kat ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 23:48

Leffroi schreef:
Dan nog. Heb jij je ooit eens (of vaker) niet aan de afspraak kunnen houden? Als jij, ondanks de bewindvoering, altijd netjes de rekening betaald, heeft deze beste man geen reden tot klagen. Ja, hij krijgt het wellicht wat later, maar hij krijgt het wél. Het is gewoon niet netjes hoe hij gereageerd heeft.

dierenarts 1x niet kunnen betalen door de echtscheiding voor ik in bewind kwam. dat met bewind zo snel mogelijk op gelost dit is de 2de keer dat hij naar de DA moest sinds doen. en de vorige keer is meteen betaalt toen de rekening bij de bewind kwam.

Leffroi

Re: kat ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:11

Nou, dan heb je waarschijnlijk ook geen notitie van wanbetaler e.d., alleen dat de rekening via bewindvoering gaat. Hij moet niet zo zeuren, is mijn conclusie hahaha.

Hoe is het nu met de kat?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:32

Even de andere kant... Ik heb ook een klant gehad die onder bewind stond maar dat zou echt allemaal betaald worden en een gedeelte door haar broer.. Nou al wat er gebeurd is maar ik heb nog geen cent gevangen. In de toekomst vraag ik dan ook betaling vooruit, dat is heel banketstaaf voor de mensen die echt gaan betalen maar dat is dan jammer.

Ik zeg niet dat TS zo is en vind het super dat het nu geregeld is maar ik kan me de reactie van de DA wel enigsinds voorstellen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:08

Dat is erg, Polly -O-

Daarom zei ik ook: neem in dergelijk geval gewoon gelijk iemand mee die borg kan staan of het kan voorschieten.
Dan rekent de bewindvoerder het wel met die persoon (familie of vriend) af en heeft de dienstverlener gelijk zijn of haar geld!

En hoe gaat het verder met King, Hanny?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:17

Polly schreef:
Even de andere kant... Ik heb ook een klant gehad die onder bewind stond maar dat zou echt allemaal betaald worden en een gedeelte door haar broer.. Nou al wat er gebeurd is maar ik heb nog geen cent gevangen. In de toekomst vraag ik dan ook betaling vooruit, dat is heel banketstaaf voor de mensen die echt gaan betalen maar dat is dan jammer.

Ik zeg niet dat TS zo is en vind het super dat het nu geregeld is maar ik kan me de reactie van de DA wel enigsinds voorstellen.

Dat kan ik me alleen voorstellen inderdaad, als de persoon in kwestie bekend staat als wanbetaler. Maar een nieuwe klant (als het ware) mag je daar gewoon niet op be/veroordelen. Want stel het is iemand die wél gewoon elke keer netjes betaald. Vind het niet netjes (uberhaupt niet).

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 20:36

Polly schreef:

ja ik snap de punt van de DA zeker.
maar hij had dit wel op een normale manier kunnen doen. Want zelfs de assistente die er bij was stond echt paf van hoe de dierenarts deed tegen mij. dan haf hij mij naar huis moeten laten gaan en het met familie moeten laten regelen. maar niet eerst mij de grond in boren. als ik helemaal over de zeik aan geef. dat ik dan wel naar huis ga en het met de familie ga regelen. als nog de kat na kijken en helpen om vervolgens weer tegen mij te keer te gaan. Daar in was hij gewoon niet netjes bezig. en als de bewind weigert te betalen dan sleep ik de bewind voor de rechter want ik weet dat er genoeg geldig voor deze rekening. en zei laat mij op die manier uit de schuldhulpverlening gooien.
maar goed dat daar kunnen we over bezig blijven. Dat heeft toch geen zin meer ik zorg dadat er of een anderen afspraak tussen de bewind en de kliniek komt of dat er in zo een geval iemand mee gaat die het even kan voorschieten.
King heeft vanmorgen goed gegeten maar nu de lucht in alle kleuren verandert zit hij te trillen. pillen er gelukkig wel in kunnen krijgen.
Hij was wel blij de kinderen weer te zien vanavond. heb hem in een kamer opgesloten dat ik zeker weet dat hij vannacht niet kan ontsnappen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:52

Leffroi schreef:
Polly schreef:

Dat kan ik me alleen voorstellen inderdaad, als de persoon in kwestie bekend staat als wanbetaler. Maar een nieuwe klant (als het ware) mag je daar gewoon niet op be/veroordelen. Want stel het is iemand die wél gewoon elke keer netjes betaald. Vind het niet netjes (uberhaupt niet).

Maar dit was ook een nieuwe klant voor mij en we hebben het over een bedrag van rond de €500,-
Dan maar niet netjes maar van dat soort facturen wil ik er niet teveel open hebben. En ja dat is niet eerlijk naar de mensen die willen betalen maar helaas heeft deze persoon het dan wel voor een hoop mensen verpest.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:52

Maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. TS staat niet bekend als wanbetaler en vorige keer heeft ze gewoon netjes betaald. Onde bewind of niet, dat staat niet altijd gelijk aan wanbetalers. Het is gewoon niet netjes als je direct zo begint. Natuurlijk, een DA mag best aangeven en zijn mening brengen, maar niet als een asociale. Hij is vast met het verkeerde been uit bed gestapt...?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 10:39

En hoe heeft King de jaarwisseling doorstaan?

Hopelijk gaat hij een fijn nieuw jaar tegemoet en dat geldt natuurlijk voor jullie allemaal!

Afbeelding

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:11

Shirley schreef:
En hoe heeft King de jaarwisseling doorstaan?

Hopelijk gaat hij een fijn nieuw jaar tegemoet en dat geldt natuurlijk voor jullie allemaal!

[ [url=m/fDVKRT.gif]Afbeelding[/url] ]

King heeft het goed door staan overdag zat hij rustig voor het raam te kijken en vond hij het wel prima. Toen het begon te schemeren radiotherapie er bij gezet en de lamp aan gedaan. maar toen was het toch wel flink mauwen en weg willen. heb hem zoveel mogelijk met rust gelaten anders willen de kinderen ook mee en bij de kids glipt hij te makelijk door de deur. Toen het rond 2 uur weer rustig werd. Was King ook weer rustig hij heeft zijn matje op gezocht om te gaan slapen. Gelukkig is zijn ontlasting ook normaal gebleven was bang voor diarree door stress. eet lust is weer als van ouds. vandaag mocht hij een blokje om. nu ligt hij te vrede naast me.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 00:17

Wat betreft de reactie van de DA. als hij het normaal had gezegt was er niks aan de hand. ik begrijp zijn punt echt wel. echter had hij het eerst op een normale manier kunnen doen. Ik had voor ik de DA belde al iemand geregeld die het zou willen voorschieten als het niet mogelijk was. echter mocht het van de assistente die ik aan de telefoon had op rekening. Dus als de dierenarts het normaal had gezegd had dat gewoon rustig opgelost kunnen worden. Nou snap ik dat de DA ook dat niet kon ruiken maar hij had niet meteen te hoeven aanvallen.
maar goed het wordt nu op gelost de bewind zal er maandag wel in duiken want die heeft van mij al meerdere mails en de kliniek ging haar ook mailen met de rekening. en dan zal het wel opgelost worden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 00:25

Vast en zeker!
Maak je daar maar niet druk om en richt je lekker op de verzorging van King :(:)

Zo te horen komt dat ook wel goed, fijn hoor!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 09:22

Met king twijfel ik een beetje. Voor mij gevoel is hij nog niet goed genoeg op geknapt. Moet van de kliniek nog 3 dagen aan kijken. Ivm de eerste medicatie. 1 van de pillen morgen de laatste dan alleen die anderen nog 10 dagen. Als huj verslechtert wel bellen uiteraard.

Bewind vanmorgen ook maar gebeld. Die gaat met de kliniek bellen om alles recht te zetten. En zo snel mogelijk te betalen. Ook komt er een nieuwe afspraak tussen de bewind en de dieren arts Day de dieren arts tot een x bedrag mag gaan als er iets is en dat er anders wel zo snel mogelijk overleg moet zijn.

Assistent van de kliniek had ook gemaald en aan gegeven dat we echt niet tot vandaag hadden mogen wachten want dan was het maar de vraag of er nog een behandeling mogelijk was en zo wel zeker een hele dure behandeling geworden was. Dat was wel even schrikken om te horen.
Bewind was vooral blij dat ik gewoon gegaan ben en haar meteen heb gebeld vanmorgen om het uit te leggen.
Dat deel is dus gelukkig opgelost.