Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:35

Geryon schreef:
Vreselijk die reclame, ze doen alsof een konijn in z'n uppie in zo'n (te klein) hok het super goed heeft.

Die van ons zit nu ook alleen dan wel in een drie keer zo groot hok. Maatje overleden... Maarja, we willen hierna geen konijn meer (konijnen vind ik zelf wat minde reuk dus om er dan nog weer eentje te halen...) dus er komt er geen bij. Konijn is al acht en verliest hier en daar haar en ziet er niet zo fruitig meer uit. We hopen dat we haar in slaap zien doodgaan (wil niet dat ze sterft maar die meid is al oud) en dat ze niet nog eens ziek wordt ofzo.

Ik hoop dat je de eigenaar kan vinden of hebt gevonden TS, misschien kan je kijken of ze geschipt is? Sommigen zijn namelijk wel gechipt :)

Captain

Re: Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:41

Als het een ram is.. mijn voedster zit sinds kort alleen en die zoekt nog een nieuwe partner!

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:45

Pff wat zijn we weer in een kerst zweer zeg :\

Ik vind het heel goed dat TS het konijntje heeft meegenomen en er moeite voor doet om de oude eigenaren te vinden :). Voor nu is het niet anders dat het beestje alleen zit, dit zal het zelfde zijn in een opvang nu denk ik ivm het konijnen virus dat heerst.

Ik hoop de de eigenaren gevonden worden, misschien kunnen mensen uit het topic en in de buurt wonen helpen door je berichtje op fb te delen? :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:46

Misschien is dit konijn niet anders gewend dan alleen zitten en is dierlief allang blij dat ze lekker vertroetelt wordt. Kunnen we natuurlijk niet van uit gaan.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:32

AlwaysH schreef:
Misschien is dit konijn niet anders gewend dan alleen zitten en is dierlief allang blij dat ze lekker vertroetelt wordt. Kunnen we natuurlijk niet van uit gaan.

Dat is geen excuus om een konijn alleen te laten zitten. Bovendien zijn ze nooit altijd alleen geweest: de eerste 8 weken maken ze moeder en nestgenoten mee. Een konijn alleen mist wel degelijk wat.

En konijnen zijn geen troetel en knuffeldieren.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:49

Het lijkt erop dat TS beter het diertje in het bos had moeten laten verrekken... Er wordt hier wat afgespeculeerd daar lusten de honden geen brood van. Ze heeft dat dier net aan 24 uur en is nog aan het beslissen hoe nu verder. Misschien is er nu een heel verdrietig konijnenbaasje ergens aan het zoeken. Dus voordat iedereen TS 'even' gaat vertellen hoe verkeerd ze het allemaal doet. Wacht even tot ze daadwerkelijk een plan heeft.

Je zou van ellende helemaal niets meer delen hier. Mijn hemel.... Wat een aangename samenleving

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:10

TS heeft een konijn gevonden, vangt hem op zorgt goed voor het beestje. En krijgt ze heel bokt over zich heen dat ze het konijntje moet castreren en dat het zielig is dat ie alleen ik een hok zit? Het is ook nooit goed :')
Ik hoop dat het baasje snel gevonden wordt!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:14

Hou er maar gewoon rekening mee dat het een dumper is en dat niemand het dier komt halen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:28

Ik krijg haast medelijden met ts _O-

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:44

Eoweyn_x schreef:
Hou er maar gewoon rekening mee dat het een dumper is en dat niemand het dier komt halen.

Na één dag is dat wel een snel oordeel, ja de kans is groot. Maar ik zou alsnog minimaal een week wachten totdat je verdere stappen gaat ondernemen met dat beest.

Komop, is castreren nu al aan de orde :n?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:49

Ik denk dat de konijn toch Flappie heet en dat Flappie de benen heeft genomen voordat hij Flappie in de pan kwam te liggen. Eenmaal in de bos is aangekomen is Flappie de weg kwijt geraakt. :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:57

Eoweyn_x schreef:
AlwaysH schreef:

Dat is geen excuus om een konijn alleen te laten zitten. Bovendien zijn ze nooit altijd alleen geweest: de eerste 8 weken maken ze moeder en nestgenoten mee. Een konijn alleen mist wel degelijk wat.

En konijnen zijn geen troetel en knuffeldieren.

Hoezo geen excuus? TS gaat toch geen konijn bijhalen voor een konijn dat ze niet van plan is te houden?
Vind dat een beetje stom overkomen zo. Ook ken ik genoeg konijnen die wel graag aandacht hebben.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:04

Wauw! In een woord wauw! Wat kunnen mensen zich lekker bemoeien met wat ts moet doen! Ts vangt konijn op, krijgt vervolgens heel bokt over zich heen dat het beestje gecastreerd moet worden?! Vervolgens word er gevallen over het feit dat het beestje alleen zit maar eerder werd gezegt houd hem apart want er is nu een virus onder de konijnen?! Ik snap er niks meer van!

Ts succes met de zoektocht naar het baasje!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:06

Yenni schreef:
Wauw! In een woord wauw! Wat kunnen mensen zich lekker bemoeien met wat ts moet doen! Ts vangt konijn op, krijgt vervolgens heel bokt over zich heen dat het beestje gecastreerd moet worden?! Vervolgens word er gevallen over het feit dat het beestje alleen zit maar eerder werd gezegt houd hem apart want er is nu een virus onder de konijnen?! Ik snap er niks meer van!

Danku...
TS, heb je het nu al rond gevraagd of er mensen zijn die een konijn missen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:15

Qimm schreef:
Het lijkt erop dat TS beter het diertje in het bos had moeten laten verrekken... Er wordt hier wat afgespeculeerd daar lusten de honden geen brood van. Ze heeft dat dier net aan 24 uur en is nog aan het beslissen hoe nu verder. Misschien is er nu een heel verdrietig konijnenbaasje ergens aan het zoeken. Dus voordat iedereen TS 'even' gaat vertellen hoe verkeerd ze het allemaal doet. Wacht even tot ze daadwerkelijk een plan heeft.

Je zou van ellende helemaal niets meer delen hier. Mijn hemel.... Wat een aangename samenleving

_/-\o_ _/-\o_
Jemig zeg, wat een gezeik hier :x

Top TS, dat je dit diertje mee hebt genomen en actie onderneemt om zijn/haar baasje proberen te vinden. +:)+
Dat lijkt me eerste prioriteit. De rest is van later zorg als hij/zij blijft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:59

Yenni schreef:

Dan lees je niet goed.

Ts heeft zélf al een konijn in z'n uppie zitten. En heeft al een plan voor het gevonden konijn als het een voedster is, namelijk erbij zetten. En als het een ram is dan niet. We zeggen alleen maar doe die dan weg ipv ook in z'n uppie te laten zitten.

Maar blijkbaar is een dier in nood opvangen zo'n heldendaad dat je verder niks meer fout kan doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:29

Ze weet niet of ze hem houdt, dus ja, wees blij dat het dier niet dood is gebeten in het bos.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:35

kiwiwitje schreef:
Noem hem nou geen Flappie -O- We weten allemaal hoe het afloopt met Flappie -O-
Hopelijk is het een kindje geweest die bang was dat papa hem in de pan zou doen...

Ken je de nieuwe versie over flapoor niet. Dan verteld hij zelf wat er met hem is gebeurd. Echt geniaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:48

Dat mensen de reclame van Bol.com zo serieus opvatten :')
Het gaat erom dat ze het doen lijken alsof het een reclame is waarbij een zielig konijntje geslacht word, want ja dat gebeurde bij Flappie.. Maar deze Flappie krijgt een nieuw hok ipv de pan..
Flappie uit het liedje zat niet samen met een ander konijn, anders had Youp wel om 2 konijnen gezocht ipv 1. Natuurlijk hadden ze in de reclame een vriendje of vriendinnetje in het hok kunnen zetten maar dan krijg je weer dat je niet zomaar 2 konijnen kan koppelen en dan komt het gezeur dat ze in de reclame net doen alsof je zomaar een konijn kan halen en ze samen in een hok kan zetten zonder ze eerst op neutraal terrein kennis te laten maken om te kijken of het wel goed gaat.
Het is toch nooit goed.
En ik ben er ook zeker voor dat konijnen samen zitten, ik zou ook geen konijn alleen houden maar de reclame moet niet zo serieus genomen worden, dat lijkt me overduidelijk..

TS, top dat je het konijntje opvangt, ik zou hem of haar eerst lekker apart houden ivm het virus dat heerst. Dan kan je later kijken wat je wil, houden of herplaatsen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:50

Ik vond die kinderen in de reclame ook veel te laat op -O-
En dat terwijl Bol.com zo'n voorbeeldfunctie heeft :n

:+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:53

Geryon schreef:
Yenni schreef:

Dan lees je niet goed.

Ts heeft zélf al een konijn in z'n uppie zitten. En heeft al een plan voor het gevonden konijn als het een voedster is, namelijk erbij zetten. En als het een ram is dan niet. We zeggen alleen maar doe die dan weg ipv ook in z'n uppie te laten zitten.

Maar blijkbaar is een dier in nood opvangen zo'n heldendaad dat je verder niks meer fout kan doen.

Hallelujah.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:59

Ik vind dat TS het goed doet. En dat ze met haar 'heldendaad' wel wat beter commentaar zou kunnen krijgen. Hier heeft ze helemaal niks aan.

Wees blij dat het konijn even warm zit en niet wordt opgegeten door een vos of marter.

Of het dier gezond is, is niet duidelijk, dus néé niet bij een soortgenoot zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:03

Typisch bokt weer.

Ts, goed gehandeld. Hopen dat er iemand een konijn mist en hem binnenkort komt ophalen.
Vind het altijd zo sneu als zon beestje gedumpt is... :(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:11

Eowyn, misschien tijd om te ontstippen?! Je punt is echt duidelijk hoor. :(:)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:12

Weer een van de redenen waarbij ik twijfel om van bojt te vertrekken.
Bokt word er niet leuker meer op!
Jullie kunnen het blijkbaar allemaal beter, waarom hoor ik dan helemaal niemand zeggen van ts ik kom je tegemoet en ik help je! Hier heb je een hok of castratie kosten!

Als je het zo zielig vind geef haar het dan kado in plaats van zo lopen te zeuren!
Bah.. dit is nou bokt!

Ts. Ik vind het super van je! Hopelijk komt er een baasje, maar hij heeft het super bij jou! :j