Dragan2008 schreef:Zou niet weten waarom je voor een hond wel zou moeten betalen en voor een kat niet. Schijten doen ze allebei
O, dan mag paardenbelasting ook wel ingevoerd worden. Als er iets goed kan schijten...En dat loopt ook op de openbare weg en echt niet elke ruiter die de drollen netjes van de weg afhaalt.
Cavia's schijten trouwens ook, en muizen, konijnen, goudvissen, vogeltjes, enz. en die komen net als sommige honden en katten ook niet altijd los buiten (al zou ik een loslopende goudvis wel erg apart vinden).
Trouwens, terzijde, als kattenbelasting wordt ingevoerd denk ik dat je zomaar nog veel meer last gaat krijgen van katten. Juist de onverantwoordelijke baasjes die niet op hun dieren letten zullen dan de kat maar helemaal de deur uitgooien en dan heb je er 24/7 last van, want eer al die beesten gevangen zijn en dan zullen er vast een stel tussen zitten die niet eens geholpen zijn en je wil niet weten hoe snel dat spul zich voortplant, konijnen zijn er niks bij.
Verplicht chippen zie ik dan nog wel zitten. Als men dan een losse kat vind kun je tenminste ergens terughalen waar ie vandaan komt. En als het dier geen chip heeft dan gewoon geknipt en gechipt ter adoptie in het asiel.
En gewoon heel die belasting afschaffen. Ik vind het persoonlijk kul dat je voor een hond belasting moet betalen. Als het nou nog echt naar hondenvoorzieningen ging...en dan kom je zoiets tegen (het gele paaltje staat voor losloop plek voor honden):
[ [url=m/6UsjZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]