Kat likt zichzelf kaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat likt zichzelf kaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:02

Heb je bach laten aanmeten Rije? want ik zit daar ook aan te denken..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:16

Ja dmv het invullen van een vragenlijst over allerlei situaties e.d. Ik kende haar al van ons Arabierenclubje, en sinds kort is ze Bachtherapeute voor dieren. http://delaatstedruppel.weebly.com/

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:32

hier nog een met zo'n stress likker.
Die van mij heeft er echter een vlooienallergie en voedselallergie bij... een echte kneus.
Tegen de vlooienallergie krijgt hij een halfjaarlijkse enting en iedereen in huis krijgt om de 4 weken een stronghold pipet (van de andere krijgt hij open wonden).
De vlooienallergie levert echter 'normaal' jeuk op bij de staartwortel bovenop en vaak rond het hood.
De voedselallergie geeft jeuk vooral rond het hoofd wat resulteert in fanatiek krabben tot bloedende wondjes aan toe....

het stress likken (waarschijnlijk van de jeuk) levert een kaal buikje en pootjes op...
uiteraard streng met het ontvlooien en er wordt geen kip meer gevoerd. maar daarnaast heeft hij nog wel wat extra steun nodig. De dierenarts wilde hem aan de pretnison hebben maar dat vind ik geen optie.
Nu zit ik aan de tabletjes van de huisdierenarts (of huisdierendokter)nu aan de xie tang en ik wil straks over op de resilium.
De kat slikt de tabletten goed en de huid is rustiger (en de kat qua humeur een stuk beter te pruimen).

Dat is wellicht ook nog een optie?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:44

xie tang? resilium? :o?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:51

Zowiezo is graanvrij voer echt het proberen waard. Royal canin lijkt goed voer, maar is het helaas niet.