Kattenbelasting mogelijk al vanaf volgend jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:20

Desiree schreef:
Brainless schreef:
@Desiree
In Ermelo (en meerdere gemeentes..) hebben ze wel speciale poepveldjes die regelmatig met een poepzuiger worden schoongemaakt.

Poepveldjes zijn belachelijk. Je kunt daar toch geen wandeling maken met de hond????

De route is 2km

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:23

Hihi nieuwspaal, valt in dezelfde categorie als de speld :+

Hier betalen we overigens geen hondenbelasting. Dus zou er ooit kattenbelasting komen gok ik dat dat hier ook niet komt.
Zowel betaal ik t niet, ga toch weg :+

Tallie1979

Re: Kattenbelasting mogelijk al vanaf volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:32

Als het echt zo was, ben ik benieuwd hoe ze het allemaal gaan controleren! :P

Ik heb hier in de buurt wel controles gezien voor de hondenbelasting, maar als je bij mij op de bel druk, blaffen mijn katjes toch echt niet, haha! :')

Ach, we zien het wel weer! :P

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:33

Brainless schreef:
Desiree schreef:

Poepveldjes zijn belachelijk. Je kunt daar toch geen wandeling maken met de hond????

De route is 2km

Wauw! Ik dacht zo´n stom veldje van 20 meter lang met een hekje er om heen. Zoals in Eindhoven.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:08

In Rotterdam heb je beiden.
Midden in het centrum heb je kleine veldjes, simpelweg omdat er niet meer plaats is. Waar wel meer plek is worden grotere plekken aangewezen als hondenpoepplaat :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:17

Als het waar was ben ik blij dat ik in BE woon met 5 katten :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:24

Steeph schreef:
Heeeeeeelemaal onder aan de pagina:
"© Nieuwspaal - Uw bron voor satirisch nieuws"
:')

Hoax ;) :+ zag hem al voorbij komen op FB :))

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:25

Desiree schreef:
Nog nooit van een gemeente gehoord die hondendrollen opruimt. Ik weet dat de gemeente Eindhoven een hondhatende gemeente is. Als al ergens een mooi losloopgebied was, dan wordt dat ook nog ingeperkt en dan zuigen ze nog een hoop geld op ook! En poep wordt er helemaal niet opgeruimd.

Van hondenbelasting wordt door gemeentes in het algemeen misbruik van gemaakt. Afschaffen dus!

Ja hoor in Rotterdam zijn er zelfs speciale poep stofzuig auto's voor.
Oud nieuws bericht, maar toch:
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... iger.dhtml

Die zag ik toen ik nog in Rotterdam woonde met regelmaat op opruimplicht vrije zone's werken.
(en ook op zone's waar wel een opruimplicht was, voor de toch achtergebleven drollen weg te halen)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:35

Ik moet zeggen, ik woon nu in zweden en vergelijken met NL wordt er hier door iedereen gewoon de hondenpoep opgeruimd :j

Terwijl ik dat in NL echt niemand zag doen!

Efin er is hier geen belasting voor de hond of kat dus dat scheelt :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:54

kirri schreef:
Ik moet zeggen, ik woon nu in zweden en vergelijken met NL wordt er hier door iedereen gewoon de hondenpoep opgeruimd :j

Terwijl ik dat in NL echt niemand zag doen!

Efin er is hier geen belasting voor de hond of kat dus dat scheelt :+

Ik denk zelfs dat hondenbelasting innen de verwachting wekt bij veel mensen, dat de gemeente het dan ook maar moet opruimen. Maar aso's hou je altijd....tenminste hier...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:35

Dat komt omdat als je ergens voor betaalt, dan krijg je er iets voor terug. Dat is in vrijwel alle gevallen zo. Alleen voor hondenbelasting is dat in de meeste gevallen niet zo.
En successierechten ook niet. Beiden worden dan ook als zeer onrechtvaardig ervaren.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:10

gohya schreef:
blackpromise schreef:
Zeker Ook Omdat Ze Zeggen Dat Een Deel Besteed Zal Worden aan openbare kattenbakken. Alsof je je katten daarin kan trainen ><

Echt trainen hoeft niet,een kat kiest liever een bak met kattenzand,wit of geel zand,dan zwart zand.
Die gaat automatisch op die kattenbak zitten.Katten zie je ook vaak in zandbakken zitten vanwege het witte zand.
Maar dan moeten ze wel héél veel kattenbakken plaatsen.

Ik heb smeerbakken... Drie stuks..wroeten liever in mijn tuin dan in de bak.. zwart zand vermengd met digestaat van de biovergister hier..

Hier komen ze ook niet buiten mijn tuin. Die is overdekt met net. Ik zou dus buiten katten belasting vallen want die van mij veroorzaken niemand overlast

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:14

Whaaaaa, mensen die Nieuwspaal serieus nemen :') .

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:27

Ik denk dat ik een van de weinige mensen ben die het vrij normaal zou vinden als er naast honden, ook voor katten belasting zou worden betaald.

Zou niet weten waarom je voor een hond wel zou moeten betalen en voor een kat niet. Schijten doen ze allebei

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:31

helaas helaas... het is een grap
zou eens een keer gerechtvaardigd zijn als er voor katten betaald zou gaan worden
en ook verplicht ontwormen.....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:59

Dragan2008 schreef:
Ik denk dat ik een van de weinige mensen ben die het vrij normaal zou vinden als er naast honden, ook voor katten belasting zou worden betaald.

Zou niet weten waarom je voor een hond wel zou moeten betalen en voor een kat niet. Schijten doen ze allebei

Omdat hondenbelasting als reden heeft dat de schoonmaak er van betaald wordt en speciale honden uitlaatplaatsen etc worden gerealiseerd.
Dat is voor katten niet echt te doen he :Y).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:06

cp112 schreef:
Dragan2008 schreef:

Omdat hondenbelasting als reden heeft dat de schoonmaak er van betaald wordt en speciale honden uitlaatplaatsen etc worden gerealiseerd.
Dat is voor katten niet echt te doen he :Y).

Welke schoonmaak wordt er betaald dan? Er is opruimplicht.

En buitenom het schijtbeleid, honden mogen tegenwoordig bijna nergens meer los lopen.

Katten daarintegen lopen overal en schijten dus ook overal niemand die dat opruimt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:07

Desiree schreef:
Het doel waarvoor jij een hond hebt, maakt niet dat de hond minder hond is. Hij is en blijft een hond.
En ook al heb je een groot stuk grond, het voldoet niet. Een hond is een groepsdier dat er behoefte aan heeft om iets samen te doen met groepsgenoten, en behoefte heeft aan prikkels.

Een eigen stuk grond is meestal te beperkt om de hond voldoende nieuwe prikkels te bieden. Dus moet je met hem gaan lopen, liefst iedere keer ergens anders.
Aldus Cesar millan. En ik geef hem hierin gelijk.

Altijd leuk dat men zo kan zien hoe groot dat stuk is. :D
Hier heel groot pad achter met gedeeltelijk bos, zo ruim dat ze lekker met z'n 3en kunnen rennen, spelen, gek doen.
Met ze lopen over de straat hier zou je ze absoluut geen lol doen, geen prikkels, veel beperkter. En om ze steeds mee de auto in te nemen en ergens heen te rijden. >;)
Nee, onze 'achtertuin' is een waar paradijsje voor de honden, een prive speel bos en pad.

Zelf 2 katten en komen ook niet buiten, dus als het ingevoerd zou worden zou ik dat onzin vinden want ze zijn niemand tot last.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:13

meggiemeg schreef:
Hylkje schreef:
Gelukkig dat het nep is. Onze katten komen niet buiten en vindt het dan stom als het wel echt was dat ik dan moet betalen.

Hier hoeven we ook geen honden belasting te betalen. Dat zou ik niet erg vinden om te betalen.

Maar dat geld dan toch ook voor de hondeneigenaren waar hun hond het erf of de tuin niet uit/af komt?

Nou idd :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:00

Dragan2008 schreef:

O, dan mag paardenbelasting ook wel ingevoerd worden. Als er iets goed kan schijten...En dat loopt ook op de openbare weg en echt niet elke ruiter die de drollen netjes van de weg afhaalt.
Cavia's schijten trouwens ook, en muizen, konijnen, goudvissen, vogeltjes, enz. en die komen net als sommige honden en katten ook niet altijd los buiten (al zou ik een loslopende goudvis wel erg apart vinden).

Trouwens, terzijde, als kattenbelasting wordt ingevoerd denk ik dat je zomaar nog veel meer last gaat krijgen van katten. Juist de onverantwoordelijke baasjes die niet op hun dieren letten zullen dan de kat maar helemaal de deur uitgooien en dan heb je er 24/7 last van, want eer al die beesten gevangen zijn en dan zullen er vast een stel tussen zitten die niet eens geholpen zijn en je wil niet weten hoe snel dat spul zich voortplant, konijnen zijn er niks bij.
Verplicht chippen zie ik dan nog wel zitten. Als men dan een losse kat vind kun je tenminste ergens terughalen waar ie vandaan komt. En als het dier geen chip heeft dan gewoon geknipt en gechipt ter adoptie in het asiel.

En gewoon heel die belasting afschaffen. Ik vind het persoonlijk kul dat je voor een hond belasting moet betalen. Als het nou nog echt naar hondenvoorzieningen ging...en dan kom je zoiets tegen (het gele paaltje staat voor losloop plek voor honden):
Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:04

Mazida schreef:
Whaaaaa, mensen die Nieuwspaal serieus nemen :') .

dat zijn de leukste mensen :j

Ik geniet er ook zo van als mensen bloedserieus op de speld reageren, die maken het éxtra leuk :D

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:28

Ik stem voor, de mensen die de katten binnen houden hoeven niks te betalen en de mensen die ze buiten laten moeten betalen aan degene bij wie ze in de tuin schijten. Ik word dan rijk haha. (Aangezien de katten van de buren mijn tuin als kattenbak gebruiken)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:28

Pluizebolpum schreef:
Dragan2008 schreef:

O, dan mag paardenbelasting ook wel ingevoerd worden. Als er iets goed kan schijten...En dat loopt ook op de openbare weg en echt niet elke ruiter die de drollen netjes van de weg afhaalt.
Cavia's schijten trouwens ook, en muizen, konijnen, goudvissen, vogeltjes, enz. en die komen net als sommige honden en katten ook niet altijd los buiten (al zou ik een loslopende goudvis wel erg apart vinden).

Trouwens, terzijde, als kattenbelasting wordt ingevoerd denk ik dat je zomaar nog veel meer last gaat krijgen van katten. Juist de onverantwoordelijke baasjes die niet op hun dieren letten zullen dan de kat maar helemaal de deur uitgooien en dan heb je er 24/7 last van, want eer al die beesten gevangen zijn en dan zullen er vast een stel tussen zitten die niet eens geholpen zijn en je wil niet weten hoe snel dat spul zich voortplant, konijnen zijn er niks bij.
Verplicht chippen zie ik dan nog wel zitten. Als men dan een losse kat vind kun je tenminste ergens terughalen waar ie vandaan komt. En als het dier geen chip heeft dan gewoon geknipt en gechipt ter adoptie in het asiel.

En gewoon heel die belasting afschaffen. Ik vind het persoonlijk kul dat je voor een hond belasting moet betalen. Als het nou nog echt naar hondenvoorzieningen ging...en dan kom je zoiets tegen (het gele paaltje staat voor losloop plek voor honden):
[ [url=m/6UsjZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal afschaffen is nog beter idd.

Uhh ik zie niet echt een losloopplek. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:30

wyoming schreef:
Ik stem voor, de mensen die de katten binnen houden hoeven niks te betalen en de mensen die ze buiten laten moeten betalen aan degene bij wie ze in de tuin schijten. Ik word dan rijk haha. (Aangezien de katten van de buren mijn tuin als kattenbak gebruiken)

Pfoe zo hee, als ik een euro zou krijgen voor elke kat die ik mm tuin poept of plast... zo ik een leuk zakcentje aan over houden :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:31

wyoming schreef:

Mijn kat begraaft de poep keurig, ik wil daarvoor wel een korting :j en ze bewaterd ook gelijk je planten met haar eigen sproeisysteem :j maar voor die service reken ik niets haha

(En voordat mensen gaan roeptoeteren en met brandende fakkels klaar staan: onze kat durft onze tuin niet eens uit :P )