een pootje geven valt dus ook af? dat leer je ze soms in een dag aan

op twee pootjes lopen is heel erg leuk!
een rondje draaien?
over een brug/plank klimmen?
naar je toe komen als je ze roept?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

los durf ik het risico helaas niet aan)
ik leer het zo:
Jeika schreef:pootje geven is heel erg makkelijkik leer het zo:
ik heb wat lekkers in mijn hand, maar ik houd het zo hoog dat het konijn op zijn achterpoten staat. als het konijn staat, houd ik het nóg hoger. dan gaat het konijn met zijn voorpoten op je hand staan om in evenwicht te blijven en het lekkers te krijgen. als hij dan door heeft dat hij zijn poten op jouw hand moet zetten, doe je telkens je hand wat lager. net zolang tot hij ook een poot geeft als je gewoon je hand voor zijn neus houdt
. Ik zal ns kijken of ik Eva en Puk kunstjes kan leren verder
.
.
Ik train mijn konijnen met op het blok staan, rondje draaien op comando, springen, op 2 pootjes staan, enzovoorts. Ik wilde clickertraining doen, maar ik ben daar dan weer nooit aan toe gekomen.
) dus gebruik ik momenteel stukjes konijnensnoepjes (in kleine stukjes gebroken zodat ze net zo groot als normale brokjes zijn omdat het anders wel heel groot is en hij heel veel krijgt). Helaas is dat natuurlijk niet zo heel gezond dus goede alternatieven zijn welkom!
als ze 's ochtends honger hebben willen ze daar prima voor werken, maar misschien is (vogel)zaad dan een oplossing?
ze vinden het erg lekker! als je niet te veel geeft is het niet erg.
). Het valt in elk geval te proberen.