt dat een hond uiteindelijk wel een keer een mens bijt omdat die er tussen springt om zijn eigen huisdier uit de kaken van zo'n beest te redden. Dus om nu te zeggen dat dat soort gedrag helemaal los staat van elkaar en het voor mensen niet gevaarlijk is vind ik wel een beetje kort door de bocht...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:35

Aangifte doen, hond moet vast en waarschijnlijk ook muilkorf aan of misschien zelfs erger.

Mioux

Re: Hond vermoort dieren in straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:38

Vraag me overigens af, als het de eigenaren nu al geen bal interesseert, betalen ze vast ook geen hondenbelasting. Maar is een andere discussie, al komt dat wel naar boven als de politie ook langskomt.

Vraag me ook af of de hond uberhaupt wel geënt is en dergelijke, dan loopt men nog veel meer risico en hun dieren.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:39

fargo schreef:
Aangifte doen, hond moet vast en waarschijnlijk ook muilkorf aan of misschien zelfs erger.

Als er een hond doodgebeten wordt, wordt er niet eens altijd iets gedaan.
En dat is voor de wet dan nog eigendom van iemand. Dus voor je kat kun je best aangifte doen, al ben je dan wel laat natuurlijk. Ik weet niet hoe dat zit met verjaring.
Maar ik vrees dat het bij een aantekening blijft, als je boft.

Ik vraag me wel af wat je bedoelt met 'misschien zelfs erger'?
Doel je op afspuiten? Waarom denk je dat? De kans dat de hond weggehaald wordt bij deze eigenaar lijkt me dan weer groter.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:40

Mioux schreef:
Vraag me overigens af, als het de eigenaren nu al geen bal interesseert, betalen ze vast ook geen hondenbelasting. Maar is een andere discussie, al komt dat wel naar boven als de politie ook langskomt.

Vraag me ook af of de hond uberhaupt wel geënt is en dergelijke, dan loopt men nog veel meer risico en hun dieren.

Voordat een hond naar NL komt worden ze geënt voor rabiës, anders mogen ze het land niet in.

Jaarlijks enten is overigens niet eens altijd nodig, vaak zelfs óverbodig. Hondenbelasting betalen is ook niet nodig, al vinden sommige gemeentes van wel.
Ofwel, dit staat echt totaal los van het probleem.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:42

Ja als ze NL in komen, maar erna enten is niet onverstandig. Hier is het verplicht om hondenbelasting te betalen, komen ook elke zoveel tijd checken of je een hond hebt.

Enten staat zeker niet los, wat als de hond wel wat heeft zoals rabies ? Daar worden ze ook tegen geënt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:45

Mioux schreef:
Ja als ze NL in komen, maar erna enten is niet onverstandig. Hier is het verplicht om hondenbelasting te betalen, komen ook elke zoveel tijd checken of je een hond hebt.

Enten staat zeker niet los, wat als de hond wel wat heeft zoals rabies ? Daar worden ze ook tegen geënt.

Dus?
Ze worden geënt tegen rabiës maar wat als hij het wel heeft?
Dan heeft die enting niet gewerkt? Dat kan toch bij elke hond voorkomen? Ik snap je niet.

Erna enten is niet onverstandig, je kunt een grote cocktail doen voor bijv. Parvo en kennelhoest. Meestal wordt dat al gedaan bij een adoptiehond, en ze raden aan dit elk jaar te herhalen. Al blijft de werkzame stof wel 3 jaar in het lichaam. Er zijn ook redelijk wat honden die goed ziek worden van enten trouwens.
Ik ent overigens wel braaf elk jaar, maar het is niet noodzakelijk.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:49

En dan hebben het nog geen eens gehad over de illegale hondenhandel. ...
Maar ts, wat een nare situatie en wat erg van je kat.ik weet zo niet een ander advies dan wijkagent op de hoogte stellen en je dieren binnen houden om nog meer ellende te voorkomen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:55

Interesaant woordkeuze van de TS.
Ik heb geen andere visie op de loslopende katten die alles pakken wat ze kunnen. Ook de kuikens in mijn tuin bijvoorbeeld.
Die katten fokken verder heel wat meer wat ongecontroleerd raak dan honden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:56

lovelanga schreef:
Maar ts, wat een nare situatie en wat erg van je kat.ik weet zo niet een ander advies dan wijkagent op de hoogte stellen en je dieren binnen houden om nog meer ellende te voorkomen

De meeste die daaruit komen zijn die schattige, goedkope pupjes op marktplaats.
Niet de buitenlandse Spaanse kneusjes.

Het probleem bij die laatste groep is wel dat de zielige verhalen van bijvoorbeeld ACE niet vertellen dat Amigo graag konijnen vreet omdat hij voor 80% uit het Podenco ras bestaat. Te weinig stichtingen die de nieuwe eigenaren inlichten over de eigenschappen die bij dit ras horen. Ze zijn geweldige hoogspringers, een hupje en ze zijn over je hek van 1m80 heen. Een bankhanger, ja hoor. Maar zodra het buiten komt gaan de oren overeind en ben je Flappie en Snuf in één hap kwijt.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:03

Lisitano schreef:
lovelanga schreef:

De meeste die daaruit komen zijn die schattige, goedkope pupjes op marktplaats.
Niet de buitenlandse Spaanse kneusjes.

Het probleem bij die laatste groep is wel dat de zielige verhalen van bijvoorbeeld ACE niet vertellen dat Amigo graag konijnen vreet omdat hij voor 80% uit het Podenco ras bestaat. Te weinig stichtingen die de nieuwe eigenaren inlichten over de eigenschappen die bij dit ras horen. Ze zijn geweldige hoogspringers, een hupje en ze zijn over je hek van 1m80 heen. Een bankhanger, ja hoor. Maar zodra het buiten komt gaan de oren overeind en ben je Flappie en Snuf in één hap kwijt.

Dat klopt idd, maar niet alleen maar. Het was ook meer gericht op t rabiës verhaal, niet zozeer op de import van Spaanse honden. Maar daar kunnen ook genoeg andere ziekte mee meekomen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:13

tamary schreef:
Politie erbij halen..
levensgevaarlijk

:') :') Hoe kom je daar nou bij? :') :') :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:18

HorseTopShop schreef:
tamary schreef:
Politie erbij halen..
levensgevaarlijk

:') :') Hoe kom je daar nou bij? :') :') :')

Als ik een biefstuk gegeten heb voel ik me ook een stuk agressiever hoor.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:35

Huertecilla schreef:
Interesaant woordkeuze van de TS.
Ik heb geen andere visie op de loslopende katten die alles pakken wat ze kunnen. Ook de kuikens in mijn tuin bijvoorbeeld.
Die katten fokken verder heel wat meer wat ongecontroleerd raak dan honden.

Ja en dan heb je ook die vogels die alle insecten/wormen pakken waar ze aan kunnen :j

Dat is een hele andere discussie die niets heeft te maken met een gevaarlijke loslopende hond :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:41

jessdaniels schreef:
Ohh hij pakt alles behalve de roodstaart, dan geeft het niet :+

... Zeg ik dat? Ik bedoelde met mijn stukje aan te geven dat dieren die andere dieren vermoorden gewone hele lieve huishonden kunnen zijn die iets meer jacht instinct hebben dan andere maar dat de eigenaar daar een oplossing voor moet zoeken. Dus aangelijnd of een betere omheining of achterom in een ren.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:56

moordende dieren kunnen lief zijn.
waar is de logica in dat dan?

en ik heb ter verduidelijk gezien dat bepaalde rassen als ze echt bloed proeven van dieren ,niet meer te stoppen zijn en dus meer gaan zoeken...
dus ik praat geen onzin

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:02

saffire schreef:

en ik heb ter verduidelijk gezien dat bepaalde rassen als ze echt bloed proeven van dieren ,niet meer te stoppen zijn en dus meer gaan zoeken...
dus ik praat geen onzin

Nou ja, misschien moet je het even iets specifieker benoemen.

Als je zou zeggen dat succesvol jagen ontzettend zelfbelonend is, dan geef ik je direct gelijk.
Bloed proeven is natuurlijk een beetje eh.. vaag. Honden zijn vleeseters. Veel honden eten rauw vlees. In rauw vlees zit bloed.

Als een hond door heeft dat een konijn doodgebeten kan worden (mijn hond heeft wel eens doodgebeten zonder bloed trouwens en toch heb ik nog steeds enorme moeite dit gedrag in goede banen te leiden) na een grote achtervolging waarin de hond de ultieme uitdaging aan gaat, zowel fysiek als mentaal, en daar dan ook nog zo'n beloning voor krijgen, dan is het hek wel van de dam ja.
Dat is natuurlijk vele malen beter en leuker dan zo'n droog hondenkoekje.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:02

saffire schreef:

dus ik praat geen onzin

Je stelt het veel te groot; in vers vlees zit ook bloed, dus de honden op vers vlees proeven altijd al bloed.
Wel is het zo dat beesten met een groot jachtinstinct zelfbelonend vermogen hebben. Als ze een keer het plezier in het jagen gezien hebben zullen ze dat eerder opnieuw doen. Ik denk ook dat dat is wat jij bedoeld. Het is echter niet zo dat die beesten niet te stoppen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:11

saffire schreef:

dus ik praat geen onzin

En je hebt alle honden van die rassen gezien?
je praat nog steeds onzin, nu je het recht probeert te banketstaaf eigenlijk nog meer.
Als we jouw logica moeten volgen gaan er een hoop huisdieren een spuitje krijgen vrees ik. En niet alleen honden.

Onze vorige getrainde jachthond heeft 2 jonge kittens opgevoed en kon je alleen bij de konijnen laten. Die ging alleen jagen als ie daarvoor het commando kreeg; 95% ligt aan je opvoeding. Dat ze eens een muis vangen of een konijn of een kat maakt ze nog geen moordenaars. Dan zou menig kat ook het hoekje om moeten vrees ik.

Deze hond vertoont echter wel regelmatig ongewenst gedrag en vermoedelijk vnl omdat de eigenaren geen moeite steken in diens opvoeding en daar zou ik dan wel degelijk de wijkagent voor bellen voor een oplossing indien met de eigenaren niet te praten is.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:14

Aangifte doen bij de wijkagent.

Hier in het bos regelmatig problemen met loslopende honden die de paarden aanvallen (gelukkig nog niet tot bloedens toe, wel een stuk uit de staart getrokken) Uitgebreid besproken met de boswachter, en hij gaf aan altijd melden bij verantwoordelijke instantie (bij ons dus de boswachter), aangezien dit allemaal onder 'bijtincidenten' valt.
Indien er genoeg meldingen zijn kunnen zij dit doorspelen naar de Hondenbrigade, die de hond dan gaat beoordelen op hoe (bijt) gevaarlijk hij/zij is. En deze brigade zou dan ook kunnen bepalen hoe verder met de hond (bijv ten alle tijden aangelijnd / gemuilkorfd / afgemaakt)

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij mij heeft het geholpen. Werd bijna dagelijks door zelfde 2 honden aangevallen, en steevast boswachter gebeld. Toen plots eigenaars en honden weekje niet gezien, en nu zitten ze netjes aangelijnd.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:16

ik zeg toch niet alle honden...
maar er werd gezegt dat het helemaal niet klopte.
en dat is gewoon niet waar

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:17

saffire schreef:

Welke honden bedoel je dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:20

saffire schreef:

In het overgrote deel van de honden is het flauwekul en bij de honden waarbij het wel "klopt" is "bloed proeven" niet de oorzaak maar een kortsluiting of een beroerde opvoeding. Dus in wezen is "eenmaal bloed geproeft......." gewoon bullshit.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:21

ik heb het met eigen ogen bij een husky gezien,die heeft meerdere keren op dezelfde plek konijntjes uitgemoord letterlijk.
hij onsnapte thuis en vastzetten / muilkorven hielp gewoon niet hij bleef bezig
en ik snap dat niet elke husky zo is.
maar hier werd gedaan dat het niet waar was en dat klopt niet