Hond met huisstofmijtallergie, ik weet het niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Re: Hond met huisstofmijtallergie, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 21:04

Klopt Dani! Ik zeg nergens dat een dermatoloog erg duur is maar ik hèb nu bijna 800 Euro aan kosten gemaakt voor onderzoeken en medicatie die niet werken. Dan probeer ik zelf eerst liever door middel van voedsel en kleine aanpassingen mijn hond stabiel te krijgen dan dat ik er gelijk weer veel geld tegenaan gooi.

Daarnaast ben ik geen fan van medicatie en vinden de artsen bijna altijd wel iets waar het aan kan liggen.

Als mijn hond niet hersteld ga ik het volgende traject in ( dermatoloog) maar ik hoop dat het niet nodig is wat me logisch lijkt.

Wijslander

Re: Hond met huisstofmijtallergie, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:55

Voeding is sowieso een factor met veel invloed, dus het vers voeren gaat in ieder geval effect hebben. Een dermatoloog is geen overbodige luxe, maar het zal een combinatie moeten zijn van verschillende aanpakken die voor jouw hond gaat werken...

Insteken op het verhogen en hoog houden van de weerstand d.m.v. goede (niet belastende) voeding, reinigende supplementen en ondersteuning van buitenaf (tijdelijk shampoo en het huis zo hygiënisch mogelijk houden, elke dag stofzuigen en dweilen) moet zeker verschil
maken...